با سلام خدمت دوستان عزیز در سایت overclockingheroes.com
کمپانی
THQ یکی از کمپانی های ناشر بازی های رایانه ایی است که هم اکنون وضعیت مالی مناسبی ندارد و باید به فکر چاره ایی باشد تا بتواند با رقیبان خود بجنگد و خود را بالا بکشد ، در مورد بازی Darksiders II که نتوانست فروش بالایی داشته باشد و بعد از چندین Update و سر آخر یک DLC منتشر کرد که شاید بتواند فروش بازی خود را افزایش دهد. اما در
Metro2033 توانست موفقیت خوبی را بدست بیاورد ، آیا این موفقیت در نسخه جدید Metro چندین برابر میشود!؟ بعد از جمع آوری اطلاعات از گیم پلی بازی و تریلر های منتشر شده و سایتهای خبری برای دوستان نقدی در مورد بازی
Metro : last light تهیه کردم ، امیدوارم مورد رضایت دوستان قرار بگیرد.
Brian Farrell مدیر عامل کمپانی
THQ نسخه جدید بازی مترو
2033 که قرار بود با نام
Metro 2034 منتشر شود و بعد به دلایل داستان بازی و گسترش معنای بازی و وسعت آن نام بازی را به
METRO:Last Light تغییر دادند ، آخرین روشنایی نام پارسی این نسخه از بازی است ، که تمامی داستانش را مدیون اثر فوق العاده دمیتری گلوخوسکی نویسنده روسی میباشد ، در نسخه پیشین بازی موسکو در اثر یک حمله اتمی از بین میرود تعداد زیادی از مردمان کشته میشوند ، هوای سرد و تمیز شهر آلوده میشود و گیاهان و تمامی زیبای شهر بر اثر این حمله از بین میرود و شهر در تاریکی فرو میرود ، موجودات خطرناکی بر اثر رادیواکتیو بوجود می آیند که شهر را خارج از هرگونه امنیت میکند ،در فضای آزاد در درون شهر جایی برای نفس کشیدن وجود ندارد ، بازماندگان به متروهای زیر زمینی پناه میبرند ، و برای زنده ماندن تلاش میکنند و زندگی تاریکی را شروع میکنند ، نفس کشیدن در فضای آزاد در شهر موسکو مساویست با مرگ در این بین فردی به نام آرتیوم
Artyom شخصیت بازی ساز ما وجود دارد که سعی دارد با کمک دوستان و سعی در بهبود این وضعیت دارند و امیدی را برای بازماندگان فراهم کند.
و اما ادامه نسخه قبلی بازی
Metro 2033 که به کمک دمیتری گلوخوسکی نویسنده قدرتمند در زمینه داستانهای ترسناک و تاریک ساخته خواهد شد ، پتانسیل بازی بسیار قوی است ، آرتیوم باز هم باید در این نسخه از بازی باید با تمامی موانع و مشکلات دست و پنجه نرم کند ، با خرابکاران که گروهی را برای خود درست کرده اند و همچنین نازی های جدید که در بازی گنجانده شده اند ، فضای تاریک بازی ، نورپردازی ، صدای تنفس آرتیوم در زیر ماسک چندیدن برابر بر گیمر ها تاثیر خواهد گذاشت و یک بازی شوتر اول شخص را با محیطی ترسناک و تیره ادغام میکند و اینجاست که بازی جذابیت خود را پیدا میکند ، مشکلاتی که در نسخه قبل در هنگام تیر اندازی وجود داشت در نسخه
Last Light بهبود یافته است ، اگر دوستان عزیز یادشان باشد ، در بازی مکانیزم به گونه ای بود که تیر کم بود و باید برای زنده ماندن خود و حملات آن موجودات تیر خود را بیهوده صرف نمی کردید. در هر ایستگاه که در آن زندگی زیر چراغ جریان داشت می توانستیم با پولی که بدست آوردیم به خرید تفنگ و تیر و دیگر لوازم بپردازید؛ این نسخه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این نسخه نیز قسمت هایی مربوط به قسمت مخفی کاری وجود دارد اما با بهبود نسبت به وضعیت اسفناک قبلی. علاوه بر این، بنا به گفته
4A GAME در
E3، تعداد اسلحه ها و ایستگاه های موجود در متروها نیز افزایش پیدا کرده و به طور کلی محیط بازی گسترده تر شده است.
دوستان عزیز طی آخرین خبر ها همانطور که در نسخه قبلی بخش چند نفره وجود نداشت ، در این نسخه از بازی هم بخش چند نفره که قرار بود گنجانده شود حذف شده و تیمی که برای بخش چند نفره کار میکردند ، هدف خود را بر روی
Single Player گذاشتند و به گفته
THQ تاخیر بازی
Last Light هم بخاطر بر طرف کردن مشکلات بازی بوده است ، همانطور که خدمتون عرض کردم
THQ در وضعیت خوبی به سر نمیبرد پس باید موفقیت خوبی را در بازی
Last Light کسب کند
گیم پلی بازی بسیار پیشرفت خوبی داشته است ، در بازی
Last Light یک درجه سختی به بازی اضافه شده است
(S...u..p...e.r H...a...r...d...c...o...r...e) که هر کسی نمیتواند در این درجه از سختی بازی دوام بیاورد ، در نسخه قبلی اگر به هر جای شما گلوله یا آسیبی وارد میشد به یک مقدار از شما قدرت و سلامتی کم میشد و گاهی هم با یک گلوله از پا در می آمدید اما در نسخه
Last Light گیم پلی بازی به نوعی طراحی شده است که اصابت گلوله و یا آسیب ها در هر قسمت از بدن شما تاثیر جداگانه خود را دارد و کاملا طبیعی جلوه میکند ، این یکی از بهترین ابتکارات تیم طراحی 4A GAME میباشد ، دوستان عزیز کمتر گیمری پیدا میشود که از بازی
Metro 2033 ایراد گرافیکی بگیرد ، خاطرم هست زمانی که عرضه شد تنها گیمی بود که سه نسخه از
Directx ها را در خود گنجانده بود ، اینبار هم شما شاهد این خواهید بود که بازی
Last Light چندین برابر از لحاظ گرافیکی و گیم پلی از نسخه قبلی خود بهتر ساخته خواهد شد ، از تریلر ها وگیم پلی ها گرافیک خیره کننده و دیوانه وار بازی قابل مشاهده است ، به کمک
Physx در این نسخه از بازی جلوه های ریزش برف ، گرد و غبار ، آتش ، و همچنین سایه ها در کنار نورپردازی زیبا میتواند یک PC قدرتمند را به لرزه در بیاورد ، تیم طراحی کنسول ها را فراموش نکرده اند و قول گرافیک خوبی را داده اند ، اما به گفته یکی از طراحان گرافیک بازی در نهایت زیبایی و افکتهای خیره کننده بسیار سنگین است ، و باید با یک کارت گرافیک قدرتمند در نهایت جزئیات بازی را بصورت روان اجرا کنید ،
Last Light از همان متور گرافیکی نسخه قبلی خود یعنی
4A Engine استفاده میکند اما تغییراتی در این
Engine داده شده است که سازندگان در مورد آن اشاره ایی نکردند.
قسمتهای انیمیشنی بازی نسبت به قبل تغییراتی پیدا کرده است ، و همچنین دیگر شاهد محیط های تکراری نیستیم ، در بازی
Last Light نمیتوانید یک جا بمانید و یا چمرک بزنید گیم پلی بازی و موتور گرافیکی بازی قابلیتی را به بازی ایجاد کرده است که هر جای از بازی امکان ویرانی وجود دارد ، و بازیباز باید همیشه در حرکت باشد. جو سنگین و کثیف بازی در کشور روسیه که بر اثر همان بمب اتمی که به آن اشاره کردم بر اتمسفر هم تاثراتی گذاشته است ، و ذوب شدن یخ ها و بوجود آمد آب مسموم از رادیواکتیور تاثیر مستقیمی بر گیم پلی بازی خواهد داشت. بازی
Last Light تمامی وجودش را به خالقش یعنی
دمیتری گلوخوسکی مدیون است این نویسنده ما را به درون تاریکی ، افسردگی سرد ، محیط غمناک و خوفناک مترو های موسکو خواهد کشاند.
Metro :Last Light در اوایل سال
2013 برای پلتفورم
PC و
PS3 و
Xbox360 و همچنین wii u عرضه میشود.
با تشکر از دوستان عزیزم
FUSION