قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 10
Like Tree17Likes
  • 10 Post By Behnam_2337
  • 1 Post By XoMa
  • 3 Post By Behnam_2337
  • 3 Post By Don_Corleone

موضوع: بررسی ساختاری مادربورد msi 990fxa-gd80

  1. #1
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.

    بررسی ساختاری مادربورد msi 990fxa-gd80

    نمايي كلي از مشخصات اين محصول طبق اعلام سایت تولیدکننده:

    1. Military Class II
    2. 64bit AMD® FX, Phenom II X6/X4/X3/X2, Athlon II X4/X3/X2 and Sempron CPU in AM3 / AM3+ package.
    3. HyperTransport 3.0 supporting speed up to 5200MT/s
    4. AMD® 990FX and SB950 Chipset
    5. Supports four unbuffered DIMM of 1.5 Volt DDR3 800/1066/1333/1600/1800*/2133* (OC) DRAM, 32GB Max
    6. OC Genie II: Overclock & Unlock CPU Core in 1 Second
    7. Supports 3-way SLI & 4-way CrossFireX
    8. Support USB 3.0 & SATA 6Gb/s
    9. THX TruStudio PRO: deliver the fullest audio experience

    [Only registered and activated users can see links. ]

    مشخصات محصول

    اين مادربورد تركيبي از فاکتورهای پايداري، كيفيت و كارآيي است كه تمامي انتظارات كاربر خود را به خوبي برآورده مي كند. مادربورد MSI 990FXA در كلاس 2 محصولات نظامي قرار گرفته است. سوكت مشكي رنگ AM3 اين محصول نمايان مي كند كه از تمامي پردازنده هاي سري FX، آتلون، فنوم، فنوم 2 و سمپرون AMD پشتيباني مي كند.
    مادربورد MSI 990FXA-GD80 حداكثر از 32 گيگابايت حافظه DDR3 در چينش دو كاناله و در سرعتهاي 800/1066/1333/1600/1800 و 2133 مگاهرتز (در حالت آوركلاك) پشتيباني مي كند. محصول فوق داراي 4 اسلات PCI Express 2.0 x16، دو اسلات PCI Express 2.0 x1 و يك اسلات PCI مي باشد. همچنين داراي شش پورت SATAIII (با نرخ انتقال اطلاعات 6 گيگابيت در ثانيه) و پشتيباني از Raid با مدل چينش 10/5/1/0 مي باشد.
    مادربورد MSI 990FXA مجهز به دو پورت USB 3.0 و شش پورت USB 2.0، خروجي صداي ديجيتال S/PDIF، دو پورت eSata و يك پورت فايرواير 1394a مي باشد. تعداد 5 کانکتور چهار و سه پین مربوط به اتصال فن پردازنده و فن سیستم دور تا دور مادربورد را پوشانده است.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    خازنهاي مادربورد

    خازنهاي استفاده شده در مدار رگولاتور مادربورد MSI 990FXA و همچنين بخش تغذیه پردازنده جامد و داراي طول عمر 8 برابر بيشتر از بهترين خازنهاي جامد موجود است. دليل استفاده از اين خازنها در بخش مدار تغذیه، بهره گيري از حداكثر پايداري و كيفيت در اين محصول كلاس II است. اين خازنها از عنصر تانتالوم (كه يك عنصر كمياب است) ساخته شده كه از اين عنصر بيشتر در ساخت سفينه هاي فضايي و ماهواره ها استفاده مي شود. (بدليل تحمل بالاي حرارت و هدايت الكتريكي عالي در ساخت خازنهاي جامد مدار تغذيه پردازنده اين بورد از عنصر تانتالوم بهره گرفته شده است). خازنهاي ديگر برد نيز از نوع جامد ولي بسيار باكيفيت تر از خازنهاي جامد معمولي است.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    بخش مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده و حافظه ها

    در طراحي مدار رگولاتور مادربورد از چوكهاي سوپر فريت استفاده شده است. اين مهم بدليل اين است كه چوكهاي جديد سوپر فريت در هنگام فعالیت، 35 درجه سانتيگراد گرمای کمتری نسبت به دیگر چوکها توليد مي كنند و اين به معنی پايداري و ثبات سيستم در هنگام آوركلاك و کشش بار سنگین از سیستم است. مادربورد فوق داراي مدار تغذيه 10 فاز ديجيتال مي باشد. با توجه به بكارگيري چوكهاي سوپر فريت و خازنهاي تانتالوم، مي توان حدس زد كه در هنگام نياز به قدرت و كارايي بالا، اين محصول چه هنرنمايي را از خود بروز خواهد داد.

    همچنين در طراحي مدار تغذيه پردازنده از ويژگي Active Phase Switching استفاده شده كه اين ويژگي باعث مديرت مصرف انرژي در پيك كاري و بيكاري پردازنده مي شود. شايان ذكر است كه مدار سوئيچينگ APS بصورت سخت افزاري بر روي برد تعبيه شده و مديريت انرژي را در مادربورد به عهده دارد. در اكثر مادربوردها، مديرت انرژي توسط نرم افزارهاي خاص مختص هر برند (که بهمراه CD مادربورد ارائه می گردد) كنترل شده و در اندك محصولاتی مي توان كنترل مديريت انرژي را بصورت سخت افزاري مشاهده كرد.
    APS توسط يك IC كه در ناحيه مدار رگولاتور جاسازي شده است، كنترل مي گردد. پس مي توان اميد داشت كه انتظار صرفه جويي انرژي كه از بزرگترين دغدغه هاي توليدكنندگان و مصرف كنندگان است در اين محصول به خوبي فراهم گردد.

    در بخش مدار تغذيه حافظه ها، شركت MSI براي هر ماژول حافظه، يك فاز جداگانه را در نظر گرفته است. مطمئناً اختصاص چهار فاز موجب مي شود كه حافظه ها در هنگام نياز به برق بيشتر و برق با درجه خلوص بالا، بتوانند به راحتي و بدون تحمل هرگونه فشاري به كار خود ادامه دهند. چوكهاي اين بخش نيز همانند بخش مدار تغذيه پردازنده، چوكهاي Super Ferrite Choke (يا به اختصار SFC) با كارايي بسيار بالا است.

    از ديگر مزاياي وجود چهار فاز جداگانه، بحث آوركلاكينگ است. در اين مبحث بدليل افزايش فركانس كاري حافظه ها، گاهاً نياز مي شود تا ولتاژ نيز اضافه گردد. البته اين افزايش ولتاژ زياد نبوده و داراي رنج مشخصي است. ولي كاربر مي تواند مطمئن باشد كه درصورت نياز به افزايش فركانس و يا ولتاژ حافظه، به راحتي مي تواند به وجود فازهاي جداگانه و پرقدرت براي هر ماژول حافظه تكيه كند. همانطور كه مي دانيم در آوركلاكينگ، يكي از عوامل مهمي كه در بيشتر موارد باعث جلوگيري از رسيدن به فركانسهاي بالاتر پردازنده و پايداري سيستم مي گردد، عدم پايداري و استيبل بودن حافظه ها در فركانسهاي بالا هستند.


    هـدیـه MSI به آوركـلاكــرهـا و گیمرها

    بر روي برد كليدي به نام OC Genie II تعبيه شده است كه كاربران را قادر مي سازد به راحتي و با فشردن اين كليد پردازنده را آوركلاك نموده و حتي آن را آنلاك كنند (البته درصورت وجود قابليت آنلاكينگ در پردازنده). اين مهم توسط سخت افزار خاص و يك كليد كه به همين نام بر روي برد تعبيه شده است قابل دسترس است. البته اين قابليت فقط بر روي محصولات سري 9 شركت MSI تعبيه شده است. به گفته سازنده مادربورد، با استفاده از OC Genie II كارايي و پرفورمنس سيستم تا 248% افزايش مي يابد. همچنين دو كليد Power و Reset نيز در كنار كليد OC Genie II تعبيه شده كه كار اسمبل و آوركلاك را بسيار راحت مي سازد. يكي از نكات مهم ديگر كه در ساخت اين مادربورد براي آوركلاكرها در نظر گرفته شده است تعبيه يك كليد Clear CMOS (پاك كننده بايوس) در پنل پشتي مادربورد است.


    [Only registered and activated users can see links. ]


    چيپست شمـالي و جنـوبي مادربورد


    چيپست شمالي مادربورد AMD® 990FX و از جديدترين چيپستهاي ساخت AMD مي باشد. همچنين چيپست جنوبي اين محصول 950 و جديدترين چيپست جنوبي ساخت اين شركت است. از خصايص چشمگير NB950 پشتيباني از USB3.0 (USB3.0 قادر است كه تبادل اطلاعات را 10 برابر سريعتر از برادر كوچكتر خود يعني USB2.0 انجام دهد. سرعت زياد USB3.0 در مواقعي مانند تماشاي فيلمهاي بلوري و استفاده از هاردهاي اكسترنال و ... كه به سرعت بالاي انتقال ديتا نياز دارند، كاربرد دارد)، پشتيباني از SATA III با سرعت انتقال ديتا برابر با 6GB/s و پشتيباني از Raid با چينش 10/5/1/0 مي باشد. گرماي حاصل از فعاليت چيپستهاي شمالي و جنوبي توسط دو عدد هيتسينك پره اي به خوبي دفع مي گردد.


    خنك كننده چيپست شمـالي، جنـوبي و مدار PWM

    گرماي حاصل از فعاليت مدار PWM ، NB و SB توسط سه عدد هيتسينك پره اي به خوبي دفع مي گردد. به نظر مي رسد كه MSI خنك كننده هاي اين سه بخش را با سليقه اي خاص و همچنين انتظار بازده بالا طراحي كرده است. البته در بخش خنكسازي PWM و با توجه به استفاده از چوكهاي سوپر فريت، انتظار مي رود كه اين مدار گرماي كمتري نسبت به ديگر محصولات توليد كند كه اين مهم به افزايش راندمان و Stability سيستم هنگام انجام كارهاي سنگين و به اصطلاح در Full Load پردازنده بيانجامد.

    در بخش گرافيك، اين مادربورد داراي چهار اسلات PCI Express 2.0 x16 مي باشد. شايان ذكر است كه هنگام استفاده از چهار كارت گرافيك بطور همزمان، دو اسلات در سرعت x16، يك اسلات در سرعت x8 و يك اسلات در سرعت x4 به تبادل اطلاعات با يكديگر و پل شمالي مادربورد مي پردازند.



    [Only registered and activated users can see links. ]


    بخش برق رساني به بــرد

    دراين مادربورد دو کانکتور برق 12 ولت از نوع هشت پین تعبيه شده (دو مادگی 4 پین) که جمعاً 2x12 Volt برق مورد نياز را به برد می رساند. تعبیه پین 12 ولت دوم، پایداری و ثبات کارایی سیستم را در مواقع لزوم به برق بیشتر مانند آورکلاک و موارد دیگر تضمین می کند. بر روي برد از يك ديباگر (Debagger) سون سگمنت در بخش جنوبي برد استفاده شده است. اين ديباگر مي تواند در مواقع لزوم و بروز خطاها و مشكلات احتمالي، كاربر را نسبت به مشكل بوجود آمده به خوبي راهنمايي كند. براي كسب اطلاعات بيشتر درخصوص يافتن معاني اعداد و خطاهاي ديباگر، كاربران بايد به دفترچه راهنماي محصول مراجعه كنند.


    چيپستهـاي مادربورد MSI 990FXA

    - چيپست كنترلر USB 3.0 با نام NEC® D720200
    - چیپست کنترلر کارت شبکه Realtek PCI-E GbLAN controller 8111E با سرعتهای 10/100/1000
    - چییپست کدک (Codec) قرار گرفته بر روی این مادربورد با نام Realtek ALC892 داراي 8 کانال صوتی اچ دی
    - چيپست IEEE1394 / FireWire با نام VIA® VT6315N


    پورتهای بخشI/O مادربورد

    - یک پورت PS/2 مربوط به جایگاه اتصال موس
    - یک پورت PS/2 مربوط به جایگاه اتصال کیبورد
    - يك خروجي Optical SPDIF
    - يك خروجي Coaxial SPDIF
    - كليد Clear CMOS
    - يك پورت FireWire 1394a
    - دو پورت USB 3.0
    - چهار پورت USB 2.0
    - دو پورت eSATA
    - یک کانکتور RJ-45
    - شش کانکتور صدا

    [Only registered and activated users can see links. ]


    سخن پاياني

    مدتي است كه كمپاني MSI دست به توليد محصولات با كارايي بالا و قابليت كار در شرايط سخت زده است. از اين محصولات مي توان به گروه Military Class II اشاره كرد كه مادربورد مذكور در كلاس II اين دسته قرار گرفته است. آنچه مسلم است اين كه قطعاً اين محصول با توجه به كيفيت بي نظير قطعاتش، مي تواند گزينه مناسبي براي كاربران حرفه اي گرافيك، آوركلاكر ها، علاقمندان به محصولات حرفه اي و استفاده كنندگان کامپیوتر در شرايط سخت باشد. محصول فوق در اندازه ATX توليد شده است و براي استفاده از آن لزومي به خريد و يا تعويض كيسهاي استاندارد ATX نيست.
    همچنين شركت ماتريكس گارانتي اين محصول را به عهده دارد.


    موفق باشيد.

    نویسنده: Behnam_2337
    منبع عكس: سايت MSI
    ویرایش توسط Behnam_2337 : 17th September 2012 در ساعت 01:59 PM
    Olesius, Mr. DB, Rezasam1 and 7 others like this.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green

  2. 27 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    ahmaden (30th December 2012),Aliover (14th February 2014),arman_kad (5th September 2012),atisoc0936 (3rd March 2013),Aventador J (5th September 2012),benyps (30th December 2012),CROSSHAIR (5th September 2012),Don_Corleone (5th September 2012),Hamed_Classic (5th September 2012),KAMYAR (30th December 2012),mad4tex (5th September 2012),MAKAN (30th December 2012),mamad67 (5th September 2012),Mehdi_FXX (29th December 2012),mm720 (25th September 2012),morteza.p (5th September 2012),Mr. DB (30th December 2012),Olesius (5th September 2012),p.X (30th December 2012),Reza Y (2nd January 2013),Rezasam1 (5th September 2012),sapple (19th November 2012),SASANOC (5th September 2012),smrbh (5th September 2012),Subzero7111 (5th September 2012),vaziri69 (17th February 2013),XoMa (5th September 2012)



  3. #2
    OCH Member
    XoMa آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    شیراز
    نام واقعی
    حسین
    سن
    38
    نوشته ها
    406
    تشکر شده 3,367 بار در 290 پست
    XoMa آنلاین نیست.
    سلام .

    مثل همیشه عالی بود بهنام جان ؛ واقعا خسته نباشید .

    به شخصه به این چیپست کارت صدا و امکاناتش خیلی علاقه دارم . بدون شک کیفیت فوق الاده ای داره .


    با احترام
    SASANOC likes this.


    Motherboard : Fatal1ty Z87 Professional Processor : Intel® Core™ i7-4790K @ 4.8GHz
    Main Memory : HyperX Predator 2*4GB @ 2933MHz Graphics Card : AMD Radeon R9 290
    Cooling : Noctua NH-D14 Power Supply : GREEN GP-885B
    یه مدت تو هات اورکلاک امضام این بود

    همتون رو دوست دارم....

    بازم میزارمش....

  4. 18 کاربر بابت این ارسال مفید از XoMa تشکر کرده اند:

    Aliover (14th February 2014),arman_kad (5th September 2012),Behnam_2337 (5th September 2012),Don_Corleone (5th September 2012),Hamed_Classic (5th September 2012),JIRJIRAK (5th September 2012),mad4tex (5th September 2012),MAKAN (30th December 2012),mamad67 (5th September 2012),Mehdi_FXX (29th December 2012),morteza.p (5th September 2012),Olesius (5th September 2012),Reza Y (16th September 2015),Rezasam1 (5th September 2012),sapple (19th November 2012),SASANOC (5th September 2012),smrbh (5th September 2012),Subzero7111 (5th September 2012)



  5. #3
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    نوشته ها
    54
    تشکر شده 388 بار در 47 پست
    KAMYAR آنلاین نیست.
    سلام دوستان ببخشید یک سوال دارم
    من این مینو دارم ولی سه مشکل هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید مخصوصا گزینه2:
    1-ولتاژ برای 8150 جز بایوس 11.5 قفله(از 1.43 به بعد) چیکارش میتونم بکنم؟(من دیدم با بایوس 11.13 رکورد زدن که ولتاژ بالای 1.6 بوده طبیعتا)
    2-چطوری حالت اکسترم اورکلاکینگ در این مین فعال میشه؟
    3-توی سایت این مین و اصلا رم های قابل ساپورت تا 2133 نوشته شده ولی پروفایل برای 1866 بیشتر نداره(تازه اونم روی بلدوزر)در حالی که مین Crosshair_V_FormulaZ تا 2400 داره(شایدم بالاتر)اینو نمیشه کاری کرد؟
    و جالبه دوستان من الان دقت کردم دیدم بیشتر اعضای هات اینجا عضو هستند مثل اینکه فقط من جا مونده بودم دی: هماهنگ شدس دی: شوخی کردم
    ویرایش توسط KAMYAR : 29th December 2012 در ساعت 08:36 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  6. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از KAMYAR تشکر کرده اند:

    Behnam_2337 (30th December 2012),MAKAN (30th December 2012),Mehdi_FXX (30th December 2012),NAVID OC (29th December 2012),Olesius (30th December 2012),sapple (31st December 2012)



  7. #4
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط KAMYAR نمایش پست ها
    سلام دوستان ببخشید یک سوال دارم
    من این مینو دارم ولی سه مشکل هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید مخصوصا گزینه2:
    1-ولتاژ برای 8150 جز بایوس 11.5 قفله(از 1.43 به بعد) چیکارش میتونم بکنم؟(من دیدم با بایوس 11.13 رکورد زدن که ولتاژ بالای 1.6 بوده طبیعتا)
    2-چطوری حالت اکسترم اورکلاکینگ در این مین فعال میشه؟
    3-توی سایت این مین و اصلا رم های قابل ساپورت تا 2133 نوشته شده ولی پروفایل برای 1866 بیشتر نداره(تازه اونم روی بلدوزر)در حالی که مین Crosshair_V_FormulaZ تا 2400 داره(شایدم بالاتر)اینو نمیشه کاری کرد؟
    و جالبه دوستان من الان دقت کردم دیدم بیشتر اعضای هات اینجا عضو هستند مثل اینکه فقط من جا مونده بودم دی: هماهنگ شدس دی: شوخی کردم

    با سلام
    ضمن خوشامدگویی به شما دوست عزیز. امیدوارم از این انجمن بهره کافی رو ببرید.
    درخصوص سئوالاتتون باید عرض کنم که استاد مادربردهای MSI علی آقای عزیز (Olesius) هستند و قطعاً ایشون راهنماییهای لازم را خواهند داشت اما بنده هم دو سه مورد رو ذکر میکنم:
    1- اینکه ولتاژ در بایوس قفل باشه و نشه افزایش داد کمی عجیب بنظر میرسه. آیا با پردازنده دیگه هم امکان افزایش ولتاژ در بایوس وجود نداره؟ آیا میشه ولتاژ رو کاهش داد (یعنی کاهش هم قفله؟) در صورت تست با پردازنده دیگه مثلاً فنوم II ، اگر مشکل پابرجا بود از ورژنهای جدید بایوس استفاده کنید. (البته این مورد رو بنده پیگیری می کنم و حتما به اطلاع شما دوست عزیز خواهم رساند).
    2- سئوال شما کلی است. درخصوص اکستریم اورکلاک، دو راه وجود داره:
    الف- شما می تونید با فشردن کلید OC Genie II بر روی مادربرد بصورت اتوماتیک پردازنده خودتون رو اورکلاک کنید. در اینصورت دیگه نیازی به تنظیمات خاصی برای افزایش فرکانس ندارید. ب- در بایوس تب سوم (اگر اشتباه نکنم) به نامOverclocking مربوط میشه به اکستریم اورکلاکینگ که با تنظیمات مورد نظر (البته با آگاهی کامل) می تونید نسبت به افزایش فرکانس پردازنده بصورت اکستریم اقدام کنید.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    3- کنترلر مموری پردازنده (Integrated Memory Controller) شما بصورت دیفالت از حافظه هایی با فرکانس 1866 مگاهرتز (دو کاناله) پشتیبانی میکنه. این موضوع بر میگرده به کنترلر مموری حافظه ها و پشتیبانی از فرکانس حافظه ها توسط IMC پردازنده مورد استفاده کاربر تعیین میشه. پردازنده شما بصورت Base از حافظه های با فرکانس 1866 مگاهرتز پشتیبانی میکنه و بالاترین از این عدد با اورکلاک حافظه از طریق افزایش Bus Speed مادربورد بدست خواهد آمد.

    دیاگرام Architecture پردازنده های FX و پل شمالی 990FX کمپانی AMD


    [Only registered and activated users can see links. ]
    موفق باشید.
    ویرایش توسط Behnam_2337 : 30th December 2012 در ساعت 12:25 PM
    morteza.p, Aliover and mohammad72 like this.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  8. 11 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    ahmaden (30th December 2012),Aliover (14th February 2014),Don_Corleone (30th December 2012),KAMYAR (30th December 2012),MAKAN (30th December 2012),Mehdi_FXX (30th December 2012),morteza.p (30th December 2012),Olesius (30th December 2012),Reza Y (16th September 2015),sapple (31st December 2012),smrbh (30th December 2012)



  9. #5
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    نوشته ها
    54
    تشکر شده 388 بار در 47 پست
    KAMYAR آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Behnam_2337 نمایش پست ها
    با سلام
    ضمن خوشامدگویی به شما دوست عزیز. امیدوارم از این انجمن بهره کافی رو ببرید.
    درخصوص سئوالاتتون باید عرض کنم که استاد مادربردهای MSI علی آقای عزیز (Olesius) هستند و قطعاً ایشون راهنماییهای لازم را خواهند داشت اما بنده هم دو سه مورد رو ذکر میکنم:
    1- اینکه ولتاژ در بایوس قفل باشه و نشه افزایش داد کمی عجیب بنظر میرسه. آیا با پردازنده دیگه هم امکان افزایش ولتاژ در بایوس وجود نداره؟ آیا میشه ولتاژ رو کاهش داد (یعنی کاهش هم قفله؟) در صورت تست با پردازنده دیگه مثلاً فنوم II ، اگر مشکل پابرجا بود از ورژنهای جدید بایوس استفاده کنید. (البته این مورد رو بنده پیگیری می کنم و حتما به اطلاع شما دوست عزیز خواهم رساند).
    2- سئوال شما کلی است. درخصوص اکستریم اورکلاک، دو راه وجود داره:
    الف- شما می تونید با فشردن کلید OC Genie II بر روی مادربرد بصورت اتوماتیک پردازنده خودتون رو اورکلاک کنید. در اینصورت دیگه نیازی به تنظیمات خاصی برای افزایش فرکانس ندارید. ب- در بایوس تب سوم (اگر اشتباه نکنم) به نامOverclocking مربوط میشه به اکستریم اورکلاکینگ که با تنظیمات مورد نظر (البته با آگاهی کامل) می تونید نسبت به افزایش فرکانس پردازنده بصورت اکستریم اقدام کنید.
    ..................

    3- کنترلر مموری پردازنده (Integrated Memory Controller) شما بصورت دیفالت از حافظه هایی با فرکانس 1866 مگاهرتز (دو کاناله) پشتیبانی میکنه. این موضوع بر میگرده به کنترلر مموری حافظه ها و پشتیبانی از فرکانس حافظه ها توسط IMC پردازنده مورد استفاده کاربر تعیین میشه. پردازنده شما بصورت Base از حافظه های با فرکانس 1866 مگاهرتز پشتیبانی میکنه و بالاترین از این عدد با اورکلاک حافظه از طریق افزایش Bus Speed مادربورد بدست خواهد آمد.

    دیاگرام Architecture پردازنده های FX و پل شمالی 990FX کمپانی AMD

    ...................


    موفق باشید.
    سلام و ممنون از اینکه لطف کردید پاسخ منو دادید
    بله با اقا علی اشنایی دارم رکورداشون فوق العاده هست دوستان به من گفته بودند فقط ایشون اشنایی کامل با مین های msi دارند من هم دربه در دنبال ایشون بودم دی:
    بله من هم تعجب کردم فقط با سیپیو های fx این مشکل رو داره و در بایوس ها به جز ورژن 11.5 ولتاژ بیشتر از 1.43 نداره و من هم برای اور از ورژن 11.5 استفاده میکردم ولی متاسفانه اون ورژن قابلیت بستن هسته ها رو نداره ولی تمامی ورژن ها قابلیت کم کردن رو دارند
    در مورد دومی در ماردبورد های اسوز گزینه اکسترم اورکلاکینگ وجود داره که اجازه ی دادن ولتاژ بیشتر از حد تعیین شده و... به ادم میده میخواستم ببینم این گزینه در این مادربورد چطوری فعال میشه و اون تب oc genie هم فقط برای حالت اور اتومات هست تغییری در بایوس ایجاد نمیکنه
    بله درسته ولی مین
    Crosshair V FormulaZ پروفایل لازم فرکانس بالاتر رو مثل اینتل داره و نیازی به تغییر bus speed نیست
    با تشکر
    ویرایش توسط Behnam_2337 : 31st December 2012 در ساعت 11:38 AM دلیل: نقل قول با عکس


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  10. 9 کاربر بابت این ارسال مفید از KAMYAR تشکر کرده اند:

    Aliover (14th February 2014),Behnam_2337 (30th December 2012),MAKAN (30th December 2012),Mehdi_FXX (30th December 2012),mohammad72 (30th December 2012),Mr. DB (30th December 2012),Olesius (30th December 2012),Reza Y (16th September 2015),sapple (31st December 2012)



  11. #6
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.
    خواهش می کنم دوست عزیز
    مسلماً علی آقا می تونن بهترین راهنمایی رو در این خصوص داشته باشن.
    بله مادربردهای ایسوز خصوصاً سری V و Extreme دارای این پروفایل هستند.
    بنده این موضوع رو با علی آقا درمیون می ذارم و ایشون حتماً در اولین فرصت پاسخ شما رو در ادامه همین تاپیک خواهند داد.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  12. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    ahmaden (30th December 2012),Aliover (12th June 2014),Don_Corleone (30th December 2012),KAMYAR (30th December 2012),MAKAN (30th December 2012),Mehdi_FXX (30th December 2012),mohammad72 (30th December 2012),morteza.p (30th December 2012),Olesius (30th December 2012),sapple (31st December 2012)



  13. #7
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط kamyar نمایش پست ها
    سلام دوستان ببخشید یک سوال دارم
    من این مینو دارم ولی سه مشکل هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید مخصوصا گزینه2:
    1-ولتاژ برای 8150 جز بایوس 11.5 قفله(از 1.43 به بعد) چیکارش میتونم بکنم؟(من دیدم با بایوس 11.13 رکورد زدن که ولتاژ بالای 1.6 بوده طبیعتا)
    2-چطوری حالت اکسترم اورکلاکینگ در این مین فعال میشه؟
    3-توی سایت این مین و اصلا رم های قابل ساپورت تا 2133 نوشته شده ولی پروفایل برای 1866 بیشتر نداره(تازه اونم روی بلدوزر)در حالی که مین crosshair_v_formulaz تا 2400 داره(شایدم بالاتر)اینو نمیشه کاری کرد؟
    و جالبه دوستان من الان دقت کردم دیدم بیشتر اعضای هات اینجا عضو هستند مثل اینکه فقط من جا مونده بودم دی: هماهنگ شدس دی: شوخی کردم
    دوستان به بنده لطف دارند

    این محدودیت ولتاژ در بایوس برای پردازنده های fx و پیشگیری از آسیب دیدن پردازنده لحاظ شده وگرنه پردازنده های فنوم ii محدودیتی از لحاظ ولتاژ ندارند و تا 2 ولت (و فکر کنم بالاتر) اعمال می کنند...


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  14. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    Aliover (12th June 2014),Behnam_2337 (30th December 2012),Don_Corleone (30th December 2012),KAMYAR (30th December 2012),MAKAN (30th December 2012),Mehdi_FXX (30th December 2012),mohammad72 (30th December 2012),morteza.p (30th December 2012),Reza Y (16th September 2015),sapple (31st December 2012)



  15. #8
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    نوشته ها
    54
    تشکر شده 388 بار در 47 پست
    KAMYAR آنلاین نیست.
    ممنون از راهنمایی های خوبتون
    این مشکل ولتاژ رو نمیشه کاریش کرد؟چون اصلا با ولتاژ 1.43 نمیشه اور کرد و بایوس 11.5 هم پر از باگ هست و نمیشه هسته ها رو بست!!
    ممنون میشم راهی معرفی بفرمایید برای حل این مشکل
    همینطور که ملاحظه میفرمایید با این بودر رکورد 8350 رو زدن که درصورت قفل بودن ولتاژ نمیشده و ورژن 11.5 بایوس هم که ولتاژ ازاده قابلیت بستن هسته ها رو نداره پس راهی باید باشه:
    [Only registered and activated users can see links. ]
    ویرایش توسط KAMYAR : 30th December 2012 در ساعت 07:13 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  16. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از KAMYAR تشکر کرده اند:

    Aliover (12th June 2014),Behnam_2337 (27th April 2013),Don_Corleone (30th December 2012),MAKAN (31st December 2012),mohammad72 (30th December 2012),sapple (31st December 2012)



  17. #9
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    ارومیه | تبریز
    نام واقعی
    پژمان
    سن
    35
    نوشته ها
    675
    تشکر شده 6,704 بار در 492 پست
    Don_Corleone آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط KAMYAR نمایش پست ها
    ممنون از راهنمایی های خوبتون
    این مشکل ولتاژ رو نمیشه کاریش کرد؟چون اصلا با ولتاژ 1.43 نمیشه اور کرد و بایوس 11.5 هم پر از باگ هست و نمیشه هسته ها رو بست!!
    ممنون میشم راهی معرفی بفرمایید برای حل این مشکل
    همینطور که ملاحظه میفرمایید با این بودر رکورد 8350 رو زدن که درصورت قفل بودن ولتاژ نمیشده و ورژن 11.5 بایوس هم که ولتاژ ازاده قابلیت بستن هسته ها رو نداره پس راهی باید باشه:
    [Only registered and activated users can see links. ]
    از نرم افزار control center استفاده کنید ولتاژ بالای 2 ولت هم ست میکنه. رکورد رو هم اینطور زدن
    Mr. DB, morteza.p and SETIZEN like this.


    Motherboard : MSI BigBang Marshall Processor : Intel Core i7 2600K 4.6GHz
    Main Memory : 2x2Gb Crucial Ballistix 2133 Graphics Card : MSI Radeon R9 270X HAWK
    Cooling : Thermaltake Bigwater 780 Power Supply : Thermaltake Thoughpower 1350

  18. 9 کاربر بابت این ارسال مفید از Don_Corleone تشکر کرده اند:

    Aliover (12th June 2014),Behnam_2337 (31st December 2012),ErfanDL (30th December 2012),MAKAN (31st December 2012),morteza.p (31st December 2012),Mr. DB (30th December 2012),Olesius (30th December 2012),sapple (31st December 2012),SETIZEN (30th December 2012)



  19. #10
    OCH Member
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    محل سکونت
    Tabriz
    نام واقعی
    Mahdi
    سن
    29
    نوشته ها
    5
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    Voldomord آنلاین نیست.
    آقا این مادر بورد چرا بیش از 2 تا هسته رو نمیشناسه؟


    Motherboard : MSI990 GD80 Processor : FX 8350
    Main Memory : 6GB Graphics Card : Readon XFX 6870
    Cooling : Not Specified Power Supply : Green 600W



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •