قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7
Like Tree7Likes
  • 6 Post By Blue Rose
  • 1 Post By Olesius

موضوع: آموزش و راهنمایی برای اورکلاک پردازنده های سوکت LGA1150

  1. #1
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.

    آموزش و راهنمایی اورکلاک پردازنده های سوکت LGA1150

    به نام خدا




    بسیاری از کاربران و اورکلاکر ها با نحوه اورکلاک آسان و بدون دردسر سیستم های LGA1155 - Sandy Bridge/Ivy Bridge آشنایی دارند، اما پردازنده های Haswell کاملا با نسل قبلی خود تفاوت دارند، با اینکه راحتی اورکلاک LGA1155 را به ارث برده اند، اما برای دریافت بیشترین عملکرد پردازنده و حافظه های اصلی باید با گزینه های زیادی و همچنین نحوه تغییرات آنها آشنا شوید، برای فهم بهتر موضوع ابتدا به معرفی ویژگی های اصلی پردازنده های Haswell و سپس به شیوه های اورکلاک این پلتفرم خواهیم پرداخت.

    نکته مهم 1: تمام پردازنده ها پتانسیل اورکلاک متفاوتی دارند و گفتن این مقدار بسیار سخت می باشد، اما میزان VID تخمین خوبی را از این پتانسیل بیان خواهد کرد، به یاد داشته باشید اگر میزان VID پردازنده شما مشابه با پردازنده ای دیگر بود، دلیلی برای پتانسیل اورکلاک مشابه وجود نخواهد داشت. پتانسیل اورکلاک تا حد زیادی به کیفیت سیلیکون استفاده شده در پردازنده و عملکرد خنک کنندگی بستگی دارد. پردازنده های هاسول بسیار با یکدیگر متفاوتند اگر شما نهایت به فرکانس 4.4GHz دسترسی پیدا کردید، دلیل تازه کار بودن شما در اورکلاک نیست.

    VID: به میزان ولتاژ پایه (Stock Vcore) هر چیپ پردازنده گفته می شود، که در هر چیپ متفاوت و در رویه آزمایشی اینتل قرار دارد، VID به ولتاژ مورد نیاز پردازنده برای عملکردی مناسب در زمانی که تنظیمات Vcore در حالت Auto قرار دارد، گفته می شود.

    نکته مهم 2: اورکلاک فرآیند ریسک پذیری هست و انجام این عملیات به صورت اشتباه امکان سوختن ناگهانی یا کاهش عمر قطعات سخت افزاری را در پی خواهد داشت، بنابراین قطعات اورکلاک شده مشمول گارانتی کمپانی های سازنده نمی شوند.


    1- مقدمه ای بر اورکلاک پلتفرم Haswell





    رگلاتور ولتاژ کاملا یکپارچه (FIVR) هیچگاه در گذشته برای بخش مصرف کننده انجام نشده بود، دو هدف اصلی از وجود این رگلاتور ولتاژ یکپارچه عبارتند از: 1- اجازه فراهم سازی یک ورودی (Input) توسط مادربرد به پردازنده، برای دریافت توسط IVR (رگلاتور ولتاژ یکپارچه) و تولید تعدادی خروجی (Output) دیگر در بخش های متفاوت پردازنده. 2- کاهش سریع و بهتر ولتاژ ایده آل (Idle Voltage) و توان پردازنده. سیستم های جدید از 12v به عنوان ریل اصلی ولتاژ در منبع تغذیه AC/DC استفاده می کنند و رگلاتور ولتاژ (VRM) مادربرد 12v مورد نظر را به ولتاژ عملکردی پردازنده کاهش می دهد، برخلاف عقیده بعضی افراد که تصور می کنند، کاهش 12v به 1v خروجی بسیار سخت و بهتر است خروجی ولتاژ نزدیک به 12v باشد. فرآیند مورد نظر یا با اصطلاح دوره کاری (Duty Cycle) به نسبت ولتاژ ورودی و خروجی گفته می شود، بنابراین خروجی 1.2v از ورودی 12v به میزان %10 دوره کاری تولید می کند. رگلاتور ولتاژ مادربرد زمان بسیار سختی را هنگام عملکرد زیر %10 دوره کاری سپری می کند و به دلیل استفاده FIVR از 1.8v فشار کمتری به رگلاتور ولتاژ مادربرد وارد و پردازنده در کمترین ولتاژ به حالت ایده آل می رسد. اطلاعات گفته شده دو قانون را در مورد پردازنده های Haswell مشخص می کند: 1- ولتاژ ورودی به FIVR یا VIN Override نباید از هیچ یک از ولتاژ های تولیدی FIVR کمتر باشد. 2- دلتا یا اختلاف بین VIN و Vcore تاثیر بسیار مهمی دارد، البته تعدادی دوره کاری در زمان تلورانس بسیار کم وجود دارد و دلتای کمتر همیشه دلیل خوب محسوب نمی شود.




    برای پشتیبانی بهتر از اورکلاک، اینتل تصمیم گرفت بخش های فرکانس را از یکدیگر جدا و برخی پارامترها را از پلتفرم های سابق X58 و X79 حفظ کند. اولین گزینه تقسیم کننده BCLK (فرکانس پایه) می باشد که به افزایش BCLK تا اندازه ای زیاد کمک می کند و در نتیجه می توان از ضریب کمتری استفاده کرد.(به ویژه در قسمت حافظه اصلی)، گزینه دیگر برگشتن کنترل بخش Ring/Uncore/Cache می باشد، که به شما توانایی کاهش یا افزایش فرکانس Uncore (که مستقیما به فرکانس های Cache و Ring متصل هست) را می دهد. در پردازنده های نسل قبل Ivy/Sandy Bridge فرکانس Cache و Uncore مشابه فرکانس اصلی پردازنده بودند، اما در نسل جدید Haswell پهنای باند Cache تا دو برابر افزایش داشته و برای جلوگیری از ایجاد گلوگاه پردازنده نیازی هم نیست که مشابه فرکانس پردازنده قرار گیرد. توانایی تغییر Uncore یا Cache برای کاهش ناپایداری در اورکلاک پردازنده و حافظه اصلی بسیار مؤثر هست. در جدول زیر محدودیت ولتاژ های اصلی پردازنده Haswell را مشاهده می کنید.




    نکته مهم 3: دلیل قرار گیری CPU I/O Analog و Digital روی Auto، افزایش خودکار این بخش در زمان اورکلاک زیاد حافظه اصلی می باشد، اما اگر به دنبال پیدا کردن محدودیت فرکانسی حافظه خود هستید، بهتر است این بخش را روی 0.3+ (روی خنک کننده هوایی) و 0.5v+ ( در حالت استفاده از نیتروژن مایع) تنظیم کنید. بخش ولتاژ چیپست (PCH Voltage) نیاز به تغییر ندارد ولی در اورکلاک BCLK و حافظه اصلی قدری تاثیر دارد.


    2- گام های اصل
    ی اورکلاک Haswell

    اگر در زمینه اورکلاک تازه کار هستید و به گونه ای برای بار اول تمایل به اورکلاک دارید بهتر است که از پروفایل های ویژه اورکلاک خودکار در بایوس مادربرد استفاده کنید. پروفایل های اورکلاک موجود معمولا ولتاژ بیشتری را نسبت به نیاز پردازنده اختصاص می دهند، در نتیجه استفاده از آنها در 24/7 توصیه نمی شود.

    قدم اول تنظیمات ضریب و فرکانس پایه:

    اولین چیزی که شما نیاز به تغییر آن دارید، میزان ضریب پردازنده یا Cpu Clock Ratio می باشد، این گزینه در سیستم های بایوس مادربرد ها متفاوت هست و بیشتر با Cpu Ratio و Cpu Multiplier شناخته می شود. این مقدار را تا اندازه ای که مد نظر دارید افزایش دهید، توصیه می شود با رقم x42 شروع کنید. اگر تمایل دارید که در زمان بیکاری سیستم ضریب پردازنده کاهش یابد، گزینه های صرفه جویی انرژی نظیر C1E ،C3 ،C6/C7 و EIST را در حالت فعال می گذارید، اما اگر تمایل دارید که پردازنده همیشه در فرکانس اورکلاک شده فعالیت کند، گزینه های مورد نظر را غیر فعال کنید. دومین بخش میزان BCLK می باشد، افزایش فرکانس BCLK/PCI-E، ولتاژ بیشتری را طلب می کند، در حالی که تقسیم کننده (Divider) اینطور نیست، تغییر تقسیم کننده به هیچ عنوان توصیه نمی شود، مگر اینکه به فرکانس بیشتری در حافظه اصلی (Memory) نیاز داشته باشید. اگر واقعا تصمیم به تغییر BCLK Divider دارید، بهتر است این گزینه اولین بخش در فرآیند اورکلاک قرار گیرد و تنظیمات دیگر اورکلاک بعد از آن اعمال شود، همیشه به یاد داشته باشید که BCLK Divider بخش های پردازنده، Uncore و حافظه اصلی را تحت تاثیر قرار می دهد و نیاز هست قبل از ذخیره تنظیمات ضریب بخش های مورد نظر را کاهش دهید.

    قدم دوم تنظیمات ولتاژ برای پایداری اورکلاک:

    سومین گزینه ای که شما نیاز به تغییر آن دارید، بخش تنظیمات ولتاژ ها می باشد، که مهم ترین آن میزان Vcore (ولتاژ اصلی که پردازنده از آن تغذیه می کند) است. در جدول زیر تنظیمات بهینه ای را جهت تغییر این قسمت مشاهده می کنید.




    اگر به جدول دقت کنید افزایش چشمگیر ولتاژ مصرفی را در هنگام تغییر ضریب از x49 به x50 مشاهده می کنید، ارقام جدول مورد نظر توسط دستگاه ولتاژ سنجی ویژه در حالت تست پایداری Wprime تعیین شده اند و به گونه ای از میانگین استفاده معمولی بیشتر هستند.

    ولتاژ توصیه شده نسبت به فرکانس: گفتن ولتاژ مناسب برای فرکانس پردازنده اصلا راحت نیست و با توجه به پتانسیل مختلف هر پردازنده در اورکلاک این گزینه می تواند کاملا متفاوت باشد، اما جدول بالا تا حدی در این زمینه به شما کمک می کند، بیشتر پردازنده های هاسول در فرکانس 4.5GHz با ولتاژ 1.20v پایدار نمی شوند و برای پایداری در فرکانس مورد نظر به ولتاژی در محدوده 1.25v الی 1.35v نیاز دارند، اگر پردازنده شما با ولتاژ 1.25v پایدار شد، نکته ای مثبت در نظر گرفته می شود و بیانگر موضوع Low Voltage بودن پردازنده می باشد و پتانسیل خوبی در اورکلاک خواهد داشت.

    نکته مهم 4: تنظیم دستی یا Manual ولتاژ Vcore رقمی را برای پردازنده تثبیت می کند و این رقم در هیچ زمانی تغییر نمی کند(البته اگر استاندارد های کاهش مصرف انرژی غیر فعال باشند)، حتی در زمانی که پردازنده شما در حالت بیکاری قرار دارد، میزان ولتاژ دریافتی پردازنده برابر با ولتاژ دریافتی در زمان عملکرد %100 می باشد، در نتیجه باعث مصرف بیهوده انرژی و تولید حرارت می شود، برای جلوگیری از این مشکل گزینه ای به نام Offset Mode برای Vcore تعریف شده است که مقیاس کلی عملکرد پردازنده و ولتاژ مصرفی را تشخیص می دهد و متناسب با فعالیت پردازنده ولتاژ ورودی را تنظیم می کند، البته چون پردازنده های Haswell براساس VRM ساخته شده اند، استفاده از تنظیمات Offset زیاد قانع کننده نیست، به یاد داشته باشید که برای اورکلاکی پایدار باید گزینه های بیشتری را در کنار Offset و Vcore تغییر دهید.

    VRIN Override میزان ولتاژی است که رگلاتور ولتاژ مادربرد فراهم می کند، این گزینه همیشه از Vcore و تمام بخش های دیگر ولتاژ بیشتر می باشد، افزایش مقدار VIN تا محدوده 2v برای ولتاژ Vcore در محدوده 1.2v تا 1.5v در پایداری سیستم نقش به سزایی دارد، اما بیشتر در فرکانس های بالا کاربرد دارد. برای VIN Override بهتر است از 1.8v شروع و تا 2.0v در حالت خنک کننده هوا ادامه یابد. افزایش VIN حرارت تولیدی زیادی خواهد داشت و اگر به رقم 3.0v در حالت خنک کننده هوایی نزدیک شود، موجب سوختن پردازنده می شود، اگر چه رقم کم این بخش در اورکلاک به راحتی باعث ناپایداری می شود، Intel در این زمینه حفظ حداقل 0.4v بیشتر از Vcore را برای VIN Override توصیه کرده است. در نمودار زیر اختلاف یا دلتای بین VIN و Vcore را مشاهده می کنید.




    قدم سوم تنظیمات Uncore/Cache پردازنده:

    مؤلفه Uncore در پایداری پردازنده تاثیری ندارد، مگر اینکه آن را کاهش دهید. Uncore در پردازنده های Haswell ترکیبی از مؤلفه های L3 Cache و Ring Bus می باشد، بنابراین کاهش ضریب این بخش، فرکانس Cache پردازنده را نیز کاهش می دهد، فرکانس کش گزینه بسیار مهمی می باشد و در گذشته هماهنگ با فرکانس پردازنده افزایش می یافت، اما همانطور که قبلا ذکر شد در سری هاسول پهنای باند کش دو برابر افزایش یافته و امکان کنترل جداگانه این بخش از طریق کاهش یا افزایش میزان Uncore نیز فراهم شده است، برخی از برنامه ها و نرم افزار های بنچمارک گیری کاملا به کش پردازنده وابسته هستند و بهتر است که در زمان اورکلاک فرکانس این بخش نیز افزایش داشته باشد و حداقل تا 3600Mhz اورکلاک شود. افزایش ولتاژ Ring Bus یا vRing نیز در پایداری اورکلاک و ضریب Uncore نقش دارد. در جدول زیر مقدار مشخصی از ولتاژ vRing برای فرکانس های متفاوت Uncore در نظر گرفته شده است و با توجه به پتانسیل متفاوت پردازنده ها در اورکلاک ارقام معرفی شده بیشتر به عنوان میانگینی کلی در نظر گرفته می شود. در فرکانس های بالا به ویژه 4.8GHz به بعد بهتر است اختلاف 500Mhz الی 300Mhz بین فرکانس کش و فرکانس کلی پردازنده وجود داشته باشد، نزدیک کردن فرکانس کش یا Uncore به پردازنده قطعا امتیاز بنچمارک را افزایش خواهد داد، اما در بخش حافظه اصلی مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. اصطلاح Cold به استفاده از خنک کننده های حرفه ای (یخ خشک، نیتروژن یا هلیوم مایع) جهت اکستریم اورکلاکینگ گفته می شود، برای اورکلاکی مناسب بهتره که اول فرکانس پردازنده تنظیم شود و Uncore در مرحله بعد تغییر کند، معمولا تا زمانی که به محدوده فرکانس 4.4GHz نزدیک نشده اید، نیازی به تغییر فرکانس Uncore/Cache نیست.




    قدم چهارم تست و سنجش پایداری:

    این بخش بیشترین زمان را در عملیات اورکلاک به خود اختصاص می هد، کاربران معمولا برای تست پایداری پردازنده از برنامه هایی نظیر Intel Burn Test و Prime95 استفاده می کنند، اما بهتر از هر دو نرم افزار AIDA64 می باشد، که توسط اینتل نیز پیشنهاد شده است، برنامه مورد نظر تنها هسته های پردازنده را تست نمی کند، بلکه به تمام بخش های پردازنده نیز فشار وارد می کند، در تست های Intel Burn Test و Prime95 در حالت استرس کامل دمای پردازنده باید زیر 90 درجه و در برنامه AIDA64 نیز قرار گرفتن پردازنده زیر 85 درجه سانتی گراد، دمای مطمئنی محسوب می شود.

    تنظیمات کلی برای دسترسی راحت به فرکانس های 4.4GHz الی 4.5GHz:

    CPU VRIN Override LLC: این قسمت را برای جلوگیری از کاهش VIN روی حالت Extreme قرار می دهید.
    CPU VRIN Override Voltage: در محدوده 1.7-1.8v
    VCore: در محدوده 1.25-1.32v
    Ring Voltage: در محدوده 1.2-1.26v
    CPU Multiplier: انتخاب ضریب تا مقدار 44x-45x
    BCLK: حالت Auto
    Turbo: حالت Auto
    C1E, C3, C6/C7, and EIST: همگی غیر فعال شوند.

    مجددا تکرار می کنم که همیشه به یاد داشته باشید، پتانسیل اورکلاک پردازنده های هاسول کاملا با یکدیگر متفاوت هستند، ممکن هست پردازنده شما در فرکانس 4.5GHz اصلا با ولتاژ 1.25v پایدار نشود و نیاز به افزایش داشته باشد.

    نکته مهم 5: در حالت استفاده از خنک کننده های هوایی هیچگاه به پردازنده خود بیشتر از 1.4v ولتاژ ندهید.
    نکته مهم 6: همانطور که قبلا ذکر شد، در فرکانس های محدوده 4.4GHz نیازی به تغییر ضریب Uncore برای کاهش فرکانس Cache پردازنده نیست، اما با توجه به اصل تفاوت در پتانسیل اورکلاک قرار گیری این بخش کمتر از فرکانس پردازنده تاثیر زیادی در پایداری پردازنده خواهد داشت و نیاز به ولتاژ Vcore اضافه را رفع می کند.
    نکته مهم 7: مؤلفه VRIN Override Voltage در سیستم بایوس مادربرد های کمپانی Asus و MSI با عبارت های CPU Input Voltage یا VCCIN Voltage نیز شناخته می شوند.
    تا به اینجا با اصول اولیه اورکلاک و عملکرد پردازنده های Haswell آشنا شدید، اورکلاک فرآیندی بسیار زمان بر هست و اختصاص وقت کافی در مؤفقیت شما تاثیر به سزایی دارد، همیشه سعی کنید ارقامی که نیاز به یاد سپردن دارند را یادداشت کنید، در اورکلاک تنها پردازنده تحت استرس قرار نمی گیرد، بلکه قسمت های دیگر نظیر رگلاتور ولتاژ مادربرد نیز کاملا تحت فشار قرار می گیرد، در نتیجه داشتن مادربردی با طراحی مناسب اورکلاک و رگلاتور ولتاژ قدرتمند پتانسیل اورکلاک پردازنده را افزایش خواهد داد.



    >>>مجموعه اورکلاکینگ هیروز و شخص نویسنده هیچ مسئولیتی در قبال قطعات اورکلاک شده ندارند<<<


    ویرایش توسط Agent 47 : 18th August 2014 در ساعت 10:25 PM
    morteza.p, Varand, smrbh and 3 others like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  2. 23 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    7i7az (28th August 2014),Agent 47 (16th July 2014),AMD Radeon (27th July 2014),as222 (11th January 2017),atisoc0936 (3rd January 2015),Don_Corleone (14th July 2014),ebra (27th November 2015),ich (20th October 2014),JIRJIRAK (28th October 2014),mahdi.boleini (20th November 2014),mahdi_vampire (16th November 2014),majidw980 (16th February 2021),masoudps3 (11th July 2014),morteza.p (9th July 2014),overclock990 (9th July 2014),Reza Y (25th December 2014),shervin007 (2nd December 2014),shinobi (6th August 2014),smrbh (9th July 2014),soorush (29th July 2014),The Joker (9th July 2014),Varand (19th July 2014),XoMa (10th July 2014)



  3. #2
    OCH Member
    تاریخ عضویت
    Dec 2014
    نوشته ها
    7
    تشکر شده 5 بار در 4 پست
    Jarmen_Kell آنلاین نیست.
    آقا هیچ کدوم از عکسها و جداول لود نمیشن.
    سایتی هم که عکسها توش آپلود شده ارور 404 میده.
    لطفاً تصحیح بفرمایید


    Motherboard : Not Specified Processor : Not Specified
    Main Memory : Not Specified Graphics Card : Not Specified
    Cooling : Not Specified Power Supply : Not Specified

  4. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از Jarmen_Kell تشکر کرده است:

    atisoc0936 (3rd January 2015)



  5. #3
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Jarmen_Kell نمایش پست ها
    آقا هیچ کدوم از عکسها و جداول لود نمیشن.
    سایتی هم که عکسها توش آپلود شده ارور 404 میده.
    لطفاً تصحیح بفرمایید
    تصحیح شدند دوست عزیز
    با تشکر


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  6. 3 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    amirsss (24th December 2014),atisoc0936 (3rd January 2015),SETIZEN (24th December 2014)



  7. #4
    OCH Member
    تاریخ عضویت
    Dec 2014
    نوشته ها
    7
    تشکر شده 5 بار در 4 پست
    Jarmen_Kell آنلاین نیست.
    ممنون




    (این قسمت از متن برای رسیدن به حداقل 10 حرف میباشد و ارزش دیگری ندارد)


    Motherboard : Not Specified Processor : Not Specified
    Main Memory : Not Specified Graphics Card : Not Specified
    Cooling : Not Specified Power Supply : Not Specified



  8. #5
    OCH Member
    atisoc0936 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    سبزوار
    نام واقعی
    مهدي مشقي
    سن
    33
    نوشته ها
    640
    تشکر شده 5,538 بار در 653 پست
    atisoc0936 آنلاین نیست.
    لطفا عکس ها رو آپدیت کنید
    یه اموزش برای اور از روی بیس هم بزارید
    من با اور از بیس کمی مشکل دارم
    تا بیس 106.8 بالاتر نمیتونم برم
    به هیچ وجه


    Motherboard Processor
    Main Memory : 8GB 1600 G.skill T6.8.6 Graphics Card
    Cooling : XSPC KIT Power Supply
    در خدمت برو بچ سبزواری هم هستیم
    موضوع: تفاوت کابل های DVI در تعداد پین ها و ...

    سبزواری ها ببینن




  9. #6
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط atisoc0936 نمایش پست ها
    لطفا عکس ها رو آپدیت کنید
    یه اموزش برای اور از روی بیس هم بزارید
    من با اور از بیس کمی مشکل دارم
    تا بیس 106.8 بالاتر نمیتونم برم
    به هیچ وجه
    مهدی جان اورکلاک فرکانس مسیر بیش از هر چیزی به پردازنده خوب و همچنین مادربرد خوب نیازمند هست

    مدل پردازنده تون چی هست؟
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  10. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    atisoc0936 (8th January 2015),magiteq (7th January 2015),mmb2014 (8th January 2015),overclock990 (7th January 2015)



  11. #7
    OCH Member
    atisoc0936 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    سبزوار
    نام واقعی
    مهدي مشقي
    سن
    33
    نوشته ها
    640
    تشکر شده 5,538 بار در 653 پست
    atisoc0936 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Olesius نمایش پست ها
    مهدی جان اورکلاک فرکانس مسیر بیش از هر چیزی به پردازنده خوب و همچنین مادربرد خوب نیازمند هست

    مدل پردازنده تون چی هست؟
    یه i3 4130 دارم
    میخام روش کاریش رو پیدا کنم

    مشکل اصلیم خیلی عجیبه
    بدون اورکلاک سیپیو مادربورد تا باس 2400 مشکلی نیست تو رم ها
    ولی با بالا بردن بیس نباید فرکانس رم از 2200 رد بشه چون دیگه مادربورد بوت نمیشه
    ولتاژ رم ها رو از 1.71 تا 1.81 بالا پایین کردم و تاثیری نداشت

    اورکلاک رو میزارم رو منوال مود
    بعد بیس رو میزارم رو 106.8 (بالاترین حدی که تا حالا مادربورد بوت شده با گرافیک آنبرد)
    و بعد فرکانس رم ها رو دستی میزارم روی 2400
    و تایمینگ ها رو دستی میدم
    و فقط ولتاژ سیپیو رو حدود 1.150 میزارم
    یا ولتاژ رم ها
    به گفته فرجام ولتاژ سیپیو اجنت و 3 جای دیگه رو هم ولتاژ کاریش رو بردم روی 1.15

    Cpu system agent voltage
    Cpu digital IO و cpu analog IO



















    Motherboard Processor
    Main Memory : 8GB 1600 G.skill T6.8.6 Graphics Card
    Cooling : XSPC KIT Power Supply
    در خدمت برو بچ سبزواری هم هستیم
    موضوع: تفاوت کابل های DVI در تعداد پین ها و ...

    سبزواری ها ببینن


  12. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از atisoc0936 تشکر کرده است:

    mmb2014 (8th January 2015)



موضوعات مشابه

  1. آموزش از بین بردن محدودیت شناسایی رم در ویندوز های 32 بیتی
    توسط mohammad72 در انجمن ترفندها و آموزش های نرم افزاری (Tips)
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 27th December 2016, 04:00 AM
  2. آشنایی با قسمت های مختلف خنک کننده های مایع و بستن صحیح آن در کیس
    توسط The Joker در انجمن خنک کننده های آبی (Water Cooling)
    پاسخ: 18
    آخرين نوشته: 28th December 2014, 12:12 PM
  3. درخواست راهنمایی برای مغازه فروش و تعمیر قطعات کامپیوتر
    توسط Voldemort در انجمن گفت و گوی آزاد (Free Discussion)
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: 29th July 2014, 04:01 AM
  4. کمک در شناسایی اجزای مادربورد AMD
    توسط M1K41L در انجمن سوکت +AM2+ & AM3
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 11th April 2014, 11:43 PM
  5. شناسایی بدافزار 'اکتبر سرخ'
    توسط ErfanDL در انجمن اخبار فناوری اطلاعات (IT news)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 16th January 2013, 04:01 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •