درود
خیلی ها به اشتباه میگن DX12 مشکل داره (نه اونجوری که فکر میکنید البته نمیگم نداره داره ولی خیلی کم ) چون اولا هنوز بازیسازها هنوز کامل با این API اشنایی پیدا نکردن درست مثل زمانی که DX 11 اومد و خیلی بازیسازها نمیرفتن طرفش (دلیلشم این بود میبایست موتور بازیها شون رو ارتقا بدن سمت این API و این هزینه بر بود واسشون ) و به خاطر همینها ترجیح میدادن با همونDX9 بازیهاشون رو بسازن مثل کرایسیس 2 که موتور کرای انجین 2 اول با DX 9 ساخته شد بعد با تعدادی اپدیت و پچ شد DX 11 و با مشکلاتی هم همراه بود ولی بر عکس اون کرایسیس 3 چون موتور کاملا با DX 11 هماهنگ شد خروجی فوق العاده حیرت انگیزی در پی داشت همون طور هم که میبینید الان بازی کرایسیس 3 که برای 3 چهار سال پیشه ولی هنوز هم برای بنچمارک ازش استفاده میشه
DX12 هم همین طوره اول بازیسازها باید موتورشون رو به این API اپدیت کنن بعد شروع به ساختن بازیهاشون کنن تازه هنوز این شروع DX 12 هست فک کنم هنوز 3 یا 4 تا موتور بیشتر با DX 12 هماهنگ کامل نشدن مثل انریل انجین 4 یا موتور یونیتی یا قراره کرای انجین هم هماهنگ بشه کامل و..
یه مورد دیگه این هم هست که نقش درایور گرافیک در DX 12 خیلی کمرنگه یعنی همه کارها پولیش کاریها و .. به عهده بازیسازه یعنی قبلا باید درایور نویس بد بخت گرافیک بازی رو با درایورش برای سخت افزار هماهنگ و پولیش میکرد الان با DX 12 بر عکسه یعنی درایور نویس راحته و این بازیسازه که باید بازیشو با درایور و سخت افزار هماهنگ کنه به خاطر همینه که میگن بازیسازها با DX 12 به سخت افزار گرافیکی بیشتر دسترسی دارند (مثل کنسول )
این عکس گویای همه چیز هست : نقش درایور در DX 11 و DX 12 رو ببین
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]