قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 21
Like Tree10Likes

موضوع: آموزش آپدیت بایوس مادربورد های msi بر روی پلتفرم های amd

  1. #1
    Assistant
    mohammad72 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    محل سکونت
    کرج
    نام واقعی
    محمد
    سن
    31
    نوشته ها
    1,145
    تشکر شده 8,383 بار در 1,253 پست
    mohammad72 آنلاین نیست.

    آموزش آپدیت بایوس مادربورد های msi بر روی پلتفرم های amd

    ..: به نام خدا :..

    سلام
    در این آموزش کوتاه و تصویری،یاد می گیریم که چه طور بایوس مادربورد های MSI،بر روی پلتفرم AMD را آپدیت کنیم.شاید این آموزش،بار علمی خاصی نداشته باشد ولی تعداد زیادی از عزیزان هستند که ممکنه این آموزش کوتاه رو بلد نباشند و در آپدیت کردن آن مشکل داشته باشند[Only registered and activated users can see links. ]سعی میکنم آموزش رو به ساده ترین زبان ممکن بگم.امیدوارم بتونم با این آموزش کوتاه،مشکل برخی از عزیزان رو حل کنم
    توجه کنید که این آموزش روی تمامی پلتفرم های AMD و همینطور پلتفرم های Pxx / Zxx [Only registered and activated users can see links. ] x79 اینتل قابل اجرا می باشد[Only registered and activated users can see links. ]


    اما مراحل کار:


    ابتدا [Only registered and activated users can see links. ] رفته و از منوی سمت چپ،مادربورد خود را پیدا میکنید.سپس گزینه ی Download که زیر تصویرمادربورد قرار دارد را انتخاب کرده و وارد Bios می شوید.در مرحله ی بعدی،لیستی از ورژن های مختلف بایوس که تا به حال برای مادربورد شما منتشر شده است را مشاهده می کنید.
    در این قسمت اطلاعات بایوس های منتشر شده نوشته شده است که از جمله ی مهمترین آنها،تاریخ عرضه و ورژن بایوس است.در قسمت پایینی بخشی به نام Note وجود دارد که در آنجا اطلاعات مربوط به بایوس مورد نظر،نوشته شده است.وقتی که هر کدام از بایوس های مورد نظر را انتخاب کردید(پیشنهاد میکنم جدیدترین ورژن را انتخاب کنید)به صفحه ی دانلود آن وارد می شوید و از آن قسمت می توانید با استفاده از یکی از سرورهای موجود،بایوس مورد نظر را دانلود نمایید.
    البته برای این کار می شود از نرم افزار MSI Live Update نیز استفاده کرد ولی کاربران تازه وارد ممکن است با استفاده از این نرم افزار کمی سردرگم شوند...هر چند استفاده از این نرم افزار بسیار راحت است.

    تا اینجای کار،شما فایل آپدیت را که به صورت فشرده می باشد،دانلود کرده اید ولی هنوز بایوس خود را آپدیت نکرده اید.
    شما برای آپدیت کردن،نیاز به یک فلش مموری یا هر چیز دیگری که بوت شود،دارید(USB Pen Drive)....توصیه می شود از فلش مموری استفاده کنید.
    در مرحله ی بعدی،فایل فشرده را Extract کنید و محتویات آن را خارج کرده و داخل یک فلش مموری کپی کنید....مهم نیست که حتما فلش مموری را قبل از استفاده خالی کنید و میتوانید فایل های مربوط به آپدیت را کنار فایل های خودتان کپی کنید.

    نکته ی بسیار بسیار مهم این است که موقع آپدیت بایوس به هیچ وجه فلش مموری را از دستگاه خارج نکنید[Only registered and activated users can see links. ]

    حالا طبق تصویر،فایل [Only registered and activated users can see links. ] مربوط به آپدیت بایوس را اجرا کنید.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    در مرحله ی بعدی از شما پرسیده می شود که آیا موافق نصب هستید یا خیر.[Only registered and activated users can see links. ]..با انتخاب گزینه ی I Agree (من موافقم) و سپس گزینه ی OK نصب آپدیت را ادامه دهید.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    در مرحله ی بعدی،ورژن فعلی بایوس در سمت چپ و ورژنی که شما قصد دارید آن را نصب کنید،در سمت راست نشان داده خواهد شد.بر روی گزینه ی OK کلیک کرده [Only registered and activated users can see links. ] منتظر شوید تا عملیات،تمام شود.بعد از اتمام عملیات نصب،با پیغامی که سیستم تا پنج ثانیه ی دیگر ری استرات خواهد شد مواجه می شوید.منتظر شوید تا سیستم ری استارت شود.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ]

    نکته ی بسیار بسیار مهم که باز به آن اشاره میکنم،این است که موقع آپدیت بایوس به هیچ وجه فلش مموری را از دستگاه خارج نکنید! به هیچ وجه!

    در مرحله ی بعدی سیستم اقدام به آپدیت بایوس می نماید.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    بعد از اینکه آپدیت بایوس با موفقیت انجام می شود،پیغام موفقیت بودن آپدیت بایوس نمایان می شود...مطمئن شوید که پیغام "BIOS Updated Successfully" را مشاهده می کنید.
    وقتی که بایوس آپدیت شود،سیستم بعد از 5 ثانیه ری استارت خواهد شد و وارد ویندوز می شود.سپس با استفاده از یکی از نرم افزار هایی که اطلاعات سیستم را نشان میدهد،قسمت بایوس مادربورد را چک کنید و ببینید که ورژن نصب شده کدام است.برای این کار نرم افزار های بسیار زیادی وجود دارد که از جمله ی آنها میتوان به MSI Control Center , MSI Live Update , CPU-Z , AIDA64 و نرم افزار های مشابه اشاره کرد.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    بایوس مادربورد با موفقیت آپدیت شد!
    دقت کنید که اگر بایوس به درستی نصب نشود،سیستم به هیچ وجه بوت نخواهد شد...

    [Only registered and activated users can see links. ] آپدیت بایوس با استفاده از DOS نیز امکان پذیر است که من پیشنهاد میکنم اگر وارد نیستید،از آن استفاده نکنید ولی برای کامل شدن آموزش،آن را هم اینجا ذکر میکنم...

    مراحل دانلود فایل آپدیت،همانند روش قبلی است و شما بعد از اینکه فایل های استخراج شده را وارد فلش مموری کردید،سیستم را ری استارت کنید و وارد محیط DOS شوید.چون فلش مموری قابلیت بوت شدن دارد،وارد تنظیمات بایوس مادربورد شوید و از قسمتی که مربوط به بوت شدن سیستم است (Boot) فلش مموری خود را انتخاب کنید.(معمولا با فشردن کلید Delete میتوانید وارد بایوس شوید)
    سپس از محیط DOS ، همانند تصویر ،نام پکیج آپدیت را تایپ کنید.بعد از آن با استفاده از تایپ و وارد کردن کلید های Y و N میتوانید بایوس را آپدیت کنید یا از آپدیت شدن آن جلوگیری کنید... "Y" را تایپ کرده و کلید "Enter" را فشار دهید...سپس منتظر شوید تا عملیات آپدیت بایوس تمام شود[Only registered and activated users can see links. ]

    باز هم تکرار میکنم به هیچ وجه فلش مموری را از دستگاه خارج نکنید!!

    [Only registered and activated users can see links. ]


    [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ]

    پس از اینکه پیغام موفقیت آمیز بودن آپدیت را مشاهده کردید،وارد بایوس مادربورد شده و گزینه ی مربوط به بوت شدن از طریق ویندوز را انتخاب کنید.(این مورد،بسته به مادربورد های مختلف متفاوت است)...سپس وارد ویندوز شده و از آپدیت شدن بایوس به ورژن دلخواه،اطمینان حاصل کنید.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    بایوس مادربورد با موفقیت آپدیت شد!
    دقت کنید که اگر بایوس به درستی نصب نشود،سیستم به هیچ وجه بوت نخواهد شد...
    امیدورام این آموزش،مورد توجه خوانندگان و تمامی عزیزان قرار گرفته باشه.اگر مشکلی بود،بنده رو به بزرگواری خودتون ببخشید.


    نویسنده : [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]
    ویرایش توسط mohammad72 : 1st September 2013 در ساعت 05:21 PM
    ErfanDL, morteza.p, smrbh and 4 others like this.


    Motherboard : MSI A75A-G35 Processor : AMD Athlon II X4 631 @ 2.8
    Main Memory : Kingston Hyper Blue 2x4GB Dual-Channel @ 1730 Graphics Card : AMD Radeon 6790 XFX Edition @ 890/1140
    Cooling : GREEN Power Supply : Green GP530A-EU
    Metal Pro Clan

  2. 23 کاربر بابت این ارسال مفید از mohammad72 تشکر کرده اند:

    A.M.I.N (11th June 2014),ABS92 (20th July 2014),Agent 47 (1st September 2013),Aliover (1st September 2013),Artemis (5th January 2014),Behnam_2337 (1st September 2013),Blue Rose (1st September 2013),Don_Corleone (1st September 2013),ErfanDL (1st September 2013),majidw980 (1st September 2013),Mehdi_FXX (1st September 2013),morteza.p (1st September 2013),overclock990 (2nd January 2014),Reza Y (1st September 2013),rezaei2006 (30th March 2016),sapple (26th February 2015),SETIZEN (1st September 2013),shoeib63 (19th July 2014),sMohammad (1st September 2013),smrbh (1st September 2013),The Joker (1st September 2013),XoMa (2nd January 2014),ZeNer (1st September 2013)



  3. #2
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    نوشته ها
    49
    تشکر شده 180 بار در 42 پست
    majidw980 آنلاین نیست.
    درود
    من مادربردم msi 970a_g46 هست با مشکل دیر بایوس شدن مادربرد مواجه هستم بایوس مادربردم v1.11 خودم اپدیتش کردم ولی تا ورژن 2.5 هم اومده ولی نوشته ویندوز 8 پیشنهاد میشه و اگر اپدیت کنید نمیتونید برگردید به ورژن 1.11 میشه راهنمایی کنید با توجه به اینکه من از وین 7 استفاده میکنم آیا برای رفع مشکل دیر بایوس شدن اپدیت کردن بایوس به اخرین ورژن عقلانیه یا نه حقیقتش زیاد انگلیسیم خوب نیست و متوجه توضیحاتی که داده نمیشم دقیق لینک رو قرار میدم اگه براتون مقدوره بررسی کنید ممنون
    [Only registered and activated users can see links. ]


    Motherboard : msi 970 a g46 Processor : amd fx 6100 @ 4100 mhz
    Main Memory : kingston hyperx 4g*2 1600 @ 1066mhz Graphics Card : SAPPHIRE HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5
    Cooling : deepcool frostwin Power Supply : green 685 b

  4. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از majidw980 تشکر کرده اند:

    Aliover (1st September 2013),ErfanDL (1st September 2013),mohammad72 (1st September 2013),morteza.p (1st September 2013),SETIZEN (1st September 2013),sMohammad (1st September 2013)



  5. #3
    Assistant
    mohammad72 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    محل سکونت
    کرج
    نام واقعی
    محمد
    سن
    31
    نوشته ها
    1,145
    تشکر شده 8,383 بار در 1,253 پست
    mohammad72 آنلاین نیست.
    سلام دوست عزیز
    من متوجه "دیر بایوس شدن مادربورد" نمیشم...یعنی منظورتون رو متوجه نشدم.

    در مورد چیزی هم که نوشته شده،دقت کنید که این مورد در مورد تمامی بوردها صدق می کنه.
    منظور از اینکه نوشته ویندوز 8، این هست که این ورژن از بایوس برای ویندوز 8 بهینه شده و چیز خاصی نسبت به ورژن های قبلی نداره...چون شما اگر به ورژن 2.2 نگاه کنید،تو قسمت Description نوشته "Support Windows 8" و تو قسمت "Note" ، همون چیزایی رو که تو ورژن 2.5 نوشته،نوشته شده...

    در مورد این هم که نوشته نمیتونید به ورژن قبلی برگردید،باید بگم که نوشته اگر بایوس رو مثلا به ورژن 2.5 آپدیت کنید نمیتونید به هیچ کدوم از ورژن های سری اول (1xx - یعنی مثلا ورژن 1.1 یا 1.2 یا 1.3 یا 1.4 یا .... ) برگردید...اما اگر مثلا ورژن 2.5 رو نصب کنید،میتونید ورژن های قبلی از سری دوم (2xx) رو نصب کنید که این مورد رو هم در مورد همه ی مادربورد های نوشته....

    در کل هم نگران نباشید،من خودم هفته ی گذشته بایوس رو از ورژن 1.0 به ورژن 3.0 آپدیت کردم...تمام توضیحاتی که اینجا هست،اونجا هم بود....تمام توضیحاتی هم که نوشتم،ترجمه ای از آموزش موجود تو سایت msi بود.
    [Only registered and activated users can see links. ]

    فقط اگر خواستید آپدیت کنید،یادتون باشه که فلش مموری رو خارج نکنید....بهتره پشت کیس بزنید تا بهش دست نخوره..
    امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم.


    Motherboard : MSI A75A-G35 Processor : AMD Athlon II X4 631 @ 2.8
    Main Memory : Kingston Hyper Blue 2x4GB Dual-Channel @ 1730 Graphics Card : AMD Radeon 6790 XFX Edition @ 890/1140
    Cooling : GREEN Power Supply : Green GP530A-EU
    Metal Pro Clan

  6. 14 کاربر بابت این ارسال مفید از mohammad72 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (1st September 2013),Aliover (1st September 2013),Artemis (1st September 2013),Blue Rose (1st September 2013),Don_Corleone (1st September 2013),ErfanDL (1st September 2013),majidw980 (1st September 2013),morteza.p (1st September 2013),overclock990 (2nd January 2014),sapple (26th February 2015),SETIZEN (1st September 2013),sMohammad (1st September 2013),The Joker (1st September 2013),ZeNer (1st September 2013)



  7. #4
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    نوشته ها
    49
    تشکر شده 180 بار در 42 پست
    majidw980 آنلاین نیست.
    منظورم از دیر بایوس شدن اینه که دیر تصویر میده مادربرد حدود 20 ثانیه طول میکشه تا صفحه ی اول مادربرد ظاهر بشه و معمولا این مشکل به ورژن مادربرد بستگی داره که با یکی از قطعات هماهنگ نیست و باید اپدیت بشه بنظر شما اپدیت کردن میتونه مشکلمو حل کنه
    ممنون از راهنماییتون دوست عزیز
    ویرایش توسط majidw980 : 1st September 2013 در ساعت 02:21 PM


    Motherboard : msi 970 a g46 Processor : amd fx 6100 @ 4100 mhz
    Main Memory : kingston hyperx 4g*2 1600 @ 1066mhz Graphics Card : SAPPHIRE HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5
    Cooling : deepcool frostwin Power Supply : green 685 b

  8. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از majidw980 تشکر کرده اند:

    Aliover (1st September 2013),Blue Rose (1st September 2013),mohammad72 (1st September 2013),morteza.p (1st September 2013),SETIZEN (1st September 2013),sMohammad (1st September 2013)



  9. #5
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    ارومیه | تبریز
    نام واقعی
    پژمان
    سن
    35
    نوشته ها
    675
    تشکر شده 6,704 بار در 492 پست
    Don_Corleone آنلاین نیست.
    آموزش ممكن هست ساده باشه محمدجان ولى مشكلات اغلب كاربران همين مواردى هست كه بنظر ما خيلى ساده هستن
    عالى بود عزيز


    Motherboard : MSI BigBang Marshall Processor : Intel Core i7 2600K 4.6GHz
    Main Memory : 2x2Gb Crucial Ballistix 2133 Graphics Card : MSI Radeon R9 270X HAWK
    Cooling : Thermaltake Bigwater 780 Power Supply : Thermaltake Thoughpower 1350

  10. 14 کاربر بابت این ارسال مفید از Don_Corleone تشکر کرده اند:

    Agent 47 (1st September 2013),Aliover (1st September 2013),Blue Rose (1st September 2013),ErfanDL (1st September 2013),magiteq (1st September 2013),majidw980 (1st September 2013),Mehdi_FXX (1st September 2013),mohammad72 (1st September 2013),morteza.p (1st September 2013),Reza Y (1st September 2013),sapple (26th February 2015),SETIZEN (1st September 2013),sMohammad (1st September 2013),smrbh (1st September 2013)



  11. #6
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    نوشته ها
    49
    تشکر شده 180 بار در 42 پست
    majidw980 آنلاین نیست.
    محمد جان ممنون واقعا با وجود اینکه مادربردم رو اپدیت کرده بودم به ورژن 1.11 ولی همچنان با مشکلات قدیمی بودن ورژن بایوس دستو پنجه نرم میکردم و ترس از اینکه ی موقع اپدیت کنم و تو وین 7 به مشکل بخورم اپ نکرده بودم بایوس رو ولی حالا اپدیتش کردم اصلا زمین تا اسمون تفاوت کرد استارت اپ ویندوزم با اس اس دی انچنان فرقی با هارد معمولی نداشت حالا میترکونه تازه دیگه نباید 20 ثانیه بشینم تا تازه مادربرد بخودش بیاد و صفحه ی اول ظاهر شه ی 40 ثانیه ای تو بوت شدن سیستمم تفاوت کرد
    تشکر دوست عزیز
    morteza.p, Aliover and mohammad72 like this.


    Motherboard : msi 970 a g46 Processor : amd fx 6100 @ 4100 mhz
    Main Memory : kingston hyperx 4g*2 1600 @ 1066mhz Graphics Card : SAPPHIRE HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5
    Cooling : deepcool frostwin Power Supply : green 685 b

  12. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از majidw980 تشکر کرده اند:

    Aliover (1st September 2013),ErfanDL (1st September 2013),mohammad72 (1st September 2013),morteza.p (1st September 2013),Reza Y (1st September 2013),SETIZEN (1st September 2013),sMohammad (1st September 2013),smrbh (1st September 2013)



  13. #7
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    36
    تشکر شده 33 بار در 22 پست
    shervin007 آنلاین نیست.
    با سلام من چند روز پیش یه گرافیک gtx 690 خریدم روی مادر بورد msi fx990 یه خورده کار کردم جواب داد که بعد صفحه آبی اومد و هنگ کرد و بعد ریستارت و دیگه تصویر نداد .
    هم گرافیک رو و هم مادربورد رو جدا تست گرفتم سالمن میخوام بدونم چه مشکلی پیش اومده آیا با آپدیت بایوس مشکل حل میشه


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  14. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از shervin007 تشکر کرده است:

    Aliover (2nd January 2014)



  15. #8
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط shervin007 نمایش پست ها
    با سلام من چند روز پیش یه گرافیک gtx 690 خریدم روی مادر بورد msi fx990 یه خورده کار کردم جواب داد که بعد صفحه آبی اومد و هنگ کرد و بعد ریستارت و دیگه تصویر نداد .
    هم گرافیک رو و هم مادربورد رو جدا تست گرفتم سالمن میخوام بدونم چه مشکلی پیش اومده آیا با آپدیت بایوس مشکل حل میشه
    Blue Screen میتونه عوامل زیادی داشته باشه،بیشتر مشکلات این بخش مربوط به هارد دیسک و بعضی از نرم افزارهای خاص(مثلا 120% Alcohol) می باشد.
    شما مشخصات کامل سیستم را ذکر کنید تا بهتر بشه مشکل بررسی کرد.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  16. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    Aliover (2nd January 2014),magiteq (2nd January 2014),Olesius (2nd January 2014),sapple (26th February 2015),smrbh (3rd January 2014)



  17. #9
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    36
    تشکر شده 33 بار در 22 پست
    shervin007 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط SWORD-MASTER نمایش پست ها
    Blue Screen میتونه عوامل زیادی داشته باشه،بیشتر مشکلات این بخش مربوط به هارد دیسک و بعضی از نرم افزارهای خاص(مثلا 120% Alcohol) می باشد.
    شما مشخصات کامل سیستم را ذکر کنید تا بهتر بشه مشکل بررسی کرد.
    مشخصات سیستم اینه
    cpu:amd 8320 8 core
    main:msi 990 fxa
    ram:8gig apacer
    power:meva 1020 watts
    h.d.d:1tB hitachi 1mah kharidam


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  18. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از shervin007 تشکر کرده است:

    Aliover (2nd January 2014)



  19. #10
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط shervin007 نمایش پست ها
    مشخصات سیستم اینه
    cpu:amd 8320 8 core
    main:msi 990 fxa
    ram:8gig apacer
    power:meva 1020 watts
    h.d.d:1tB hitachi 1mah kharidam
    شما با یک پاور خوب تست کنید،هیچ اطلاعاتی در مورد پاوری با این مدل در اینترنت موجود نیست.(شرکت سازنده)
    پاور های 1000 وات واقعی نزدیک به 600.000 تومن قیمت دارند.
    در ضمن استفاده از GTX 690 برای این پلتفرم کار عاقلانه ای نیست.(کارایی کارت گرافیک بسیار پایین میاد)
    ویرایش توسط Blue Rose : 2nd January 2014 در ساعت 04:11 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  20. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    Agent 47 (2nd January 2014),Aliover (2nd January 2014),magiteq (2nd January 2014),Olesius (2nd January 2014),sapple (26th February 2015),smrbh (3rd January 2014)



صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

LinkBacks (?)


کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •