دقیقا همینطوره الگوریتم های جدیدی با نسل دوم معماری Maxwell همراه خواهند بود، رابط DX12 باید هم به صورت سخت افزاری و هم نرم افزاری با عملکرد تراشه سازگار باشد، مبحث DX12 همانطور که گفتم در بخش تراشه های موبایلیتی قدرت خودش رو نشون داده، در بخش دسکتاپ به عبارتی بهینه شده DX11 می باشد، انویدیا هیچ حرفی در مورد پشتیبانی کامل از DX12 نزده و احتمال اینکه پشتیبانی به صورت کامل از DX12 انجام نگیره هست، همانطور که خبری از DisplayPort 1.3 نشده! هر چقدر هم معماری ماکسول با رابط برنامه نویسی جدید هماهنگ باشه باز هم تا زمان عرضه و بنچمارک گیری مشخص نخواهد شد، به عبارتی به طور اسمی نمیشه گفت فلان تراشه با DX12 هماهنگ هست!