قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
Like Tree14Likes

موضوع: نگاهی کوتاه به مادربورد MSI Z87-GD65 Gaming

  1. #1
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.

    نگاهی کوتاه به مادربورد MSI Z87-GD65 Gaming

    با سلام

    طی این مقاله به معرفی کوتاه محصول جدید کمپانی MSI از سری گیمینگ و مبتنی بر چیپست جدید Z87 خواهیم پرداخت
    شاید بد نیست در ابتدا نیم نگاهی به گذشته و آنچه که رخ داد تا سری گیمینگ کمپانی MSI (مادربوردهای گیمینگ) به وجود آید داشته باشیم!

    کمپانی MSI در چند سال اخیر از حامیان اصلی ورزش های الکترونیکی و بازی های رایانه ای بوده است که از آن جمله می توان به میزبانی مسابقات مختلف و حمایت یا پشتیبانی کامل از تیم گیمینگ Fnatic اشاره کرد. این تیم حرفه ای تابحال در مسابقات بین المللی متعددی حضور داشته و جزء قهرمانان اصلی رشته Counter Strike بشمار می آید. بازیکنان این تیم بارها به تمجید و تعریف از نوت بوک های گیمینگ MSI پرداخته و محصولات این کمپانی را به دیگر گیمرهای حرفه ای نیز توصیه می کنند. حمایت کمپانی MSI از تیم گیمینگ Fnatic تنها بخشی از موضوع همکاری دو طرف می باشد، در این بین تیم R&D یا طراحی کمپانی MSI از نظرات گیمرهای حرفه ای این تیم همواره در طراحی و تولید نوت بوک های گیمینگ خود نیز بهره می برد تا نوت بوک های گیمینگ MSI تمامی نیازهای گیمرهای حرفه ای را پاسخ گفته و بدور از هرگونه کم و کاستی باشند!
    شعار کمپانی MSI نیز این چنین می باشد: طراحی شده توسط گیمرهای حرفه ای برای گیمرهای حرفه ای!

    حال پس از دنیای نوت بوک ها، کمپانی MSI قصد دارد قدم در راه جدیدی بگذارد! تجربه جدیدی که چالش جدیدی را برای این کمپانی تایوانی در پی خواهد داشت!!
    یک سیستم گیمینگ اصولا چه معیارهایی باید داشته باشد؟ بطور ساده می توان پاسخ داد: صدای خوب، شبکه خوب، اسلات ها یا درگاه های توسعه کافی و کیفیت ساخت بالا...
    تمامی این موارد در مادربوردهای جدید سری Gaming کمپانی MSI با نظارت تیم گیمینگ Fnatic لحاظ شده و تلاش گردیده در هر بخش از بهترین قطعات الکترونیکی و سخت افزاری ممکن استفاده شود. از این رو در مادربوردهای سری گیمینگ نیز همچون نوت بوک های گیمینگ MSI شاهد حضور تراشه شبکه Killer (مختص بازی) ، تکنولوژی صوتی Audio Boost و ... می باشیم. از طرفی با وجود امکانات متعدد قیمت تمام شده این سری بدلیل حذف لوازم غیر ضروری! در حد قابل قبولی می باشد که فاکتور Price به Performance این سری را بطور محسوسی بهبود می بخشد. مادربوردی که به بررسی کوتاه آن خواهیم پرداخت Z87-GD65 Gaming نام دارد که به تنهایی موفق به کسب Award (نشان) طلایی Best Choice از نمایشگاه کمپیوتکس 2013 شده است!


    مشخصات مادربورد به نقل از وب سایت کمپانی:

    Z87-GD65 GAMING
    Intel® Z87 Express Chipset

    Supports 4th Gen Intel® Core™ / Pentium® / Celeron® processors for LGA 1150 socket
    Supports DDR3-3000(OC) Memory
    USB 3.0 + SATA 6Gb/s
    Audio Boost: Reward Your Ears with True Quality
    Killer Ethernet: Kill Your Lag
    Military Class 4: Top Quality & Stability
    OC Genie 4: Overclock in 1 Second
    Click BIOS 4: Easily Fine-tune Your System
    PCI Express Gen 3: World's 1st PCI Express Gen 3 Motherboard Brand
    Multi-GPU: NVIDIA SLI & AMD CrossFire Support
    Sound Blaster Cinema: Realistic Surround Sound Experience
    Gaming Device Port: Optimized with Triple Gold-plating for High Polling Rate Gaming Devices
    Total Fan Control: Optimize All Fan Speed As You Wish
    Lucid Virtu MVP 2.0: Uncompromised Game Response Performance
    Super Charger: Quickly Charge your iPad/iPhone/smartphones even under S0/S1/S3/S4/S5 mode

    پکیج و جعبه مادربورد:




    محتویات جعبه:


    User manual
    I/O Shield
    4x SATA 6Gb/s cables
    1x SLI bridge
    1x M connector
    1x V check cable
    1x Driver CD
    1x MSI Dragon Door Hanger
    1x MSI GAMING metal plate

    مادربورد:


    Z87-GD65 گیمینگ مادربوردی با سایز ATX بوده و در رنگ بندی مشکی و سرخ طراحی شده است! اژدهای معروف کمپانی MSI که سمبل قدرت نوت بوک های گیمینگ این کمپانی می باشد، بروی مادربوردهای سری گیمینگ آن نیز قابل مشاهده می باشد. سوکت LGA1150 این مادربورد طبق عادت دیرینه کمپانی MSI ساخت کمپانی Lotes بوده و قابلیت پشتیبانی از تمامی پردازنده های نسل چهارم سری Core اینتل با عنوان Haswell (هاسول) را دارا می باشد. وظیفه حیاتی تغذیه پردازنده مرکزی را نیز سیستم توان قدرتمند 12 فاز DrMOS II بر عهده دارد که سیستم مدیریت مصرف انرژی APS آن را همراهی می کند. علاوه بر این در بخش PWM مادربورد شاهد خازن های تخت Hi-C با راندمان کاری بالا و مقاومت الکتریکی بسیار پایین می باشیم که طول عمر مفید آنها هشت برابر خازن های جامد متدوال می باشد. موردی که ذکر گردید تنها یکی از مولفه های استاندارد نظامی یا Military Class 4 می باشد که محصولات کمپانی MSI تحت آن تولید می شوند، چوک های با هسته فریت یا SFC با 30% ظرفیت جریان بیشتر، خازن های جامد جدیدی تحت عنوان Dark Solid Cap با مقاومت حرارتی و طول عمر بالاتر، طراحی جدید PCB برای افزایش مقاومت در برابر الکتریسیته ساکن و رطوبت نیز از دیگر مولفه های استاندارد نظامی می باشد که کارکرد سالم مادربورد را در شرایط سخت کاری تضمین می کند.

    چهار اسلات حافظه با قابلیت پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس 3000 مگاهرتز (اورکلاک) همراه با سه اسلات PCI-E نسل سوم (Gen 3.0) بروی مادربورد بچشم می خورد که اجازه هرگونه پیکر بندی SLI یا CrossFire را به کاربران و گیمرهای حرفه ای می دهد! قابل ذکر است برای بهبود جریان هوا و دفع حرارت بهتر در چینش های چندگانه فاصله اسلات های PCI-E بیش از حالت متداول یعنی دو اسلات لحاظ شده است تا مشکلی از بابت نصب کارت های گرافیکی سه اسلاته نیز وجود نداشته باشد. همچنین به لطف ویژگی VGA Boost در صورت نصب کارت گرافیکی MSI از سری گیمینگ بروی این مادربورد و فعال سازی ویژگی VGA Boost، به طور خودکار کارایی و پرفورمنس کارت گرافیکی افزایش می یابد. همچنین نسل جدید OC Genie 4 که اورکلاکینگ خودکار سیستم می باشد، کارایی کلی سیستم را بهینه سازی کرده و باعث افزایش فریم در بازی ها می گردد.


    همان طور که در ابتدا نیز اشاره گردید مادربورد MSI Z87-GD65 Gaming از کنترولر شبکه Killer E2200 به عنوان جدیدترین تراشه کمپانی Qualcomm Atheros بهره می برد که با سیستم عامل ویندوز 8 و لینوکس سازگاری کامل دارد. از ویژگی های بارز کنترولر شبکه Killer کاهش زمان تاخیر (latency) و افزایش پهنای باند در بازی های آنلاین و تحت شبکه می باشد که لگ های متداول در بازی های تحت شبکه را به طور کامل رفع می کند. همچنین کاربران از طریق نرم افزار مربوطه می توانند به مدیریت پهنای باند مصرفی بپردازند. ویژگی Audio Boost با ایزوله کردن یا جداسازی چرخه (Circuitry) صوتی از دیگر بخش های مادربورد جهت کاهش نویز و همچنین استفاده از خازن های فیلتر ینگ Nippon Chemi con بهمراه چیپ AmpliFier ضمن فیلتر ینگ مجدد، امواج صوتی را تقویت کرده و باعث افزایش چشم گیر کیفیت، شفافیت و کریستالیزه اصوات می گردد. همچنین برای انتقال سیگنال های صوتی خالص، از جک (Jack) های صوتی طلا اندود/ روکش طلا استفاده شده است از این رو می توانید از هدفون ها و سیستم های صوتی حرفه ای بروی این مادربورد نهایت لذت ببرید!! همچنین Audio Boost را که تکنولوژی انحصاری کمپانی MSI می باشد، Sound Blaster Cinema نیز همراهی می کند که باعث دو چندان شدن کیفیت اصوات می گردد.

    از دیگر ویژگی های مادربورد Z87-GD65 Gaming می توان به MSI Super Raid اشاره کرد، به لطف این ویژگی شما می توانید هارد های مکانیکی خود را با هارد جامد SSD یا mSATA ترکیب کرده و از سرعت بالای دسترسی به اطلاعات لذت ببرید. از این رو بوت سیستم، بارگذاری فایل های ویدئویی و حتی بازی ها سریع تر از همیشه انجام خواهد شد و می توانید براحتی از قابلیت Raid بدون مشکلات متداول بروی سیستم خود لذت ببرید. در کنار این موارد می توان به پورت های PS/2 و USB ویژه گیمینگ این مادربورد اشاره کرد که برای ماوس های حرفه ای گیمینگ بهینه سازی شده است. از این رو پاسخ دهی (response) ماوس در بازی ها از 8 میلی ثانیه به 1 میلی ثانیه کاهش یافته و حرکت نرم و بهتر ماوس را بدنبال دارد. همچنین بدلیل استفاده از میزان طلای بیشتر در ساخت آنها از دوام و عمر مفید بالایی برخوردار بوده و استهلاک آنها نیز بشدت کاهش یافته است.

    مادربورد Z87-GD65 Gaming دارای هشت پورت Sata 6Gb/s برای اتصال ابزاهای ذخیره سازی و اپتیکال درایوها، شش پورت USB 3.0، هشت پورت USB 2.0، خروجی تصور VGA بهمراه DVI و HDMI با قابلیت پشتیبانی از حالت Extend mode (ترکیب همزمان 3 مانیتور)، پورت Combo PS/2، پورت RJ45 شبکه و شش جک صدا همراه با خروجی Coaxial& Optical S/PDIF می باشد. بروی مادربورد نیز Header برای اتصال TPM و پورت ###### همراه با دو کانکتور چهار پین فن برای پردازنده و سه کانکتور چهار پین فن برای سیستم با قابلیت مدیریت از طریق نرم افزار مربوطه و بایوس لحاظ گردیده است. همچنین کلید های مختلفی مانند OC Genie، روشن/خاموش، ریست، Multi Bios ، Go 2 bios و نقاطی برای اندازه گیری ولتاژهای سیستم (V-Check Point) به چشم می خورد که برای کاربران حرفه ای می تواند بسیار مفید باشد.


    در نهایت تصویری از Click Bios 4، آخرین نسخه از UEFI Bios کمپانی MSI که بهینه سازی های لازم برای سازگاری با سیستم عامل ویندوز 8 بروی آن انجام شده است:



    در محتویات جعبه مادربورد Z87-GD65 Gaming نیز لوگوی فلزی سری گیمینگ و کارت مشغول بازی بودن جلب توجه می کند:





    با تشکر


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  2. 30 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    Agent 47 (30th July 2013),Aliover (16th June 2014),AM3 (30th July 2013),AMD Radeon (30th July 2013),AMIR (10th December 2013),AMIR_HA (30th July 2013),arman_kad (30th July 2013),Artemis (30th July 2013),benyps (30th July 2013),Blue Rose (7th February 2014),Don_Corleone (30th July 2013),ErfanDL (30th July 2013),hektorinhall (31st July 2013),lorn (30th July 2013),magiteq (30th July 2013),MAKAN (30th July 2013),Mehdi_FXX (30th July 2013),met (5th May 2014),mohammad775 (30th July 2013),morteza.p (30th July 2013),Optimus Prime (1st August 2013),overclock990 (30th July 2013),Saeid.aZm (30th July 2013),sapple (16th August 2013),smrbh (30th July 2013),The Joker (30th July 2013),TheDarkness (18th August 2013),Varand (30th July 2013),XoMa (31st July 2013),ZeNer (30th July 2013)



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •