قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بازبینی لپ‌تاپ MSI GS72 6QE Stealth Pro

  1. #1
    OCH Member samakhanoom آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2017
    نوشته ها
    2
    تشکر شده 3 بار در 2 پست
    samakhanoom آنلاین نیست.

    بازبینی لپ‌تاپ MSI GS72 6QE Stealth Pro

    ​​​​​​​معرفی
    MSI توانسته است که رده‌ی فوق‌العاده‌ای از لپ‌تاپ‌های گیمینگ بسازد که با کیفیت خارق‌العاده و طراحی بی‌نظیرشان شخصیت گرفته‌اند. هر کدام از مدل‌های آن تبدیل به یک پیشنهاد عالی برای کاربرانی شده‌اند که به دنبال یک لپ‌تاپ زیبا، با‌کیفیت و با قدرت گرافیکی کافی برای اجرای آخرین بازی‌های روز با بالاترین کیفیت هستند. چندی پیش MSI یک لپ‌تاپ GT72S 6QE Dominator Pro راا برای بازبینی فرستاد و ما واقعا از مشاهده سیستم خنک‌کننده موثر آن، ظاهر تنومندش و اسپیکرهای عالی آن شگفت‌زده شدیم. در نتیجه انتظاراتمان در مواجهه با سایر لپ‌تاپ‌های MSI بسیارر بالاست و وقتی چنین محصولات قدرتمندی داشته باشید، بهبود دادنشان کار بسیار دشواری خواهد بود.
    لپ‌تاپ GS72 6QE Stealth Pro دارای یک پردازنده Intel Core i7-6700HQ بر روی چیپ‌ست HM170 و 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس 2133MHz است. برای ذخیره‌سازی می‌توانید از 2566 گیگابایت فضای بسیار پرسرعت NVMe در کنار یک ترابایت هارد مکانیکی برای نصب بازی‌های خود استفاده کنید. گرافیک Nvidia GeForce GTX 970M انتخابی فوق‌العاده برای کاربرانی است که بهه دنبال یک فریم‌ریت روان هستند. MSI تکنولوژی کولربوست3 خود را در این دستگاه قرار داده است تا دمای آن را پایین نگه دارد و مشکل گرمایش اضافی نداشته باشد. یک مزیت دیگر این دستگاهه داشتن ESS Sabre HiFi Audio DAC است که از نرخ سمپلینگ 24bit/192kbps و 122dBA DNR پشتیبانی می‌کند. این تنها بخش کوچکی از امکانات فوق‌العاده این دستگاه بود. دستگاهی که قابلیتت این را دارد که یکی از بهترین تجربیات قابل حمل روز را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین، من خیلی علاقه‌مندم که ببینم آیا GS72 6QE Stealth Pro یک لپ‌تاپ پیشگام یا نوآورانه در سری گیمینگ MSI هست یا نه.
    جزییات
    · نام مدل: MSI GS72 6QE Stealth Pro
    · پردازنده: Intel Core i7-6700HQ 2.6GHz Base, 3.5GHz Turbo
    · حافظه رم: 16GB (2x8GB) Dual Channel DDR4 2133MHz
    · درایو بوست اصلی: 256GB Samsung SM951 NVMe SSD
    · حافظه اضافی: 1TB HGST 7200RPM HDD
    · کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 970M 6GB
    · صفحه نمایش: 17.3-inch 1920×1080 IPS
    · باتری: 6 Cell 5000mAh
    · ابعاد: 418.5(W) x 287(D) x 19.9(H)mm
    · وزن: 2.6Kg
    · درایو نوری: ندارد
    · وایرلس: Killer Wireless-AC 1535
    · سیستم عامل: Windows 10 Pro 64-Bit
    · گارانتی: دو سال گارانتی بین‌المللی
    بسته‌بندی و لوازم جانبی
    لپ‌تاپ در یک بسته‌بندی نسبتا بزرگ به دستم رسید. یک بسته‌بندی مقوایی که بتواند در طول فرآیند ارسال از دستگاه مراقبت کند. بسته‌بندی به نظر مقاوم می‌آید و می‌تواند ضربات ناگهانی را تحمل کند.
    وقتی کاور بالایی را باز می‌کنید می‌توانید بسته‌بندی فوم خیلی خوب داخلش را ببینید که لپ‌تاپ را محکم در جای خود نگه می‌دارد. این نشان‌دهنده تعهد MSI به ارائه‌ی یک تجربه درجه یک و حفظ بالاترین استانداردها در بسته‌بندی کالاهای خود است.
    پروموشن تب بهاری دراگون در حال حاضر در برخی مناطق معتبر است و شامل آیتم‌های اضافی فوق‌العاده‌ و رایگانی برای خریداران این لپ‌تاپ می‌شود. در تصویر زیر می‌توانید لوگوی دوست‌داشتنی ارتش اژدهای MSI را ببینید که از دستگاه من مراقبت می‌کند.
    من درجا عاشق این اژدهاهای دوست داشتنی شدم و تصمیم گرفتم که با افتخار آن‌ها را روی میز کارم قرار دهم. خیلی‌ها راجبه حضور این عروسک‌ها نظر داده‌اند و برخی دوست داشتند تا ارتشی از آنها را خریداری کنند تا با آن‌ها دنیا را فتح کنند.
    همین که سرم را برگرداندم متوجه شدم که دراگون‌ها بازی اسکایریم را شروع کرده‌اند و می‌خواهند فایل‌های سیو من را پاک کنند. البته من نمی‌توانستم آن‌ها را نبخشم و فکر می‌کنم باید برای آن‌ها اسم‌ انتخاب کنم.
    لپ‌تاپ درون یک جعبه زیبا با نشان اژدهای MSI قرار دارد. این بسته‌بندی بسیار شیک است و باعث می‌شود که این دستگاه را سرتر از سایر هم‌رده‌هایش بدانیم.
    داخل کاور با فوم نرمی پوشیده شده است که از لپ‌تاپ حفاظت می‌کند تا خط و خش‌های ناخوشایند روی بدنه آن ایجاد نشوند. همچنین موجب می‌شود که بسته‌بندی یک حالت لوکس به خود بگیرد که حس خوشایندی را در من ایجاد کرد.

    بسته‌بندی قسمت‌های مختلفی برای نگه داشتن لپ‌تاپ، اسناد و کابل شارژر در جای خود را شامل می‌شود. این سطح از ارائه بسیار برتر از سایر برندهای تولیدکننده لپ‌تاپ‌های گیمینگ است.
    همان‌طور که مشاهده می‌کنید، کتابچه‌ها و مدارک به زیبایی در زیر محل قرارگیری لپ‌تاپ پنهان شده‌اند. این نمونه‌ی دیگری از اهمیت کمپانی MSI به جزییات است که تقریبا غیرقابل تصور است.
    لپ‌تاپ GS72 6QE Stealth Pro دارای یک راهنمای کاربری، کتابچه گارانتی، کتابچه‌های تبلیغاتی، آداپتور و کابل شارژر است. آداپتور این لپ‌تاپ برای یک لپ‌تاپ گیمینگ با این سخت‌افزار قدرتمند خیلی کوچک و جمع و جور است که ما را کمی غافلگیر کرد.
    در پکیج مخصوص تب بهاری دراگون یک دفتر، کیف لپ‌تاپ و کاور محافظ قرار داشت. من با دیدن جنس مرغوب و لطیفی که برای کیف و کاور استفاده شده بود و از بسیاری محصولاتی که در مغازه‌ها دیده می‌شود با کیفیت‌تر بود، بسیار شگفت‌زده شدم. واقعا این دو مورد چیزهایی هستند که اگر همراه لپ‌تاپ داده نشود باید برای خریدشان هزینه زیادی صرف کنید. به همین خاطر است که از اینکه مجبورم بعد از این بازبینی تمام این‌ها را پس بدهم خیلی ناراحتم.
    لوگوی اژدهای گیمینگ MSI بر روی کیف دوخته شده است و با زمینه خاکستری رنگ آن هم‌خوانی خوبی دارد. این نشان‌دهنده‌ی تمرکزی ویژه و سیاست اهمیت به جزییات MSI است. عملا MSI می‌توانست یک لوگوی فلزی روی کیف بچسباند، ولی این کار از لوکس و ویژه بودن بسته‌بندی دقیق و شیک این دستگاه کم می‌کرد.
    CPU-Z
    GPU-Z
    نگاهی نزدیک‌تر
    بدنه‌ی براق آلومینیومی و استایل پیچیده و خنثی به زیبایی با هم ترکیب شده‌اند تا یک طراحی زیبا و بی‌نظیر را خلق کنند. MSI با Portrait Display همکاری کرد تا صفحه نمایش 17.3 اینچی IPS راا کالیبره کند و بهینه‌ترین نرخ تولید رنگ را برای آن بدست آورد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، هر دستگاه باید برای 100% sRGB بهینه شود و در بازه 1 تا 2 درصدی این هدف قرار بگیرد. وسعت رنگ رویی این دستگاه بسیار عالی بود و هیچ‌گونه ناهمگونی در روشنایی را از خود نشان نداد.
    علاوه بر این، نتوانستم هیچ اشکالی در نور پس‌زمینه پیدا کنم یا در حین بازی‌های پر سرعت محو شدگی در تصویر مشاهده کنم. البته، تعداد تغریباً متوسط پیکسل‌های این پنل نسبت به صفحه نمایش‌های با رزولوشن بالاتر از وضوح کمتری برخوردار است. با این وجود، دقت رنگ و عکس‌العمل این پنل قابل توجه است. این لپ‌تاپ از یک وب‌کم FHD با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و 30 fps نیز برخوردار است. کیفیت ویدیوها خوب است و در کمل تعجب در نور کم تصاویر خیلی خوبی را ضبط کردم.
    اینجا می‌توانیم تاچ‌پد لپ‌تاپ را مشاهده کنیم که سطح بزرگی را پوشش می‌دهد و بدون تاخیر به لمس‌ها پاسخ می‌دهد. شخصا با استفاده از تاچ‌پدها مشکل دارم و معمولا به جای دقت بالا از ماوس استفاده می‌کنم. غیر از این، با تاچ‌پد لپ‌تاپ خیلی به مشکل بر نخوردم و می‌توان از آن برای کارهای طولانی استفاده کرد. نکته مثبت دیگر پوشش مات آن است که در برابر اثر چربی بسیار خوب مقاومت می‌کند و باعث می‌شود که تاچ‌پد شما همیشه تمیز و زیبا باشد.
    صفحه کلید جزیره‌ای نیز برای تایپ کردن بسیار راحت است زیرا خیلی نرم بوده و فاصله مورد نیاز برای فشردن آن‌ها بسیار کم است. همچنین، فاصله بین کلیدها شما را تشویق می‌کند که برای نشستن حالت ارگونومیک‌تری را انتخاب کنید و در نتیجه بتوانید با سرعت بیشتری تایپ نمایید. نوشته‌های روی کلیدها هم به دلیل استفاده از چاپ نقره‌ای رنگ آن‌ها بسیار بهبود یافته است. این باعث می‌شود که نور پس‌زمینه RGB کیبورد بتواند خیلی زیباتر از درون کلیدها بدرخشد و ظاهر بسیار فوق‌العاده‌ای را ایجاد کند. گذشته از زیبایی، برای تایپ کردن در فضاهای تاریک نیز دیگر مشکلیی نخواهید داشت.
    متاسفانه نشان دادن تمام رنگ‌هایی که این کیبورد می‌تواند بسازد کار دشواری است اما به شما اطمینان می‌دهم که نور پس‌زمینه آن فوق‌العاده است و بهترین چیزی است که تاکنون در میان لپ‌تاپ‌های مختلف شاهد بوده‌ام.
    اسپیکرهای لپ‌تاپ فوق‌العاده هستند و در کمال تعجب علاوه بر کیفیت صدای بالا، حجم خوبی را نیز ارائه می‌دهند. MSI آخرین نسخه از اسپیکرهای DYNAUDIO را در این لپ‌تاپ قرار داده است که نسبت به نسخه قبلی 50 درصد حجم صدای بیشتری تولید می‌کنند که موجب یک افزایش 10dBAـی می‌شود. این یک تجربه کاربرپسند را ایجاد می‌کند و نسبت به اسپیکرهای لپ‌تاپی معمولی که به آن‌ها عادت دارید یک پیشرفت است.
    گذشته از به‌کارگیری سخت‌افزاری قدرتمند، این لپ‌تاپ با ضخامت 19.9 میلیمتری همچنان باریک بودن خود را حفظ کرده است. این مدل نسبت به مدل قبلی حدود 9 درصد باریک‌تر است که آن را نسبت به قبل قابل حمل‌تر می‌سازد. بدنه باریک ظاهر جذاب‌تری برای این دستگاه به وجود آورده است که به شما اجازه می‌دهد با افتخار آن را در استفاده‌های روزانه خود به نمایش بگذارید.
    از نظر اتصالات، GS72 6QE Stealth Pro دارای یک پورت RJ45، HDMI 1.4، دو پورت MiniDisplay، دو پورت USB 3.1، جک هدفون با پشتیبانی از دستگاه‌های تا 600 اهمی، line out و ورودی میکروفون است.
    در طرف دیگر دو پورت USB 3.0، یک SD card reader، سوکت شارژر و قفل Kensington قرار دارد.
    در این تصویر سطح رویی لپ‌تاپ را مشاهده می‌کنید که دو لبه روی بدنه آلومینیومی آن و لوگوی گیمینگ MSI روی آن به چشم می‌خورد. لوگوی اژدها وقتی لپ‌تاپ روشن باشد روشن می‌شود.
    در زیر، لپ‌تاپ با لاستیک بسیار محکمی پوشیده شده‌است که از سر خوردن آن جلوگیری می‌کند. MSI یک پوشش نرم هم در زیر دستگاه اضافه کرده است که پایداری آن را روی سطوح لغزنده افزایش دهد. جنس این پوشش بسیار با ساخت بی‌نظیر لپ‌تاپ همخوانی دارد و احساس ماندگاری را به کاربر منتقل می‌کند. توجه داشته باشید که باز کردن کاور زیرین موجب باطل شدن گارانتیی دستگاه می‌گردد. با باز کردن 18 پیچ و جدا کردن کاور پایینی از بدنه اصلی می‌توانید لپ‌تاپ را باز کنید.
    کاور زیرین لپ‌تاپ به شکل آزاردهنده‌ای با لبه‌های نگه‌دارنده‌ای به بدنه اصلی کیپ شده است و برای باز کردن آن نیاز به مهارت بالایی دارید. خوشبختانه توانستم با صبر و حوصله فراوان کاور زیرین را باز کنم. دوباره می‌گویم که این کار ساده‌ای نیست و باز کردن این دستگاه از بازکردن مدل‌های مشابه شرکت گیگابایت بسیار سخت‌تر است.
    لپ‌تاپ از طراحی داخلی نسبتا بسته‌ای استفاده کرده است و هر بخش با چسب‌های پهن از سایر بخش‌ها جدا شده است. همان‌طور که می‌بینید دسترسی به اسلات‌های DIMM برای افزایش رم کار ساده‌ای نیست. واضح است که هرگونه آپگرید کردن این دستگاه کار بسیار دشواری است و فقط باید توسط یک تعمیرکار ماهر انجام شود. گذشته از این، کابل‌کشی، محافظت و بخش‌بندی داخلل این دستگاه لایق تشویق است.
    سوکت کابل برق دستگاه با گیره و چسب در جای خود محکم شده است. این باعث می‌شود که کابل به خوبی قرار بگیرد و در صورت اعمال فشار بر روی سوکت مشکل خاصی ایجاد نشود. اینجا همچنین می‌توانیم کیت وایرلس و شیار حافظه SD را ببینیم که با کابل محکمی متصل شده‌اند.
    همان‌طور که قبلا گفتم قسمت‌های اصلی توسط یک صفحه فلزی به خوبی محافظت شده‌اند.
    سیستم کولربوست3 توسط 4 لوله انتقال گرما و دو فن CPU و GPU را خنک می‌کند. من از اینکه با استفاده از یک قطعه ابری در کنار هیت‌سینک کاور پایینی را در جای خود نگه داشتند خیلی خوشم آمد.
    در سمت دیگر دستگاه یک هارد 2.5 اینچی قرار گرفته است. در این دستگاه MSI تصمیم گرفته است که برای دست‌یابی به یک عملکرد خوب از یک HGST 7200RPM استفاده کند.
    تست کردن و روش تست
    برای تست کردن هر سیستم یا نوت‌بوکی ما سعی می‌کنیم تا به هر بخش از سیستم فشار وارد کنیم تا پایداری و عملکرد آن را بسنجیم، تا بفهمیم که چرا این قطعه خاص برای آن قسمت خاص انتخاب شده است. ما از برنامه‌های مختلفی استفاده می‌کنیم تا جنبه‌های گوناگون عملکرد سیستم را بسنجیم.
    مگر اینکه در توضیحاتشان ذکر شود که تنظیمات پایین‌تری انتخاب شده است، تمام بازی‌ها بر روی بالاترین تنظیمات اجرا می‌شوند و ویژگی‌هایی مانند TressFX یا PhysX غیرفعال می‌گردند تا نتایجج عادلانه باشد. در برخی از بازی‌ها می‌توان با استفاده از AA، AF، Tessellation و Draw Distance تنظیمات ماکسیمم را تغییر داد، برای اینکه خوانندگان این بازبینی بتوانند با اطلاعات کامل انتخابب کنند هرگونه تغییر اینچنینی در هر بخش ذکر می‌شود.
    سخت‌افزار
    · Acoustic dBA meter
    · AC “Killawatt” power meter
    نرم‌افزار
    · 3DMark
    · AIDA64 Engineer
    · Cinebench R15
    · CrystalDiskMark
    · CPU-Z
    · GPU-Z
    · HW-Monitor
    · MSI Afterburner
    · OCCT
    · Passmark PerformanceTest 8.0
    · PCMark 8
    · Prime95
    · Super PI
    · Unigine Heaven 4.0
    · Grand Theft Auto 5
    · Metro Last Light
    · Tomb Raider
    · Bioshock Infinite

    PC Mark 8
    برنامه بنچمارک PCMark 8 Home شامل پروسه‌هایی است که کارکرد یک کاربر معمولی را منعکس می‌کند. این پروسه‌ها نیاز به پردازش زیادی ندارند که موجب می‌شود PC Mark 8 برای آزمایشش کردن تبلت‌ها، نوت‌بوک‌ها و دسکتاپ‌های ارزان قیمت مناسب باشد. این برنامه شامل پروسه‌هایی برای تست کردن وب‌گردی، نوشتن، گیمینگ، ادیت عکس و فیلم و چت کردن نیز می‌باشد. نتیجهه تمام این پروسه‌ها به صورت یک امتیاز برای سیستم شما ارائه می‌گردد.
    3D Mark
    نسخه جدید برنامه 3DMark شامل همه چیزهایی که برای بنچمارک کردن سخت‌‌افزارتان نیاز دارید می‌باشد. این برنامه در نسخه جدید شامل سه تست جدید است که با آن‌ها می‌توان هر دستگاهیی از گوشی‌های هوشمند گرفته تا تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها و کامپیوترهای خانگی و کامپیوترهای تراز اول چندگرافیکه‌ی گیمینگ را تست کرد.
    Unigine Heaven
    بنچمارک برنامه Heaven در نسخه کنونی یعنی 4.0 یک بنچمارک گرافیک محور است که به کارت گرافیک دستگاه تا مرز قدرتش فشار می‌آورد. این ابزار قدرتمند می‌تواند برای تست کردن پایداریی GPU تحت فشار زیاد و همچنین چک کردن سیستم خنک کننده در دمای زیاد استفاده می‌شود. این برنامه نتایج کاملا بی‌طرفانه‌ای ارائه می‌دهد و فشارهایی مشابه آنچه در هنگام رندر کردن تصاویرر در بازی‌ها به وجود می‌آید را تولید می‌کند.
    Grand Theft Auto
    بنچمارک GTA5 ما بر روی بنچمارک استاندارد با خاموش بودن MSAA و روشن بودن FXAA ، تنظیمات Very High و غیرفعال بودن Advanced Graphics انجام شده است. سایر تنظیمات را می‌توانید درر تصویر زیر مشاهده کنید.
    Metro Last Light
    بازی Metro Last Light یک شوتر اول شخص است که توسط استودیوی اوکراینی 4A Games ساخته شده‌ و توسط کمپانی Deep Silver برای ویندوز، پلی‌استیشن3 و ایکس‌باکس360 منتشرر شده‌است. این بازی در مه 2013 منتشر شد. بازی داستان دنیای پسارستاخیزی را روایت می‌کند و ترکیبی از یک گیم‌پلی اکشن و مخفی‌کاری را ارائه می‌دهد. Metro Last Light تکنولوژی‌ای راا ارائه می‌کند که افکت‌های نور و فیزیک بازی را ارتقا می‌دهد و ادعا شده است که بنچمارک گرافیکی جدیدی را بر روی PC و کنسول ارائه می‌کند.
    Very High Preset, AF=16x, Tessellation=Very High, SSAA=Off, PhysX=Off
    Tomb Raider
    در Tomb Raider پلیر با یک لاراکرافت جوان‌تر مواجه می‌شود که کشتی‌ش غرق شده و خودش را در یک جزیره مرموز و خطرناک تنها می‌بیند. Tomb Raider یک بازی پرطرفدار است که تکسچرهایی بسیار باکیفیت، پشتیبانی کامل از دایرکت ایکس 11، SSAA، FXAA، MSAA و تکنولوژی AMD TressFX را در خود دارد.
    بنچمارک بر روی تنظیمات Ultra و بدون تغییرات اضافی انجام شد.
    Bioshock
    بازی Bioshock Infinite سومین و آخرین نسخه از سری بایوشاک است. یک بازی شوتر اول شخص است که توسط Irrational Games ساخته و توسط 2K Games منتشر شده است. بایوشاک ازز سایه‌های داینامیک، post-processing، light shafts، انسداد محیط، object level of detail، Diffusion Depth of Detail، تنظیمات کنترل FOVو سایر ویژگی‌های پیشرفته دایرکت ایکس 11 پشتیبانی می‌کند.
    در اینجا ما همه چیز را بر روی ماکسیمم قرار دادیم و از سیستم بنچمارک درون بازی استفاده کردیم.
    Cinbench R15
    برنامه Cinbench در تست کردن عملکرد پردازنده‌های x86 بسیار معتبر است. برنامه اجازه می‌دهد که به صورت تکی و چندتایی به تست بپردازید و همچنین عملکرد GPU را با رندر کردن توسط Open GL آزمایش کنید.
    Super Pi
    برنامه Super PI یک برنامه بنچمارک تک موضوعی است که عدد پی را تا ارقام مشخصی محاسبه می‌کند. Super PI برای تست کردن تک موضوعی عملکرد نقطه سیال x87 ایده‌آل است و درحالیکهه بسیاری از محاسبه‌گرهای بازار به سمت برنامه‌های چندموضوعی و مجموعه‌های مدرن رفته‌اند، Super PI برای نشان دادن قابلیت‌های CPU در برنامه‌های خاصی مثل بازی‌های کامپیوتری مناسب‌ترر است.
    AIDA64 Engineer Edition
    برنامه AIDA64 Engineer Edition یک برنامه تشخیص و بنچمارک ویندوز برای مهندسین است. این برنامه قابلیت‌های به‌خصوصی دارد که عملکرد پردازنده، حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی را نشانن می‌دهد. AIDA64 Engineer Edition با تمام سیستم عامل‌های 32 و 64 بیتی مایکروسافت از جمله ویندوز 8 و ویندوز سرور 2012 هم‌خوانی دارد. بنچمارک مموری‌کارت و کش نیز برای آنالیز پهنایی باند رم و latency آن موجود است.
    CrystalDiskMark
    برنامه CrystalDiskMark یک برنامه پرتابل برای بنچمارک کردن حافظه ذخیره‌سازی است که شما را قادر می‌سازد سرعت‌های نوشتن و خواندن پی‌درپی و تصادفی بلاک‌های با سایزهای مختلفف هارد را بررسی کنید. CrystalDiskMark با هر نوع وسیله ذخیره‌سازی از هارد درایوها گرفته تا SSD ها و فلش درایوها کار می‌کند.
    Passmark
    برنامه Passmark Advanced Network Test برای تست کردن سرعت انتقال داده بین دو کامپیوتر طراحی شده است. یکی از کامپیوترها کار سرور را انجام می‌دهد و منتظر اتصال کامپیوتر دیگرر می‌ماند. برای حالت عادی اجازه می‌دهیم که سیستم روی دسکتاپ باشد و برای حالت تحت فشار برنامه Unigine Heaven 4.0 و Prime95 را به صورت لوپ اجرا می‌کنیم و اندازه‌گیری‌های خود راا به مدت 5 دقیقه در هر کدام از این دو حالت انجام می‌دهیم.
    مصرف انرژی
    برای محاسبه میزان مصرف انرژی، انرژی دریافتی کل سیستم در حالت عادی و تحت فشار را اندازه می‌گیریم. برای حالت عادی سیستم برنامه‌ای اجرا نمی‌کند و روی دسکتاپ قرار دارد و برای حالت تحت فشار برنامه‌های Unigine Heaven 4.0 و Prime95 به صورت لوپ اجرا می‌شوند. ما اندازه‌گیری مصرف برق را توسط پاورمتر Killawatt و در بازههای 5 دقیقه‌ای انجام می‌دهیم.
    دما
    برای آزمایش عملکرد دمایی، دمای متوسط CPU و GPU را در دوحالت عادی و تحت فشار اندازه می‌گیریم. برای حالت عادی سیستم برنامه‌ای اجرا نمی‌کند و روی دسکتاپ قرار دارد و برای حالتت تحت فشار برنامه‌های Unigine Heaven 4.0 و Prime95 به صورت لوپ اجرا می‌شوند. برای اندازه‌گیری دما از برنامه CPUID HWMonitor و پس از 5 دقیقه در هر دو حالت استفاده می‌کنیم. برایی حالت تحت فشار میانگین بیشترین دماها و برای حالت عادی میانگین کمترین دماها را در نظر می‌گیریم.
    نتایج بدست آمده
    PC Mark 8
    لپ‌تاپ عملکرد فوق‌العاده‌ای در PC Mark 8 از خود نشان داد و رقبای خود را پشت سر گذاشت. بنچمارک نشان می‌دهد که پردازنده‌های سری موبایل چقدر در وب‌گردی، ویرایش تصویر و سایرر کارهای مهم کارا هستند.
    3D Mark
    در گام بعدی، GS72 6QE Stealth Pro توانست نمره‌های فوق‌العاده‌ای را از 3D Mark دریافت کند و در نزدیکی Gigabyte P35W قرار بگیرد.
    Unigine Heaven
    رقابت در Heaven بسیار نزدیک است و فاصله زیادی بین لپ‌تاپ های دارای GTX 970M وجود ندارد. اگرچه خیلی مهم است که توجه داشته باشید که این سیستم توانست بهترین عملکرد را درر کلاس دایرکت‌ایکس 99 ثبت کند.
    عملکرد گیمینگ
    Grand Theft Auto 5
    محیط بی‌نظیر و جهان‌باز بازی GTA5 می‌تواند با جزییات بالایش مشکل‌ساز شود. خوشبختانه، GS72 6QE Stealth Pro توانست فریم ریت خیلی روانی را حفظ کند و افت‌های ناگهانی زیر 45 فریم راا از خود نشان نداد. این موجب می‌شود که کاربر تجربه‌ای روان از بازی داشته باشد و کیفیت و پایداری بصری فوق‌العاده‌ای را حس کند.
    Metro Last Light
    کیفیت تکسچرهای بی‌نظیر و پیچیدگی افکت‌های موزاییکی بازی Metro Last Light برای ارائه کردن 60 فریم بر ثانیه توسط این سیستم زیادی سنگین بود. غیر از این، فریم ریت نسبتا روان بود و بهه راحتی با کاهش دادن برخی تنظیمات می‌توان آن را ارتقا داد. علاوه بر این، عملکرد لپ‌تاپ تقریبا مشابه دستگاه‌های دیگری است که از همین چیپ‌ست گرافیکی استفاده می‌کنند.
    Tomb Raider
    لپ‌تاپ به سادگی بنچمارک این بازی را پشت سر گذاشت و فریم ریت از 60 فریم بر ثانیه کمتر نشد. این نشان دهنده سطح توانایی‌های GTX 970M است وقتی که با یک عنوان بهینه شده برای آنن مواجه هستیم.
    Bioshock Infinite
    در موردی مشابه، فریم ریت بازی Bioshock Infinite بالای 60 فریم بر ثانیه باقی ماند و در طول اجرای بازی نوسان نداشت. اگرچه این ضعیف‌ترین عملکردی است که از یک دستگاه با کارت گرافیکک GTX 970M مشاهده می‌کنیم، ولی نتایج در محدوده قابل قبولی قرار دارند.
    عملکرد پردازنده و حافظه رم
    Cinbench R15
    پردازنده i7-6700HQ این دستگاه قادر است عملکرد multi-thread خیلی عالی از خود نشان دهد چراکه دارای پیکربندی 4 هسته‌ای و 8 threadـی است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نسبت به نسل‌ قبلی خود i7-4720HQ پیشرفت خیلی زیادی نداشته است. البته نباید امتیاز قابل توجه Cinberbach آن را نادیده گرفت.
    Super PI
    در تست single-thread، پردازنده i7-6700HQ به دلیل پایین‌تر بودن فرکانس به اندازه نسخه‌های قدیمی‌تر دسکتاپی موثر و سریع عمل نمی‌کند. به هرحال در هنگام پردازش زمان بسیار حیاتی است.
    AIDA64 Engineer
    وقتی با نسل‌های قبلی مقایسه می‌کنیم، پشتیبانی پردازنده i7-6700HQ از رم‌های DDR4 باعث افزایش قابل توجه پهنای باند لپ‌تاپ می‌شود. برای مثال سرعتی معادل 2133 مگاهرتز در مقایسهه با GE62 6QD Apache Pro، منجر به افزایش خیلی زیادی در سرعت خواندن، نوشتن و کپی کردن می‌شود.
    فضای ذخیره‌سازی و عملکرد USBـها
    CrystalDiskMark – Sequential Read

    بوت درایو SM951 NVMe سامسونگ این لپ‌تاپ به صورت پایداری سرعت خواندن را افزایش می‌دهد و به راحتی رکورد 2000MB/s را پشت سر می‌گذارد. از طرف دیگر، عملکرد هارد مکانیکی دستگاهه نیز خوب بود و سرعت پورت USB 3.0 در حدود 300MB/s می‌باشد.
    CrystalDiskMark – Sequential Write
    در اینجا هم می‌بینیم که درایو NVMe لپ‌تاپ به خوبی کار می‌کند و درایوهای SATA را به سخره می‌گیرد. متاسفانه، درایو مکانیکی تقریبا نا‌امیدکننده بود و من برنامه را چندین بار اجرا کردم تا مطمئنن شوم که مشکل نرم‌افزاری در میان نیست. جنبه مثبت دیگر سرعت پورت USB 3.0 بود که از بیشتر سیستم‌های دیگر بیشتر بود.
    عملکرد شبکه‌ای
    Passmark PerformanceTest 8.0
    Ethernet (LAN)
    چیپ کیلر E2400 لپ‌تاپ بازه‌ی بسیار باریکی بین مینیمم و ماکسیمم را ارائه می‌کند. این نشان‌دهنده اتصال پایداری است که می‌توان از این لپ‌تاپ انتظار داشت.
    WiFi
    به شکل مشابهی، Killer Wireless-AC 1535 توانست یک اتصال قابل اطمینان را بدون افت‌های ناگهانی یا مشکلات پهنای باند برای ما ایجاد کند.
    صدا، برق، عمر باتری و سیستم خنک کننده
    صدا
    در حالت عادی، لپ‌تاپ GS73 6QE Stealth Pro تقریبا بدون صدا کار می‌کند و یک تجربه کاربری بی‌نظیر را در حین کار با اسناد، وب‌گردی یا سایر کارهای معمولی مهیا می‌سازد. وقتی سیستم تحتت فشار قرار می‌گیرد، صداها شروع به افزایش می‌کنند تا جایی که می‌توانند آزاردهنده باشند. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید انتظار این مقدار صدا را از یک لپ‌تاپ که سعی می‌کند باریک باقیی بماند داشته باشید.
    مصرف برق
    همان‌طور که انتظار می‌رفت، لپ‌تاپ در مصرف انرژی بسیار بهینه است و هم CPU و هم GPU آن حتی در زمان فشار زیاد بسیار کم‌مصرف هستند.
    عمر باتری
    باتری 6 سلولی 5000 میلی‌آمپری این دستگاه تقریبا خیلی زود خالی شد و تنها 2 ساعت دستگاه را روشن نگه داشت. از طرف دیگر با توجه به باریک بودن لپ‌تاپ این مساله خیلی هم تعجب برانگیز نیست.
    عملکرد گرمایی
    سیستم Cooler Boost 3 اختصاصی MSI به خوبی لپ‌تاپ‌های این سری را خنک نگه می‌دارد. برای مثال، CPU به ماکسیمم دمای 88 درجه سانتیگراد رسید و دمای متوسط آن 84 درجه سانتیگرادد بود. از طرف دیگر، GTX 970M هم دمای قابل قبولی داشت که در محدوده گرمایی مجاز این چیپ‌ست می‌باشد.
    نتیجه گیری
    از نظر ظاهری، MSI GS72 6QE Stealth Pro بی‌نقص است و حس تجملاتی خوبی را منتقل می‌کند. برای مثال، بدنه براق آلومینیومی بسیار فوق‌العاده است و من طرفدار پروپا قرص پوششش مشکی آن هستم. علاوه بر این، خطوط ظریف روی آن طراحی چشم‌نوازش را ارتقا می‌دهند و ظاهر پیچیده‌تری برای آن ایجاد می‌کنند. لوگوی اژدهای گیمینگ MSI بلافاصله قابل تشخیص است وو قابلیت‌های لپ‌تاپ را به شکل ظریفی به رخ می‌کشد. قرار گرفتن دکمه پاور در وسط لپ‌تاپ نیز ظاهر شیک آن را زیباتر کرده است. GS72 6QE Stealth Pro تقریبا 9 درصد باریک‌تر از نسخه قبلی بودهه و ضخامتی معادل 19.9 میلیمتر دارد. این باعث می‌شود که لپ‌تاپ قابل حمل‌تر شده و هنگامی که آن را در مکان‌های عمومی در دست می‌گیرید بیشتر احساس غرور خواهید کرد. صادقانه بگویم، درر بین محصولات MSI من طراحی این دستگاه را از همه بیشتر دوست دارم، این یک اثر هنری است که باید ارج نهاده شود.
    صفحه نمایش 17.3 اینچی IPS این دستگاه از قبل تنظیم شده است تا دقیق‌ترین رنگ‌های sRGB را ارائه دهد. همچنین، می‌توانید تنظیمات خود را به آن اضافه کنید یا از پروفایل‌های آماده‌ای مانندد Anti-Blue، sRGB، Designer، Office، Movie یا Gamer استفاده کنید که تصویر را بر اساس نیاز شما تنظیم می‌کند. دستگاهی که من دریافت کردم دارای طیف رنگ بسیار گسترده‌ای بود و درر تنظیمات نوری مختلف سطح رنگ سفید آن بسیار پایدار بود. همچنین، صفحه نمایش هیچ گونه بازتاب سایه و مشکل لگ نداشت. MSI یک مدل 4K هم با قیمتی بالاتر منتشر کرده است. البته منن رزولوشن بالاتر را پیشنهاد نمی‌کنم زیرا هرچه پیکسل‌ها بیشتر می‌شوند نگه داشتن یک فریم‌ریت روان دشوارتر می‌شود.
    MSI تصمیم گرفت تا از کیبورد ارگونومیک جزیره‌ای استفاه کند که از قابلیت فشردن همزمان چندین کلید برخوردار است. در نتیجه کلیدها برای گیمرهای حرفه‌ای بهینه شده‌است و در هنگام استفادهه بدون اتلاف وقت پاسخ می‌دهند. علاوه بر این چاپ نقره‌ای رنگ روی آن‌ها نیز پس از استفاده طولانی مدت پاک نخواهد شد و مشاهده نور پس‌زمینه کیبورد از میان کلیدها بسیار زیباست. منن بلافاصله توسط تابش RGB رنگ‌ها هیپنوتیزم شدم، واقعا بازه وسیع رنگ‌هایی که می‌توان دید باورنکردنی است. حتی می‌توان نور پس‌زمینه کیبورد را از طریق برنامه SteelSeries Engine به سلیقهه خود شخصی‌سازی کرد. لپ‌تاپ از اسپیکرهای DYNAUDIO و تکنولوژی محیطی Nahimic استفاده می‌کند تا صدایی گرم، متوازن و غنی را تولید کند. واضح است که این اسپیکرها توانایی رقابت باا هدفون‌های باکیفیت را ندارند و توسط بدنه باریک لپ‌تاپ محدود شده‌اند. گذشته از این، حجم صدا و وضوح آن بسیار عالی است و از سایر لپ‌تاپ‌های بازار سرتر است.
    پردازنده i7-6700HQ این لپ‌تاپ عملکرد multi-thread فوق‌العاده‌ای از خود ارائه کرد و نسبت به نسل‌های پیشین کمی بهتر بود. این پیشرفت در خارج از محیط تست خیلی قابل مشاهده نخواهدد بود و بیشترش به دلیل پشتیبانی SkyLake از رم‌های DDR4 است. تکنولوژی Cooler Boost 3 شرکت MSI از 4 لوله انتقال حرارت استفاده می‌کند تا CPU و GPU را بر اساس میزان گرمایی که تولیدد می‌کنند خنک کند. این سیستم به طرز شگفت‌انگیزی خوب کار می‌کند و برای یک لپ‌تاپ با این ضخامت فرآیند خنک‌سازی را به خوبی انجام می‌دهد. اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم دمای GPU تحتت فشار شدید از 90 درجه سانتیگراد بالاتر نرفت که از بهترین لپ‌تاپ‌های رقیب 14 درجه خنک‌تر است. در حالت عادی هم سیستم تقریبا بی‌صدا کار می‌کند که تجربه کاربری لذت‌بخشی را برای شماا فراهم می‌سازد. وقتی سیستم را تحت فشار قرار می‌دهیم دور فن ناگهان بالا می‌رود و صدایش نیز زیاد می‌شود. این مساله برای لپ‌تاپی که اولویتش بر روی باریک بودن است چیز عجیبی نیست. اگرچه که این پر سروصداترین لپ‌تاپی نیست که با آن کار کرده‌ام ولی قطعا جا برای بهبود زیاد است.
    برای ذخیره‌سازی، فضای SSD که توسط Samsung SM951 NVMe فراهم شده نتایج باورنکردنی در سرعت خواندن/نوشتن ارائه کرد و یکی از بهترین عملکردهای درایوهای SSD بازار را به نمایشش گذاشت. ظرفیت 256 گیگابایتی آن نیز برای نصب سیستم عامل و تعدادی بازی محبوبتان کافی است. این سرعت شگفت‌انگیز شاید در کارهای عادی به چشم نیاید ولی سرعت لود شدن بازی‌ها راا افزایش می‌دهد و زمان رندر شدن پروژه‌های ویدیویی را نیز کاهش خواهد داد. حافظه یک ترابایتی مکانیکی سیستم نیز برای ذخیره کردن فایل‌های حجیم مناسب است و می‌توانید بازی‌های پرحجم موجود در بازار را روی آن ذخیره کنید.
    در زمینه بازی‌ها، گرافیک GTX 970M این لپ‌تاپ توانست فریم‌ریت روان و پایداری را در اجرای عناوین سنگین بازار ارائه دهد. چیپ‌ست GTX 970M با صفحه نمایش 1080×1920 لپ‌تاپ کاملاا همخوانی دارد که تجربه گیمینگ زیباتری را فراهم خواهد کرد. این دستگاه نتوانست فریم‌ریت ثابت 60 fps را در بازی Metro Last Light ارائه دهد ولی این مشکل را می‌توان با کاهش جزیی درر تنظیمات بازی برطرف کرد. از اینکه می‌بینم نسخه 6 گیگابایتی در این دستگاه استفاده شده‌است بسیار خوشحال هستم، این نسخه می‌تواند عملکرد بهتری ارائه دهد یا به شما اجازه دهدد تنظیمات گرافیکی بالاتری را در بازی‌هایی که گرافیک سنگین‌تری دارند انتخاب کنید. در کل، گرافیک این دستگاه تعادل خوبی بین هزینه و عملکرد برقرار کرده‌است.
    نکات مثبت:
    · طراحی زیبا
    · لوازم جانبی باکیفیت
    · تنظیم شدن صفحه‌نمایش IPS برای ارائه پوشش خوب sRGGB
    · ارائه فریم‌ریت روان در بازی‌های سنگین
    · پشتیبانی عالی از خروجی‌های تصویر
    · عملکرد بی‌نظیر حافظه NVMe
    · کیفیت ساخت عالی
    · سیستم خنک کننده عالی
    · همراه داشتن نرم‌افزارهای خیلی خوب
    · بسته‌بندی فوق‌العاده
    · وزن تقریبا سبک برای یک دستگاه 17.3 اینچی
    · پاسخ‌دهی خیلی خوب تاچ‌پد
    · نور پس‌زمینه فوق‌العاده RGB برای صفحه کلید
    · اسپیکرهای بی‌نظیر
    نکات منفی:
    · در هنگام کارهای سنگین CPU سر و صدای زیادی تولید می‌کند
    · عمر باتری بسیار پایین است
    "لپ‌تاپ MSI GS72 6QE Stealth Pro ، با استایل فوق‌العاده، ساخت باکیفیت و توجه باورنکردنی به جزییاتش بدون شک بهترین لپ‌تاپی است که تاکنون بازبینی کرده‌ام. علاوه براین لوازم اضافی پکیجج تب اژدها بسیار فوق‌العاده بودند که به ارزش بالای این لپ‌تاپ اضافه می‌کنند".

    [Only registered and activated users can see links. ]


    Motherboard : Not Specified Processor : Not Specified
    Main Memory : Not Specified Graphics Card : Not Specified
    Cooling : Not Specified Power Supply : Not Specified

  2. 2 کاربر بابت این ارسال مفید از samakhanoom تشکر کرده اند:

    amirsss (12th April 2017),SAMAN-JOON (11th April 2017)



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •