opengpu توسط amd معرفی شد
همان گون که با گیم ورکس اشنایی داریم بسته ای هست که توسط انویدیا ارائه شده که گرافیک و افکت های زیبایی را به توسئه دهندگان ارائه میدهد
اما این بسته مشکلاتی چون black box بودن و نبود دسترسی به کد های ان و بهینه سازی مشکل برای بازی سازان و بازدهی پایین را دارد
همچنین amd به انویدیا شکایت کرده است که نمی توانند درایور بهینه برای بازی های گیم ورکس بدهد و جواب انویدیا این بوده که اگر مشکل دارید به دنبال راحل مشابه خودتان بروید
به گفته انویدیا ما می خواهیم تجربه بصری بیشتری برای pc باز ها بیاوریم به طوری که بازی ها فقط یک پورت ساده از کنسول نباشند
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
OpenGpu
راه حلی که amd برای تمام مشکلات فوق ارائه کرده است تا تبدیل به یک استاندارد شود
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
همانند DX12 و Vulkan دوباره Amd راحلی سطح پایین و نزدیک به سخت افزار با بالاترین بازدهی و کنترل کامل برای توسئه دهندگان ارائه کرده است
با پشتیبانی از liquidVR و HSA و زبان محبوب C++
دارای ابزار های منبع باز عیب یابی و هماهنگی بین کنسول و pc هست که با برد سخت افزار کنسول برای Amd انتظار می رود تا توسئه دهندگان زیادی از ابزار منبع باز Amd استفاده کنند
به طوری که تفاوت بین کنسول و pc تنها فریم و رزولیشن باشد .همچنین می تواند در محاسبات علمی و سرور ها به کار رود
openGPU تحت لیسانسی از منبع باز هست که افراد می توانند افکت هایی که با openGPU ساخته اند را به صورت پولی یا ازاد منتشر کنند و در کتاب خانه GitHUb در سطح اینترنت جمع اوری می شود
هم اکنون از تمام افکت های ساخت amd را پشتبانی میکند و همانگونه که قبلا پیشبینی کرده بودم با ورود زبان و ابزار استاندارد مورد نیاز افکت های همانند کودا در همه جا فراگیر خواهد شد
90 درصد کد های کودا را توسط ابزار دیگر Amd می توان بطور خودکار به کد های C++ که از موازات زیادی بهره می برد تبدیل کرد
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
در کنار این موضوع AMDGPU استراتژی جدید شرکت برای درایور های لینوکس معرفی شد که درایور Headless سطح پایین در دو نوع منبع باز و ویژه با پشتیبانی از تمام تکنولوژی های amd می باشد
amd درای سرمایه اضافی نیست تا همانند انویدیا انرا صرف ساخت قطب اختصاصی برای خودش و بهبود چند فریمی نسبت به رقیبش انجام دهد
اما همانگونه که برد کنسول ها برای amd بسیار خوشحال کننده بود amd با اتکا به این موضوع سعی در ایجاد ابزار هایی و هست تا دیگران کار amd را برایش انجام دهند و سهم سخت افزار خودش را افزایش دهد
همانند تلاش هایی که برای openCl 2 و c++ انجام داد و ابزار liquidVr که برنده جایزه شد انتظار دارم این کار amd که باعث جهش در صنعت محاسبات میشود برنده جوایز بشود