قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: بازبینی MSI GE62VR 6RF Apache Pro: یک لپ‌تاپ گیمینگ با قدرت معمار

  1. #1
    OCH Member samakhanoom آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2017
    نوشته ها
    2
    تشکر شده 3 بار در 2 پست
    samakhanoom آنلاین نیست.

    بازبینی MSI GE62VR 6RF Apache Pro: یک لپ‌تاپ گیمینگ با قدرت معمار

    معرفی و مشخصات MSI GE62VR 6RF Apache Pro
    یکی از قوانین نانوشته در هنگام خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ خریدن دستگاهی است که بهترین گرافیکی که می‌توانید پولش را بدهید را داشته باشد. برخلاف PCها، شما نمی‌توانید گرافیک لپ‌تاپ خود را ارتقا دهید، پس وقتی لپ‌تاپتان که زمانی نو و قدرتمند بود دیگر توانایی اجرای بازی‌ها را نداشت، مجبورید تا تنظیمات بازی‌ها را کاهش دهید تا زمانیکه بتوانید پول‌هایتان را روی هم ریخته و یک لپ‌تاپ جدید بخرید. این یک پیشنهاد پرهزینه است، ولی اگر می‌خواهید یک دستگاه گیمینگ قابل حمل داشته باشید، انتخاب‌های چندانی پیش رویتان نخواهد بود.
    تا امروز همچنان اوضاع به همین شکل بوده است، اگرچه یک چیزی که به نفع شما شده معماری جدید انویدیا با نام پاسکال است. عملکرد پاسکال نه تنها نسبت به نسل قبلی کارت‌های گرافیک پیشرفت کرده است بلکه معماری ماکسول در نسل پیشین را هم با عملکرد بهتر و هم قیمت ارزان‌تر به سخره گرفته است. به عنوان مثال GeForce GTX 1080 را درنظر بگیرید، عملکرد این کارتت نسبت به نسل قبلی خود، تایتان اکس، 20 تا 255 درصد بهبود داشته است و صدها دلار ارزان‌تر هم می‌باشد.
    خوب، این معماری پاسکال قدرتمند هم‌اکنون به صورت قابل حمل نیز در دسترس است، اما این تنها چیزی نیست که باید از آن خوشحال باشیم. مهاجرت از تولید پردازنده‌های 28 نانومتری به 16 نانومتری FinFET نه تنها از بابت عملکرد بهتر برای انویدیا خوب بوده بلکه در مصرف بهینه‌تر انرژی و عملکرد بر وات نیز موثر بوده است. انویدیا معتقد است که به یک جهش کوانتومی در هر دو موردد رسیده است و تاکنون چیزی ندیده‌ایم که خلاف این ادعا را ثابت کند.
    چیزی که نهایتا برای کاربران مهم است این است که گرافیک‌های جدید انویدیا به نسخه‌های مشابه دسکتاپی خود نزدیک‌تر شده‌اند. انویدیا حتی علامت M را از کارت‌های لپ‌تاپی سری 10 خود حذف کرد. کارت GeForce GTX 1060 که در MSi GE62VR 6RF Apache Pro استفاده شده نیز از همین دسته است.
    فاصله زیادی بین نسخه لپ‌تاپی و دسکتاپی GTX 1060 وجود ندارد. MSI از نسخه باکلاس‌تر 6 گیگابایتی (GDDR5) در لپ‌تاپ خود استفاده کرده است. هر دو نسخه لپ‌تاپی و دسکتاپی 1280 هسته CUDAو یک حافظه 192 بیتی دارند. تنها تفاوت قابل ذکر این است که نسخه لپ‌تاپی با سرعت کمتری کلاک شده است و سرعت کلاک base و boost آن به ترتیب 1400 و 1670 مگاهرتز استت درحالیکه نسخه دسکتاپی با 1506 و 17088 مگاهرتز کلاک شده است. این کاهش کلاک جهت قرار دادن این کارت گرافیک در فضای کوچکتر یک لپ‌تاپ است.
    باید بدانید که Apache Pro در قسمت گیمینگ عملکرد خیلی قوی‌ای از خود نشان می‌دهد. سوال اینجاست که به غیر از این، Apache Pro برای بازار دستگاه‌های قابل حمل چه چیزی با خود آورده است؟ ادامه بازبینی را بخوانید تا جواب را پیدا کنید، ولی قبل از آن نگاهی به مشخصات این دستگاه بیاندازید.
    Processor 6th Gen Intel Core i7-6700HQ (6MB Cache, 2.6GHz - 3.5GHz)
    Display 15.6-inch Full HD (1920x1080) eDP IPS-Level
    Graphics NVIDIA GeForce GTX 1060 w/6GB GDDR5
    Memory 16GB DDR4-2133 (8GB x2)
    Storage 256GB M.2 (SATA) Solid State Drive + 1TB Hard Drive (7,200 RPM)
    Optical DVD Super Multi
    Ethernet Killer Gaming Network E2400
    Connectivity Intel 3165 Stone Peak (1x1) 802.11ac Wi-Fi + Bluetooth 4.0
    Interface (Left) USB 3.0 (x2), USB 3.1 Type-C, HDMI 1.4, Mini DisplayPort, GbE LAN, Headphone + Mic
    Interface (Right) SD Card Reader (XC/HC), USB 2.0
    Interface (Back) N/A
    Webcam Full HD (30fps@1080p)
    Operating System Windows 10 Home 64-bit
    Dimensions 15.07 x 10.23 x 1.06 inches (W x D x H)
    Weight 5.29 Pounds
    Extras N/A
    Manufacturer Warranty 2-Year Limited



    علاوه بر یکی از سریع‌ترین کارت‌های گرافیک موجود در دنیا MSI یک پردازنده Intel Core i7-6700HQ، 16 گیگابایت رم DDR4-2133، 256 گیگابایت حافظه M.2 SATA SSD در کنار یک ترابایت HDD را در این دستگاه قرار داده است. همچنین اگر هنوز به شیوه قدیمی از دیسک‌ها استفاده می‌کنید برای شما یک درایو نوری نیز تعبیه شده است، و آداپتور گیمینگ Killer برای اولویت بندی ترافیکک گیمینگ و پایین نگه داشتن پینگ در آن قرار گرفته است.
    روی کاغذ، Apache Pro برای گیمرها یک انتخاب فوق‌العاده است. تنها نکته نه‌چندان جالب SATA بودن SSD است. حتی روی جعبه‌ای که لپ‌تاپ در آن قرار گرفته است MSI از مزایای یک SSD که بر پایه PCIe باشد صحبت کرده است. اگرچه لپ‌تاپ با همین M.2 SSD هم خیلی خوب است ولی توسط باس SATA محدود شده است. اگر می‌خواهید سرعت واقعی یک PCIe را تجربه کنید باید کمیی بیشتر خرج کنید و کانفیگ‌های بالاتری را که MSI پیشنهاد می‌دهد خریداری نمایید.

    گذشته از ذخیره‌سازی، خیلی سخت است که بخواهید از Apache Pro ایراد بگیرید. اجازه بدهید جعبه را باز کنیم و ببینیم درون آن چه خبر است.
    طراحی
    با وجود اینکه GTX 1060 عملا یک گرافیک دسکتاپی است، انتظار نداشته باشید که لپ‌تاپ‌های با کارت‌های معماری پاسکال خیلی دلپذیر باشند. انویدیا می‌گوید لپ‌تاپ‌هایی که از معماری پاسکال استفاده می‌کنند و قابلیت VR نیز دارند می‌توانند به باریکی 18 میلیمتر و سبکی 1.8 کیلوگرم باشند. Apache Pro به این باریکی و سبکی نیست، ولی با اندازه 38×26×2.7 سانتیمتری و وزن 2.44 کیلوگرمی، نسبت به سایر لپ‌تاپ‌هایی با این قدرت جثه خوبی دارد.
    به نظر می‌رسد MSI در ظرافت استاد شده است. یک مرزی وجود دارد که سازندگان سخت‌افزار در طراحی محصولات گیمینگ خود رعایت می‌کنند، و گاهی اوقات از آن رد می‌شوند تا محصولات خود را از سایر محصولات سنتی یا کلاس‌های دیگر بازار جدا کنند. Apache Pro اینگونه نیست. این لپ‌تاپ چند خط برجسته بر روی درب دارد تا ظاهرش را کمی خشن‌تر نشان دهد و بدنه‌ای از جنسس آلومینیوم براق دارد. لوگوی براق MSI و نشان G سری گیمینگ بدون شلوغ‌کاری ظاهر هیجان‌انگیزتری را ایجاد کرده است. لوگو نه خیلی بزرگ است و نه با LED های فراوان برای توجه التماسس می‌کند.
    وقتی به Apache Pro دست می‌زنید تمام رویاهایتان خراب می‌شود. اگرچه بدنه‌اش ظاهری ویژه دارد، ولی بدنه آلومینیومی آن در واقع پلاستیکی است. آن حس باکیفیت بودن را که آلومینیوم یا فیبر کربن منتقل می‌کنند ندارد. Apache Pro یکی دیگر از دستگاه‌های بازار است که استفاده از جنس مرغوب را فدای کانفیگ بالا و قیمت قابل خرید کرده است. ما همین مساله را در Asus ROG Strix GL50VT-GS74 شاهد بودیم و همانند آن لپ‌تاپ، اگر کمی حساس باشید درب Apache Pro جای کار بیشتری دارد.
    نکته دیگری که نظرمان را جلب کرد این است که درب این لپ‌تاپ بسیار مستعد جذب اثر انگشت است. اگرچه با یک‌بار دستمال کشیدن دوباره آن حالت براق خود را بدست می‌آورد.


    Apache Pro از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی eDP IPS با رزولوشن Full HD 1080p استفاده می‌کند. استفاده از صفحه نمایش FHD به GTX 1060 جای نفس کشیدن بیشتری نسبت به یک صفحه نمایش 3K یا 4K می‌دهد. در کنار Core i7-6700HQ و 166 گیگابایت رم، قدرت زیادی درون این بچه گربه قرار داده شده است تا بتواند برای مدت زیادی غرش کند.
    چیزی که اینجا گیرتان نمی‌آید صفحه نمایش لمسی و G-sync است، که ما دوست داشتیم حداقل G-sync را داشته باشیم. کمی نا امید کننده است، ولی باتوجه به قیمت دستگاه خیلی هم نمی‌توان برای نداشتن G-sync آن را سرزنش کنیم.
    کیفیت کلی صفحه نمایش بالاتر از حد معمول است. تولید رنگ‌های آن خوب است و روشنایی قابل قبولی دارد، همچنین زاویه دید بسیار خوبی را نیز ارائه می‌کند. روشنایی و جزییات وقتی خیلی از روبروی صفحه نمایش زاویه بگیرید کاهش می‌یابد. شما همچنین می‌توانید خروجی رنگ را توسط برنامه TruColor شرکت MSI تنظیم نمایید، که شامل مدهای متنوعی مانند گیمر، Anti-Blue، sRGB، طراحی، اداره و فیلم می‌شود.


    MSI با همکاری شرکت SteelSeries کیبورد Apache Pro را تهیه کرده است. اگر در تاریکی بازی می‌کنید نور پس‌زمینه چند رنگ کیبورد می‌درخشد تا به شما در پیدا کردن کلیدی که به دنبالش هستید کمک برساند، و شما می‌توانید از برنامه SteelSeries Engine 3 برای شخصی سازی این نور پس‌زمینه استفاده کنید، ماکرو بسازید، و پروفایل‌های مختلف را ذخیره کنید که از با فضای ابریی sync شده و همه جا در دسترس خواهد بود.
    نور پس‌زمینه از میان نوشته‌های نقره‌ای رنگ درجه یک کلید‌ها می‌درخشد و کمی از آن هم از گوشه و کنار کلیدها بیرون می‌زند. تقریبا این تصور را ایجاد می‌کند که کلیدها روی ابری رنگی معلق هستند، به خصوص وقتی از رنگین کمانی از رنگ‌ها در طول کیبورد استفاده می‌کنید. همانند درب، اطراف کیبورد نیز از آلومینیوم مصنوعی ساخته شده است.
    در هنگام تایپ کردن با کیبورد، توجه داشته باشید که این یک کیبورد لپ‌تاپی است، پس انتظار نداشته باشید که همان احساسی که از کیبورد مکانیکی خود حس می‌کنید را تجربه کنید. با این وجود عملکرد کلیدها نرم و خوب است، چه درحال با عجله تایپ کردن یک ایمیل باشید و چه در حال با عجله فشردن کلیدها در تنگنای یک نبرد، احتمال اینکه اشتباهی کلیدی را فشار دهید بسیار کم است.
    یک تاچ‌پد با حاشیه نقره‌ای رنگ با کمی انحراف به سمت چپ از وسط لپ‌تاپ قرار گرفته است که عکس‌العمل بسیار خوبی دارد. تاچ‌پد آن حالت آلومینیومی بدنه را حفظ کرده است ولی نسبت به بدنه کمی اصطکاک بیشتری زیر انگشتان شما ایجاد می‌کند.

    Apache Pro تعداد قابل قبولی پورت و اتصالات با خود دارد. در سمت چپ یک قفل Kensington در انتها مشاهده می‌کنید، در کنارش یک پورت GbE LAN، پورت آبی رنگ USB 3.0، HDMI 1.4، پورت مینی‌دیسپلی 1.2، یک پورت USB 3.0 دیگر، یک پورت USB 3.1 type C و جک‌های هدفون و میکروفون قرار گرفته‌اند.
    در سمت راست سوکت شارژر، یک اسلات کارت SD، یک پورت USB 2.0 و درایو نوری قرار دارد. این ترکیب جالبی از امکانات جدید و قدیمی است، اگر قرار بود هنوز یک درایو نوری برای دستگاه داشته باشیم که قطر آن را هم زیاد می‌کند، ترجیح می‌دادیم که به جای یک درایو DVD یک درایو بلوری نصیبمان می‌شد. همچنین جای سوال دارد که چرا MSI به جای آن پورت USB 2.0 از یک پورت USB 3.0 دیگر استفاده نکرده است.
    نرم‌افزار
    Apache Pro با ویندوز 10 64بیتی منتشر شده است. همچنین یک برنامه ایجاد بک‌آپ به اسم Burn Recovery هم دارد. وقتی تمام تنظیمات و تغییرات را تمام کردید فکر خوبی است که یک نسخه پشتیبان برای روز مبادا تهیه نمایید.


    اگرچه برنامه‌های کاربردی زیادی روی Apache Pro نصب شده است، شما اثری از برنامه‌های سنگین نمی‌بینید. بسیاری از آیکن‌هایی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید برنامه‌هایی هستند که خودمان نصب کرده‌ایم، برنامه‌هایی مانند 3DMark و FurMark.


    بیشتر برنامه‌های کاربردی که همراه Apache Pro آمده‌اند از طریق دراگون‌سنتر MSI قابل دسترسی هستند. چندین بخش در بالا وجود دارند که کاربردشان واضح است، مانند Appها، System Monitor، LED Wizard، System Tuner و Tools & Help.
    یک مشکلی که ما با آن مواجه شدیم این بود که باید برخی از این برنامه‌ها آپدیت می‌شدند تا کار کنند. مطمئن نیستیم که چه اتفاقی برایشان افتاده بود، شاید آخرین آپدیت ویندوز چیزی را خراب کرده بود، ولی پس از مراجعه به وب‌سایت MSI و دانلود آخرین نسخه برنامه‌هایی که با آن‌ها مشکل داشتیم (MSI True Color و Nahimic 2) همه چیز درست شد.


    شما می‌توانید دراگون‌سنتر را از طریق گوشی موبایل خود باز کنید. یک برنامه رایگان وجود دارد که باید دانلودش کنید. وقتی نصبش کردید، برنامه در شبکه وایفای به دنبال Apache Pro می‌گردد و اگر در تب Mobile Center دراگون سنتر خود این ویژگی را فعال کرده باشید می‌توانید با موبایل به آن متصل شده و بسیاری از کارها را از طریق گوشی خود انجام دهید یا در هنگام بازی کردن نگاهی همم به وضعیت لپ‌تاپ خود داشته باشید.


    برنامه SteelSeries Engine 3 به شما اجازه می‌دهد تا برای نور پس‌زمینه صفحه‌کلید خود تنظیمات شخصی انجام دهید، ماکرو بسازید، کلید‌ها را برنامه‌ریزی کنید و کلیدهای میان‌بر بسازید. کار کردن با آن بسیار ساده است و حتی می‌توان با آن برای حالت‌های مختلفی که در بازی‌ها پیش می‌آید حالت‌های نوری مختلفی را تعریف کرد، مثلا وقتی در بازی تیر می‌خورید یا مهماتتان تمام می‌شود.. این ویژگی‌ها بیشتر جنبه زیبایی دارد و احتمالا در بازی شما تاثیر چندانی نخواهد داشت، ولی با این وجود خیلی جالب است.


    معمولا صدای لپ‌تاپ‌ها خیلی خوب نیست و Apache Pro هم خیلی از این رویه فاصله نمی‌گیرد. جنبه مثبتش این است که می‌توانید حجم صدا را بدون از دست دادن کیفیت زیاد کنید، ولی 4 اسپیکر 2 واتی و یک ووفر 33 واتی در برابر اسپیکرهای خارجی شما حرف زیادی برای گفتن نخواهند داشت.
    اگر دوست داشته باشید می‌توانید تجربه صوتی خود را با برنامه Nahimic Audio Enhancer ارتقا دهید. این کار معجزه نمی‌کند، ولی روشن کردن جادوی ناهیمیک می‌تواند در صدای Apache Pro تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. همچنین یک EQ برای تنظیم کردن صدا به شکلی خودتان دوست دارید وجود دارد.
    ATTO Disk, SunSpider and Cinebench
    تمرکز اصلی Apache Pro بر روی گیمینگ است، اگرچه هر لپ‌تاپی که توانایی اجرای بازی‌های روز را داشته باشد می‌تواند در زمینه‌های دیگر نیز به عنوان یک رقیب قد علم کند، مانند ایجاد مطالب معمولی، وب و ... . با در نظر داشتن این موضوع، ما قبل از اینکه وارد آزمایش‌های گرافیکی شویم، کار خود را با ATTO Disk Benchmark، SunSpider، Cinebench و PCMark 8 شروع کردیم.
    ATTO Disk
    ATTO Disk Benchmark اجازه می‌دهد تا نگاهی به عملکرد حافظه SSD لپ‌تاپ داشته باشیم. دستگاهی که MSI به ما داد دارای یک حافظه 256 گیگابایتی M.2 SATA 6Gbps بود.

    تمام نوشته‌های روی جعبه‌ای که دستگاه درون آن قرار داشت و برچسب‌هایی که روی لپ‌تاپ بودند راجبه مزایای M.2 SSD یا اینترفیس PCIe Gen3 x4 صحبت می‌کنند ولی متاسفانه M.2 SSD دستگاه ما از یک باس SATA 6Gbps استفاده می‌کند. همان طور که می‌بینید سرعت خواندن آن در ATTO به 564 مگابایت بر ثانیه رسید و سرعت نوشتن آن در بیشترین مقدار 339 مگابایت بر ثانیهه شد. این ارقام خوب هستند و همچنان از یک هارد مکانیکی بهترند ولی به اندازه یک SSD پایه PCIe نمی‌رسند.
    گذشته از انجام بنچمارک، SSD در بیشتر مواقع سریع است. چرخیدن در ویندوز روان است و برنامه‌ها سریع اجرا می‌شوند، اگرچه متوجه لگ گاه و بیگاهی هنگام چرخیدن در سیستم عامل شدیم.
    SunSnider
    در گام بعدی تعدادی عدد و رقم از بنچمارک SunSpider داریم. به گفته وب‌سایت SunSpider:
    این بنچمارک تنها هسته زبان جاوااسکریپت را تست می‌کند و با DOM یا سایر APIهای براوزرها کاری ندارد. این برنامه طراحی شده است تا نسخه های مختلف یک براوزر و براوزرهای مختلف را با هم مقایسه کند. برخلاف بسیاری از بنچمارک‌های جاوااسکریپت، این به صورت real-world، متعادل و از نظر آماری معتبر است.
    باید توجه داشته باشیم که این تست بیشتر برای پلتفرم است، که براوزرهای مختلف در سیستم عامل‌های مختلف را با هم مقایسه کند. اگرچه در میان دستگاه‌هایی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند تقریبا همه چیز یکسان است.


    لپ‌تاپ Apache Pro جایگاه چهارم را در SunSpider کسب کرد و یکی از چهار دستگاهی بود که رکوردی کمتر از 100 میلی ثانیه را برجا گذاشت. با نگاه کردن به نتایج دیگر می‌توانید ببینید که چگونه عملکرد در طول زمان بهبود یافته است. SunSpider کامل‌ترین بنچمارک جهان نیست، ولی با این وجود، نمره Apache Pro نشان می‌دهد که وبگردی با آن بسیار سریع و روان خواهد بود.
    Cinebench
    این یک بنچمارک multi-thread و multi-processor است که تصاویر سه بعدی خیلی باکیفیت را رندر می‌کند. این سناریو از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کند تا تمام هسته‌های پردازنده سیستم را تحت فشار قرار دهد. سرعتی که هر سیستم قادر به رندر کردن تمام صحنه بود در جدول زیر نشان داده شده است.


    در اینجا Apache Pro با به‌دست آوردن امتیاز 64.66 فریم بر ثانیه در OpenGL جایگاه دوم را کسب کرد. این امتیاز کافی بود تا از Asus ROG پیشی بگیرد ولی آن‌قدری نبود که CybertronPC را پشت سر بگذارد. جالب است که هر دو این لپ‌تاپ‌ها از گرافیک GeForce GTX 970M با معماری ماکسول استفاده می‌کنند. این تنها باری است که می‌بینیم GTX 1060 به جای اینکه خیلی از GTX 970M جلو باشد در اطراف آن پرسه می‌زند.
    عملکردهای PCMark 8 و 3DMark
    برنامه PCMark 8 سیستم را در حالت انجام کارهای معمولی و روزانه تست می‌کند و نتایج را به جای اینکه بر اساس سخت‌افزار خاصی بیان کند، بر اساس گروه‌های کاری مختلف ارائه می‌کند. آزمایش Home همان گونه که از نامش بر می‌آید ترکیبی از کارهای روزانه شامل وب‌گردی و گفتگوی ویدیویی است. آزمایش Work کمی سخت‌تر است و بیشتر کارهای مربوط به بیزینس را آزمایشش می‌کند و در نهایت حافظه SSD در آزمایش Storage کمی تحت فشار قرار داده می‌شود.
    PCMark 8
    ما سه آزمایش را از PCMark 8 انتخاب کردیم: Home، Storage و Work. Futuremark اخیراً هر سه تست را در نسخه دوم PC Mark 8 ارتقا داده است. ما گزینه “Accelerated” در Open CL را برای هر دو آزمایش Home و Work انتخاب کردیم.


    یک‌بار دیگر Apache Pro با کسب مقام دوم خود را به ردیف جلویی رساند. این نمایشی است که ثابت می‌کند Apache Pro با همان قدرتی که بازی می‌کند کار هم می‌کند.
    3DMark Fire Strike Extreme
    فیوچرمارک 3DMark Fire Strike را برای PCها طراحی کرد، ولی امروزه، لپ‌تاپ‌های قدرتمند گیمینگ توانایی پردازش تکسچرهایی با رزولوشن بالا، Tessellation و سایر موارد مورد نیاز برای این تست را دارند. ما Apache Pro را در مقابل ردیفی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمند قرار دادیم.


    وقتی تمرکز خود را بر روی گرافیک و علی‌الخصوص گرافیک بازی‌ها قرار می‌دهیم، پاسکال زنده می‌شود و نشان می‌دهد که دقیقا چرا اینقدر بر روی این معماری تبلیغات می‌شود. در آزمایش 3DMark Fire Strike Extreme، لپ‌تاپ Apache Pro با امتیاز 5257 رتبه اول را کسب کرد و حدود 1500 امتیاز یا بیشتر با نسل قبلی لپ‌تاپ‌ها که از همان کارت گرافیکی استفاده می‌کنند که زمانی دومینن گرافیک قدرتمند انویدیا در لپ‌تاپ‌ها بود فاصله دارد. این یک برد بزرگ برای پاسکال و GeForce GTX 1060 است.
    حالا بیایید نگاهی به عملکرد Apache Pro در بازی‌های واقعی داشته باشیم.

    عملکرد Apache Pro در بازی‌های رایانه‌ای: Bioshock، Mordor و Tomb Raider
    در گام بعدی نگاهی به بنچمارک‌های چندتا از بازی‌های افسانه‌ای می‌اندازیم ولی بعد از آن به سراغ گیم انجین‌های DX11 و DX12 می‌رویم. البته چون لیست کاملی از عملکرد سایر لپ‌تاپ‌ها در برخی بازی‌های جدید نداریم به نمایش عملکرد Apache Pro در اجرای آنها بسنده می‌کنیم.
    Bioshock Infinite
    با کمک موتور Unriel Engine 3 شرکت Epic، بازی Bioshock Infinite شما را (به عنوان مامور سابق پینکرتون، بوکر دویت) به شهر پرنده پررمزوراز کلمبیا می‌برد. شما باید به الیزابت، که به زودی معلوم می‌شود قدرت‌های عجیب و غریبی دارد کمک کنید. بازی در سبک شوتر اول شخص است و یک داستان و گیم‌پلی گیرا دارد. بایوشاک برای داستان و طراحی هنری خود جایزه‌های زیادی برندهه شده است.


    دوستان این شگفت‌انگیز است. توجه داشته باشید که GTX 1060 در رده سوم معماری پاسکال قرار دارد، یا اگر Titan X را هم حساب کنید، رده چهارم. ولی با این وجود نه تنها لپ‌تاپ‌های نسل قبلی با کارت گرافیک GTX 970M را پشت سر گذاشته، بلکه دستش به GTX 980M هم رسیده است. GTX 980M، گرافیکی که یک زمانی خفن‌ترین گرافیک لپ‌تاپی انویدیا بود، الان کمی بی‌حال به نظر می‌رسد.
    Middle Earth: Shadow of Mordor
    بازی فوق‌العاده جذاب کشتن اورک کمپانی مونولیت، Middle Earth: Shadow of Mordor، حجم زیادی از جلوه‌های بصری را حتی در پایین‌ترین تنظیمات ارائه می‌دهد. بنابراین برای ماکسیمم کردن جذابیت کار، ما بازی را روی بالاترین حالت بنچمارک کردیم.
    تمام ویژگی‌های گرافیکی بازی به همراه FXAA و Camera Blur فعال بود.


    لپ‌تاپ Apache Pro از 100 فریم بر ثانیه هم رد شد و میانگین 110.83 فریم بر ثانیه را در رزولوشن 1080×1920 برجا گذاشت. زمان زیادی باید بگذرد تا Apache Pro نیاز داشته باشد برای اجرای بازی‌ها تنظیمات گرافیکی آن‌ها را کاهش دهد، و زمان بیشتری هم باید بگذرد تا به کاهش رزولوشن بازی‌ها نیاز داشته باشد. با این وجود ما بنچمارک را در رزولوشن‌های 900×1600 و 720×12800 هم انجام دادیم تا با لپ‌تاپ‌های نسل قبلی که از معماری ماکسول استفاده می‌کنند مقایسه کنیم. همان طور که مشاهده می‌کنید آن‌ها حتی در حد رقابت هم نیستند.
    Rise of the Tomb Raider
    بازی Rise of the Tomb Raider برای مشاهده گرافیک، گیم‌پلی و آنالیز عملکرد در تیررس ما قرار گرفت. بازی چند ماه زودتر برای خانواده کنسول‌های Xbox منتشر شد و با استفاده از برنامه NIXXES برای PC پورت شد. این یک پورت خوب از کنسول به PC است که با آپدیت‌های گرافیک و افکت‌های فراوان همراه شده تا توانایی‌های سیستم‌ها را بسنجد. برخی از رندرینگ‌ها و ویژگی‌ها عبارتند از،، Ambient Occlusion، Depth of Field، Dynamic Foliage، Bloom Shader Effects، Tessellation و خیلی ویژگی‌های دیگر. ولی قبل از اینکه خیلی تند برویم، اجازه بدهید کمی از سری Tomb Raider برایتان بگویم.
    ما همچنین بنچمارک بازی را بر روی DX12 code path mode انجام دادیم.

    سناریوی مشابهی برای Rise of the Tomb Raider اتفاق افتاد، باز هم Apache Pro توانست فاصله زیاد خود را با لپ‌تاپ‌های نسل قبل حفط کند. حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند، این یک نمایش شگفت‌انگیز از معماری پاسکال در دستگاه‌های قابل حمل است.
    عمر باتری و صدا
    در این بنچمارک ما دو تست کاملا متفاوت از عمر باتری انجام می‌دهیم – تست Battery Eater Pro و تست اجرای ویدیوی 1080p HD – تا Apache Pro را با سایر دستگاه‌هایی که آزمایش کرده‌ایم مقایسه کنیم. در تمام تست‌ها ویژگی Quiet Hours ویندوز 10 فعال بوده و نور صفحه نمایش تا حد ممکن در نزدیکی 115 لوکس قرار گرفته است. برای اکثر نوت‌بوک‌ها این مقدار نور چیزی بین 45 تاا 600 درصد نور صفحه نمایش است.
    ازآنجایی که صفحه نمایش نوت‌بوک‌ها خیلی بر روی مصرف انرژی و عمر باتری اثر دارند، خیلی مهم است که یک سطح مشخصی برای تنظیم نور آن داشته باشیم. ولی از آنجایی که مقدار نور صفحه نمایش در لپ‌تاپ‌های مختلف و در تنظیمات مختلف ویندوز با هم فرق می‌کند، تنظیم نور با استفاده از حسگر نور برای بدست آوردن نتایج دقیق بسیار مهم است.
    برنامه Battery Eater از تمام اجزای سیستم از جمله پردازنده، گرافیک، رم و حافظه استفاده می‌کند تا باتری را در کمترین زمان ممکن خالی کند. ما داده‌های قبلی زیادی از این آزمایش داریم، پس راحت‌تر می‌توانیم Apache Pro را با طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ‌ها مقایسه کنیم.
    برعکس آن، آزمایش ویدیوی HD، تقریبا جدید است، بنابراین هنوز درحال جمع کردن داده برای مقایسه سیستم‌ها و نوت‌بوک‌های مختلف هستیم.




    همان‌طور که معمولا در آزمایش کردن لپ‌تاپ‌های گیمینگ پیش می‌آید، عمر باتری پاشنه آشیل آنهاست. در مورد Apache Pro هم وضع به همین صورت است، Battery Eater ظرف 72 دقیقه شارژ آن را خالی کرد و به مدت 2 ساعت و 16 دقیقه هم به پخش ویدیوی HD پرداخت. Apache Pro در آزمایش دوم در آخر لیست لپ‌تاپ‌های ما قرار گرفت.
    از من به شما نصیحت، نزدیک پریز بنشینید. این موضوع موقع بازی کردن امری واضح است اما در این مورد در هنگام کارهای سبک‌تر هم بهتر است رعایت شود.
    صدا
    با وجود تما قدرتی که Apache Pro در خود دارد، در بسیاری مواقع دستگاه پر سر و صدایی نیست. معمولا صدای زیادی از لپ‌تاپ نمی‌شنوید مگر اینکه حسابی بر CPU و GPU فشار وارد کرده باشید، در اینصورت فن‌ها شروع به کار می‌کنند و با توجه به دمای دستگاه دور می‌گیرند. اگرچه در بدترین حالت هم صدا خیلی آزاردهنده نیست، ما قطعا لپ‌تاپ‌های گیمینگ پرسروصداتری را قبلا دیده‌ایم.
    نتیجه‌گیری
    خلاصه عملکرد: بعد از مشاهده توانایی‌های معماری پاسکال انویدیا بر روی دسکتاپ، برای دیدن نسخه‌های لپ‌تاپی بسیار هیجان‌زده بودیم، و MSI GE62VR 6RF Apache Pro اولین نگاه را به ما هدیه داد. این لپ‌تاپ از GeForce GTX 1060 که مجازاً معادل همان نسخه دسکتاپی (تنها با سرعت کلاک پایین‌تر) است استفاده می‌کند که تفاوت فاحشی را در دنیای کارت‌های گرافیک لپ‌تاپیی ایجاد کرد. به جای اینکه تفاوت عملکرد زیادی را با نسخه دسکتاپی آن شاهد باشیم، تنها تفاوتی که دیدیم تفاوت GTX 1060 با نسخه‌های قدیمی‌تر گرافیک‌های لپ‌تاپی با معماری ماکسول بود. درر بنچمارک 3DMark Fire Striker Extreme، Apache Pro لپ‌تاپ‌های مشابه خود را که از گرافیک GTX 970M استفاده می‌کردند با فاصله‌ای حدود 40 درصد پشت سر گذاشت. این فاصله در اجرایی بازی‌ها هم ادامه داشت تا جایی که Apache Pro توانست GTX 980M را نیز پست سر بگذارد.


    ما مدت‌ها بود که منتظر یک لپ‌تاپ گیمینگ شبیه MSI GE62VR 6RF Apache Pro بودیم. تا به امروز، فاصله عمیقی بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ و PC ها از نظر عملکرد گرافیکی وجود داشت، ولی انویدیا بازی را با ارائه پاسکال عوض کرد. و برای اولین بار، تفاوت بسیار کمی بین یک گرافیک لپ‌تاپی و مدل مشابه دسکتاپی آن وجود دارد. در این مورد، گرافیک GeForce GTX 1060 لپ‌تاپ Apache Pro با 6 گیگابایت حافظه GDDR5 تقریبا با نسخه دسکتاپی‌اش مساوی است و تنها کمی از نظر سرعت کلاک پایین‌تر قرار دارد تا راحت‌تر بتوان آن را خنک کرد.
    MSI یک لپ‌تاپ فوق‌العاده را با استفاده از GTX 1060 و ترکیب کردن آن با Intel Core i7-6700HQ ، 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD البته از نوع SATA 6Gbps به همراه یک ترابایت هارد مکانیکی ساخته است. این ترکیب جذابی از سخت‌افزار است که با ویژگی‌های زیاد دیگری که دارد ارزشش بالاتر هم می‌رود، مانند پورت Killer Networking E2400 LAN، نور پس‌زمینه چندرنگ صفحه کلید، و برای کسانی که دوست دارند یک درایو نوری. ما ترجیح می‌دادیم که این درایو DVD را کنار می‌گذاشت تا لپ‌تاپ کمی باریک‌تر شود، ولی با ضخامتی نزدیک به 27 میلیمتر، Apache Pro خیلی چاق نیست.


    نکته عالی Apache Pro این است که شما یک لپ‌تاپ گمینیگ فوق‌العاده را با قیمتی معادل یک لپ‌تاپ گیمینگ معمولی بدست می‌آورید.
    دیگر همه چیز تغییر کرده است، البته که گرافیک‌های پاسکال سریع‌تری هم خواهند بود که گران‌تر هستند و از GTX 1060 بهترند، ولی هنوز هم شما لپ‌تاپی می‌خرید که حتی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های مجهز به GTX 980M هم سریع‌تر است. دیگر خریدن یک لپ‌تاپ گیمینگ کاری از روی ناچاری نیست بلکه یک تصمیم جذاب است.
    اینکه شما باید Apache Pro را بخرید یا نه بستگی به این دارد که چقدر به یک لپ‌تاپ گیمینگ نیاز دارید. با وجود اینکه خیلی از کار MSI خوشمان آمده ولی جا برای پیشرفت زیاد است. بزرگترین ناراحتی ما بدنه پلاستیکی آن، استفاده از اینترفیس SATA برای حافظه SSD و عمر کوتاه باتری است. قیمت این دستگاه و اینکه یک لپ‌تاپ گیمینگ است بهانه‌های خوبی برای MSI ایجاد می‌کندد ولی کاملا توجیه کننده نیستند.
    گذشته از ایرادهای کوچک ما، MSI GE62VR 6RF Apache Pro یک خرید مطمئن است و جوری به نظر می‌رسد که کسی اشتباهاً قیمت کمتری را برای آن وارد کرده باشد.

    نکات مثبت:
    · عملکرد فوق‌العاده در بازی‌ها به لطف گرافیک پاسکال
    · ویژگی‌های سطح بالا نسبت به قیمت
    · بی سروصدا بودن لپ‌تاپ
    · نور پس‌زمینه چندرنگ صفحه کلید
    · باتوجه به سخت‌افزاری که در آن استفاده شده است نسبتا ارزان است
    نکات منفی:
    · بدنه پلاستیکی خیلی جالب نیست و اثر انگشت را به خود جذب می‌کند
    · عمر باتری ناامیدکننده است
    · در این مدل حافظه SSD از نوع PCIe نیست (از نوع SATA 6Gbps SSD است)

    [Only registered and activated users can see links. ]


    Motherboard : Not Specified Processor : Not Specified
    Main Memory : Not Specified Graphics Card : Not Specified
    Cooling : Not Specified Power Supply : Not Specified

  2. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از samakhanoom تشکر کرده است:

    TERRORIST (12th May 2017)



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •