زئوس عزیز این بیشتر برای ارتباط بهتر صفحات محاسباتی HPC های آینده انویدیا کاربرد داره و وظیفه هماهنگی کلی و ارتباطی این بخش های محاسباتی بر عهده شرکت هایی نظیر Mellanox هست .نقل قول:
شبیه ساز های فعلی و بعضی نرم افزار های محاسباتی چنان دستورات پیچیده ای به GPU از طریق پردازنده میدهند که پردازنده برای ارسال دستورات بعدی بسیار معطل میشود . بالانس DELAY های دستور دهی پردازنده به GPU و سرگرم نگه داشتن GPU به پردازش ماتریس های خیلی خیلی پییچیده هنر برنامه نویسان HPC هست برای استفاده بهینه از سیستم هاشون .
برای فهم راحت تر این همان قضیه Bottleneck در cpu و gpu هست . اگر gpu خواهان دستورات زیادی برای پردازش باشد و cpu نتواند با سرعت کافی پاسخگویی کند منابع سیستم به هدر رفته . در حال حاظر شبیه سازها برای هر hpc با معماری متفاوت طوری بالانس میشود که بار های CPU و GPU همیشه در حالت بالانس قرارگرفته باشد . مثلا ابر کامپیوتر هایی که از INTEL Xeon CPU + Intel Xeon Phi برای محاسبات استفاده می کنند زیرساخت نرم ازفری متفاوتی با hpc های دیگر دارند وقطعا با شتابدهنده هایی که هسته های موازی بیشتری در شتابدهنده محاسباتیشون استفاده می شود تفاوت های بنیادی دارند .
در نسل VOLTA و IBM next gen CPU ها احتمالا درگاه اطلاعاتی بزرگی مورد نیاز بوده که انویدیا به فکر توسعه سیستم ارتباطی چنینی بین CPU-GPU شده است زئوس عزیزم .