من نمیدونم تا کی میخوان ضعف های مسائل رو بندازن گردن این یکی و اون یکی . بازی ها به شکل بنیادی برای GCN تولید میشن و به سازی می شوند . والبته این برای کاربرای AMD همونجور که SYNCMASTER زیز گفتن بسیار هم خوب هست .
انویدیا همین الان چند پله از AMD برای هر عنوان جدید عقبتر هست . .واقعا تیم درایوری انویدیا کار سختی رو پیش رو دارن . نه تنها این بلکه انیویدیا باید برای 3 معماری ( فرمی - کپلر ماکسول) بهینه سازی هارو انجام بده اما AMD در حال حاظر تنها یک GCN رو مقابل داره .
در عناوین AMD Gaming evolved جز tomb raider میشه گفت هیچ تکنیک خاص و قابل عرضی از طرف amd برای متفاوت کردن عنوان pc نسبت به نسخه کنسولی نمیبینیم اما در عناوین اخیر که از کتابخانه GW بهره میبرند هر یک به شکلی تکنیک خاصی رو پشتیبانی میکنند اخرینش هم Wave work برای just caus بود . اگر GW بد بود تنها عنوانی که AMD در E3 با اون FURY رو تبلیغ میکرد عنوان FARCY 4 nvidia GW نمی شد .
انویدا بدون حاشیه سازی و جنجال و انداختن ضعف در بخشی به گردن دیگران به شکل خوبی کارشو انجام میده . نمیاد ادیتور سایت های بررسی کننده عین Tech report رو بخره و استخدام بکنه . حقایق واضح هستند به همین علت تونسته به سهم 82% ای و سود آوری بسیار خوب شرکتش رو برسونه . تمام اینها بدون کمک از Water cool و HBM و Maxed clock و مصرف بیشتر و ... هست . کار به جایی برسه که تراشه 2.9 بیلیون ترانزیستوری 960 بتونه با تراشه 5 بیلیون ترانزیستوری 380 رقابت بکنهموردی که خیلی این مدت سر زبون هاست و برتری 380 در بعضی عناوین با مصرف بیشتر از حتی gtx970 این مدت سر زبان هاست .