قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
Like Tree6Likes
  • 6 Post By TERRORIST

موضوع: *** پردازش یا محاسبات موازی چیست ***

  1. #1
    Moderator
    TERRORIST آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    هر جایی که عملیات تروریستی باشه.
    نام واقعی
    Behzad
    نوشته ها
    2,023
    تشکر شده 14,918 بار در 2,102 پست
    TERRORIST آنلاین نیست.

    *** پردازش یا محاسبات موازی چیست ***

    درود دوستان


    قصد دارم درباره محاسبات و یا پردازش موازی (توازی) براتون صحبت کنم، سعی میکنم توضیحات ساده و قابل درک برای دوستان باشد، می دونیم که شرکت AMD MANTLE را به وجود اورد که بتواند بار پردازشی زیادی را از دوش پردازنده برداشته و محاسبات به صورت دقیقی به سمت پردازش نخ ها به رود که محاسبات و نوشتن کد ها برای توسعه دهندگان در سطح نخ به مراتب راحت تر از سطح فراینده ها می باشد. Mantle قصد داشت که پردازش موازی را به صورت دیگر از طریق کدها خود بروی پردازنده ها و پردازنده های گرافیکی انجام دهد. حال شرکت Microsoft که بنیان گذار قابلیت کتابخانه های DirectX می باشد که جدیدترین نسخه را در دسترس توسعه دارد که برای به کار گیری از سطح محاسبات موازی (توازی) از کدهای Mantle کمک گرفته است، تا بتوانند شیوه ساده سازی را در کدهای DX پیاده سازی کنند دوستانی که با DX کد نویسی کرده باشند و قصد دارند از قابلیت Low Level Programming استفاده کنند می دانند که DX به مراتب کد نویسش سخت تر از Mantle می باشد به خاطر همین این دو در هم آمیخته شده اند تا کار را برای توسعه دهندگان اسان نمایند .

    برنامه های کاربردی نوشته شده توسط توسعه دهندگان در گذشته به صورت سریالی بوده است یعنی در یک راستا و در یک خط یا نخ انجام می شد، به صورت بودش که دستورالعمل ها نمی توانستند به صورت توازی با یکدیگر اجراء شوند بروی نخ ها در بخش سریالی دستورالعمل ها باید نوبت به نوبت پشت به پشت اجراء می شدند به این صورت که فقط وفقط یک دستورالعمل در یک زمان قابل اجراء بود ، حال با گذشت زمان قصد دارند این مشکل را حل کنند و بتوانند چندین دستورالعمل بروی چندین نخ به صورت همزمان اجراء شده و ما شاهد افزایش کارایی بسیار زیاد و کاهش تاخیر باشیم. که این امر در این فرایند زمانی تحقق بخشیده شده است .


    تعریف پزداش یا محاسبات توازی : اجرای چندین دستورالعمل و یا استفاده از چندین دستورالعمل به صورت همزمان برای حل مشکلات محاسباتی که بتوانیم چندین منابع و نخ به خدمت بگیریم.


    داده ها بروی چندین یا یک پردازش که دارای چندین هسته فیزیکی و نخ ها می باشد اجراء می شود داده ها شکسته شده و بروی چندین نخ و یا هسته نشر داده می شوند و دستورالعمل ها به صورت همزمان هر بخشی از هسته را کنترل کرده و اقدام به اجرای دستورات می نماید.

    حال منابع محاسباتی ما چیست :

    یک پردازنده واقعی( فیزیکی) که شامل چندین هسته فیزیکی و نخ ها می باشد.

    شامل چندین کامپیوتر که از طریق شبکه محلی یا توری می توانند از طریق شبکه WAN گسترده به یکدیگر متصل شده .

    و محیط های ترکیبی.




    Olesius, ErfanDL, magiteq and 3 others like this.


    Motherboard : Asus X99-Deluxe-USB 3.1 Processor : Intel Core i7 6900K
    Main Memory : Gskill 4*8 Freq: 3200 MHZ 32 GB Graphics Card : Gigabyte GTX 1080 G1
    Cooling : Cooler Master MasterAir Maker 8 Power Supply : Cooler Master V-850 Full Modular



  2. 11 کاربر بابت این ارسال مفید از TERRORIST تشکر کرده اند:

    a.aryaiee (3rd October 2016),asdaf (8th October 2016),ErfanDL (2nd October 2016),First.Last (3rd October 2016),golabettruter (3rd October 2016),magiteq (3rd October 2016),mmb2014 (6th October 2016),moc (3rd October 2016),msover (5th October 2016),Olesius (2nd October 2016),Reza Y (5th October 2016)



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •