احتمال اینکه mantle از پردازنده های با معماری nvidia پشتیبانی کنه زیاده چون api انحصاری شکست خورده اس اون هم با وجود dx و opengl که پشتیبانی وسیعی داره.
این یه api مختص بازی هست.
نمایش نسخه قابل چاپ
احتمال اینکه mantle از پردازنده های با معماری nvidia پشتیبانی کنه زیاده چون api انحصاری شکست خورده اس اون هم با وجود dx و opengl که پشتیبانی وسیعی داره.
این یه api مختص بازی هست.
عطا جان ، هیچ احتمالی وجود نداره ، Nvidia نیازی به استفاده از MANTEL نداره ، تمامی کد نویسی این API هم برای ساختار تراشه های GCN ای ام دی هست.نقل قول:
نوشته اصلی توسط magiteq [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
در آینده ساخت بازی ها با API کمپانی MANTEL بیشتر امکان پذیر خواهد بود !! ؟؟ یا استفاده از API وسیع ماکروسافت!!! که هماهنگی کامل با ویندوز هم دارد...؟؟!!
گمان نکنم AMD انقدر هم بی مغز باشه که کد نویسی API و تغییر بده و همگانی کنه!!! اونم برای NVIDIA دشمن دیرینه!!!
یادم اومد کجا خوندمنقل قول:
نوشته اصلی توسط Agent 47 [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
این بالایه تو سایت زوم ایت بودنقل قول:
در نهایت باید این نکته را مجدداً ذکر کرد که منتل یک API خاص برای محصولات ایامدی و معماری دو کنسول نسل بعدی نیست بلکه برای تمام تراشههای گرافیکی که انویدیا و ایامدی تولید کردهاند، کاربرد دارد. این تکنولوژی متن باز است و همه میتوانند از آن بهره ببرند.
اینم از سایت خودمون کلمه اینده رو یادم رفته بود :-pنقل قول:
تو سخنرانی گفته شد که amd در آینده تصمیم دارد که معماری رو تغییر بده به همین خاطر نمیخواهد mantle وابسته به GCN باشد و در سخت افزار رقیب هم کار کنه
و فعلا به صورت اختصاصی برای گرافیک های خودش و شرکای نرم افزاریش خواهد بود اما در آینده SDK براش عرضه میکنه و به صورتی عمومی در خواهد امد
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
ولی بیشتر زوم ایت گولم زد
.................................................. .............................
در مورد dx11 همونطور که فکر میکردم فاجعست دیگه مثل dx11 تکرار نمیشه باید همون اول میدونستم وقتی اسم QUALCOMM میاد بهتر از این نمیشه
اینکه پردازش اسونتر روونتر تو سخت افزار اجرا بشه خوبه چرا که نه یعنی در اینده میتونیم با یه کارت پرچمدار تو رزولیشن 4k فریم بگیریم یا شایدم 8k (ارزو بر گیمر عیب نیست )
ولی انگار این رابطو بیشتر برا پردازنده های موبایل نوشتند تا پردازنده های کنسول یا pc پردازنده های کوالکوم کلا به رابط dx حساسیت دارند بتونند ساپرت کنند
و سخت افزارهای قدیمی هم بتونند بهره ببرند از این رابط !! پس چرا چیز خاصی مثل تسلیشن نداره
اگه همون تسلیشنو از dx11 حذف میکردیم کارت گرافیک های قدیمی تر هم از این رابط میتونستند بهره ببرند
میتونستند چیزی مثل فیزیک انویدیا تاریف کنند تنها چیزی که دیدیم کپی از mantle بود
البته بگم اینکه ای ام دی اجازه داده mantle در dx12 استفاده بشه جای تشکر داره چون اگه انحصاری میبود استفاده ی زیادی ازش نمیشد
اتفاقا amd اینقدر بی مغز نیست که mantle رو انحصاری کنه و بازار رو به رقیب واگذار کنهنقل قول:
نوشته اصلی توسط Agent 47 [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
پلتفرمی پیروز هست که معماری های سخت و نرم افزاری بیشتری رو پشتیبانی کنه نه اینکه انحصاری باشه
یک مثال بی ربط میزنم:اگر یادت باشه nvidia پیشنهاد فروش لایسنس فیزیک رو به ati داده بود حالا به نظرت هدف اش از این کار چی بوده؟
کاملا واضحه nvidia قصد داشته با گسترش تکنیک فیزیکیس حتی در سخت افزار رقیب این فناوری رو قالب بازار کنه
برای چی ویندوز سیستم عامل قالب بازار دسکتاپ هست؟ برای پشتیبانی بسیار وسیع اش از نرم افزارهای و سخت افزارهای رقیب.
اینکه شما رقیب رو بتونی مجاب کنی به استفاده از تکنیک ساخت خودت این معنیش میشه موفقیت.
mantle انحصار زمانی هست@};-
خوب AMD این فیزیک و قبول کرد؟؟نقل قول:
نوشته اصلی توسط magiteq [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
API تازه وارد AMD هر چی باشه نمیتونه جای DX12 رو بگیره...شاید الان قدرت خوب یاز خودش نشون میده.
ماکروسافت هم نمیتونه DX12 کاملا بر پایه MANTEL پیاده کنه... این دو API کلا با هم متفاوت هستند.
باز هم میگم شتر در خواب بیند پنبه دانه... MANTEL کمپانی AMD یک API هست که شاید در برخی از بازی ها از آن ببینیم اما DX12 در آینده نزدیک
خیلی قدرتمند تر از MANTEL ظهور میکند. وقتی هم که AMD با Crytek قرار داد پردازش MANTEL و میبنده پس یه آینده نگری در پیش هست ( پس نمیشه عنوان کرد MANTEL بهینه با تمامی سخت افزار ها خواهد بود ، همانطور که انویدیا با EPIC قرار داد UE4 را بسته است!!)
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
برای همگانی کردن این API کمپانی AMD احتیاج به برنامه نویسی جدید دارد ؛ همانطور که میدونید این API بر پایه GCN طراحی شده است.
پس یا AMD این کارو انجام میده !! یا خیر ، اگر انجام بده و DX12 قدرتمند تر ظاهر بشه ... کار بیهوده ایی بوده!!!
من فکر نمیکنم اینطور باشه اینجا موضوع زیاد رقابت نیست کلا فروش pc خوب نیستنقل قول:
پس یا AMD این کارو انجام میده !! یا خیر ، اگر انجام بده و DX12 قدرتمند تر ظاهر بشه ... کار بیهوده ایی بوده!!!
همون کاربر هاردکور شاکیه چرا از قدرت سیستمش خوب استفاده نمیشه ای ام دی یا انویدیا هرچه قدر هم رقیب هم باشند بهر حال روی یک پلتفرم کار میکنند (شنیدی میگن برا منافع مشترک )
کد نویسی اینم کار نداره من فکر میکنم MANTEL جزعی از dx12 بشه یا بعدا کارتای انویدیا هم ساپرت کنه فکر نکنم زیاد برا amd فرق کنه
چون وقتی این api نوشته شد هدف در هم کوبیدن کودا یا فیزیک انویدیا نبوده
العان صنعت بازی اینقدر پیشرفت داشته که یک بازی حد اقل برا سه پلتفرم نوشته بشه (چند ساله اینطوریه)با اومدن نسل جدید بازی ها رو میتونند بر اساس قابلیتهای که دو کنسل جداگونه کار کنند
(همونطور که میدونید قدرت ps4 بیشتره ماکروسافتم کنیکت داره )قبلا بین هر کنسول هر فرقی بود بازی مولتی پلتفرم ذره ای تو این دو نسخه نبود
ولی اینکه برا pc بازی رو یکی برای MANTEL کد نویسی کنند یکی برا dx12 هرچی فکر میکنم این کار مقرون به صرفه نیست
درودنقل قول:
نوشته اصلی توسط Agent 47 [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
ای ام دی بیشترین هدفش این بود که با منتل یک pc معمولی دسکتاپ رو تبدیل به یک کنسول کنه واسه بازی
شما اگر کنفرانس ویدئویی که ای ام دی برای منتل و تشریح اون گذاشته شده بود رو ببینید در اخر توضیحاتش میگه شما مثلا یک سی پی یویی با فرکانس 2 گیگاهرتز داشته باشید (حالا چه 4770k از اینتل باشه چه 8350 از AMD ) این فرکانس 2 گیگاهرتز هیچ مانعی برای کارتهای حرفه ای ایجاد نمیکنه یعنی از کارایی کارت کم نمیکنه ( نمونش میبینیم فرکانس کاری سی پی یویه کنسول جدیدی سونی یعنی PS4 برابر با 1.6 گیگاهرتز هست ) این کارییه که منتل بیشترین هدفش هست (که شما کارت رده پایینی مثل R7 260 یا 7750 با یک سی پی یویه 2 هسته ای با فرکانس 2 گیگاهرتز داشته باشید بتونید ایده ال ترین فریمی که میشه رو از کارت بگیرید (این هدف ای ام دی برای بازار APU هاش ولب تاپهاست ) و این کاری هست که DX عمرا بتونه انجام بده و اگر هم بتونه انجام بده یک کپی برداری محض هست از منتل
حالا ای ام دی هیچ گونه مشکلی در ساپورت سخت افزارش با DX نداره فقط بستگی به بازیساز داره خواست بازی رو با DX میسازه که همه سخت افزار ها ساپورت کنن و هر موقع خواست یک پچ برای منتل میده و این چیزی نیست که به ضرر ای ام دی باشه
من خودم یه جا خوندم که شرکت دایس ارزوی همچین API برای کد نویس راحت روی پلتفرم PC رو داشته با ورود منتل کارشون بسیار راحت شده
خوب دوست عزیزم ، منم همین و از اول گفتم و خبرشو هم گذاشتم...نقل قول:
نوشته اصلی توسط golabettruter [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
موضوع سر این مسئله هست که آیا MANTEL در آینده جای DX میگیره؟!!
اگه بگریه که باید همگانی بشه اگر هم DX12 همانند MANTEL همانطور که ماکروسافت هم اعلام کرده LOW LEVEL هست ، پس فرق آنچنانی بین این دو نخواهد بود.....مگر MANTEL در کارتهای AMD بهتر از DX12 بهینه باشه که در این صورت
قانون بازی عوض میشه...
اما در کل یک API با چنین قدرت و انعطاف میتونه آینده گیم و دگرگون کنه@};-
( داستان این مبحث سر خوب بودن و بد بودن کدوم API نیست )
نکرد چون نمی خواسته . نه اینکه مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشهنقل قول:
نوشته اصلی توسط Agent 47 [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
درسته منتل تازه وارده اما DX12 یک و نیم سال دیگه تازه وارد خواهد شد که شیوه ی جدید کد نویسی احتیاج داره و چهار نفر یک ماه باید کار بکنند تا یک بازی را از نسخه 11 به 12 پورت کنند!!!!نقل قول:
API تازه وارد AMD هر چی باشه نمیتونه جای DX12 رو بگیره...شاید الان قدرت خوب یاز خودش نشون میده.
ماکروسافت هم نمیتونه DX12 کاملا بر پایه MANTEL پیاده کنه... این دو API کلا با هم متفاوت هستند.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
ماکروسافت کاری نکرده به جز کپی از منتل
همون طور که توی اسلاید های بالا میبینید عبارت های pipeline state objects و shader and pipeline state caching که چند بار تکرار شده اند
هیچ چیز به جز این رو معنی نمیده که خط لوله هسته ها و شدر ها موقعیت اشیاء و منابع رو مستقل و بدون نیاز به cpu انجام میدهند که فقط کپی از منتل هست
چرا این تکنیک جدید برای DX12 مستقل از سخت افزار هست اما برای منتل فقط وابسته به GCN ؟؟؟
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]نقل قول:
باز هم میگم شتر در خواب بیند پنبه دانه... MANTEL کمپانی AMD یک API هست که شاید در برخی از بازی ها از آن ببینیم اما DX12 در آینده نزدیک
خیلی قدرتمند تر از MANTEL ظهور میکند. وقتی هم که AMD با Crytek قرار داد پردازش MANTEL و میبنده پس یه آینده نگری در پیش هست ( پس نمیشه عنوان کرد MANTEL بهینه با تمامی سخت افزار ها خواهد بود ، همانطور که انویدیا با EPIC قرار داد UE4 را بسته است!!)
amd منتل رو به درخواست توسعه دهندگان ایجاد کرده و پشتیبانی هایی تا الان گرفته ماکروسافت فعلا حمایت شرکتهای سخت افزاری را داره
اما اگه اکثر شرکت های نرم افزاری به سمت منتل به دلیل تمیز تر بود و حتی بازدهی بهتر و متن باز بودن روی بیاورند مطمعنا اونها مجبور خواهند شد
تا اینجا هم amd با ماکروسافت برای DX12 همکاری کرده و توی کنفرانس اعلام کرده بود که
There is tension: AMD is trying to push hw forward, MS is trying to push their platform forward.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
زبان برنامه نویسی منتل با DX فرقی نداره اما احتیاج به درایور یا یک لایه داره تا هسته ها رو شناسایی کنه و فعلا عملکرد GCN رو میشناسه و نیاز داره تا توسط انویدیا پشتیبانی بشهنقل قول:
برای همگانی کردن این API کمپانی AMD احتیاج به برنامه نویسی جدید دارد ؛ همانطور که میدونید این API بر پایه GCN طراحی شده است.
پس یا AMD این کارو انجام میده !! یا خیر ، اگر انجام بده و DX12 قدرتمند تر ظاهر بشه ... کار بیهوده ایی بوده!!!
مثلا کارت گرافیک داشتم که زمانی که خریدمش فیزیکس و کودا رو پشتیبانی نمیکرد اما الان انویدیا با درایور های جدید هسته های کودا رو باز کرده
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
اینجا هم انویدیا اعلام کرده که فقط قصد بهبود API های استاندار صنعت رو داره . اما شاید صنعت به سمت دیگه منحرف بشه!
بحث خیلی جالبی بود استفاده کردیم دوستان
ولی نظر شخصی من هست Amd همیشه با یک حرکت هوشمندانه و با استفاده از یک لایه نرم افزاری قوی تونست پا به پایه انویدیا بیاد جلو همونجور که تو vliw با ترتیب دهی و مرتب کردن پردازشهاش از سری X2000 تا سری HD6000 همش از یه معماری استفاده می کرد و فقط با بهینه سازی این لایه و پیشرفت لیتوگرافی ها توان GPUهاش رو افزایش می داد که با اومدن dx11 این شرکت عملا به این نتیجه رسید که Vliw دیگه به پایانه راه رسیده و باید معماری جدیدی رو ارائه کنه اگر یادتون باشه تو سری 5000 بد باخت به انویدیا ولی تو سری 7000و r9 خوب فاصله رو جبران کرد و الان هم داره با مداخله در لایه های نرم افزاری صنعت گیم یه جورایی همه Api ها رو به سمت کارت های خودش پولیش می کنه و این جدال پایاپای با انویدیا رو به نفعه خودش تموم کنه
باید این حرکت هوشمندانه رو ستوده تازه وقتی دیگه گلوگاه شدن سی پی یو رو به صفر میل کنه دیگه کی میاد Apuهای ارزون قیمت Amd رو ول کنه و برای گیم بره سراغ پردازنده های قوی و پر قدرت و خیلی گرون intel
پ.ن: یادم amd می خواست کوالکام رو بخره ولی دیگه دنبال نکردم قضیش رو کسی می دونه آخرش چی شد همکاری این دو شرکت به نظرم فرای دو شرکت معمولی هست
واقعا باید amd رو ستود بابت ابن حرکتش