قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8
Like Tree29Likes
  • 22 Post By Mr. DB
  • 1 Post By hamidparniyan
  • 1 Post By Mr. DB

موضوع: بررسی مادربورد asus z87 sabertooth

  1. #1
    Retired Moderator
    Mr. DB آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tonekabon
    نام واقعی
    Saeed
    نوشته ها
    419
    تشکر شده 4,522 بار در 363 پست
    Mr. DB آنلاین نیست.

    بررسی مادربورد asus z87 sabertooth



    پیشگفتار:
    با ارائه پردازنده های جدید توسط شرکت اینتل که با نام Haswell بر روی سوکت جدید 1150 شناخته می شوند، شرکت های تولید کننده سخت افزار ، بر اساس این تغییر محصولات جدید خود را وارد بازار نمودند. در این بین شرکت ASUS نیز تحولی در محصولات خود اعمال کرد.
    در مادربورد های تولید شده توسط شرکت ASUS هر رنگ بیانگر یک خانواده از آن است، در مدل های قبلی، رنگ آبی مربوط به سری های معمولی و دلوکس،رنگ خاکستری مربوط به کلاس سابرتوث و رنگ قرمز مشکی مرتبط با سری High-End و Gaming این شرکت بود که در نسل هشتم از مادربورد های این شرکت، رنگ آبی به رنگ طلایی تغییر کرده است.

    مروری بر چیپ ست Z87 در مادربورد های ASUS :

    در این نسل سوکت پردازنده به 1150 تغییر کرده است، و فقط پردازنده های نسل جدید یا Haswell با فناوری 22 نانومتری را پشتیبانی می کند.همچنین امکان نمایش 3 تصویر همزمان (چیزی سبیه به AMD Eyefinity) بر روی خروجی های HDMI, Display port ,DVI و VGA قابل پخش است.همچنین به صورت ذاتی از 6 درگاه مجهز به USB 3.0 و 6 درگاه SATA 6GB/s این چیپست پشتیبانی می کند.امکاناتی نظیر Intel Rapid Storage Technology نیز در آن درونسازی شده می باشد.
    شکل زیر نمایی از این چیپست را نمایش می دهد.




    نگاهی به مادربورد ASUS Sabertooth Z87

    مقدمه:
    شرکت ASUS برای شرایط خاص و سخت یا اصطلاحاً بخش نظامی خود مادربورد های خود را تحت عنوان TUF یا The Ultimate Force تولید می کرد. در اینجا قصد داریم مادربورد Sabertooth Z87 از این نسل را مورد بررسی قرار دهیم.




    اولین خصوصیتی که در این بورد به چشم می خورد سپر خاص این نسل یا Thermal Armor است که کل سطح بورد را پوشانیده است. Saberthoos z87 علاوه بر Armor روی بورد دارای سپری از جنس سرامیک سخت در پشت بورد برای دفع حرارت بهتر، استحکام بورد در شرایط خاص و بستن قطعات سنگین مانند کولینگ و کارت گرافیک های سنگین و ... است که با نام TUF Fortifier شناخته می شود.







    نمایی از Thermal Armorروی بورد





    نمای کامل از TUF Fortifier در پشت بورد


    همچنین امکانی جالب با نام Flow valve بر روی Armor روی بورد به منظور هدایت جریان هوا در مسیر های دلخواه برای خنک سازی به سلیقه کاربر تعبیه شده است.




    این بورد مطابق سایر مادربورد های شرکت ASUS از سوکت FOXCON و با اینترفیس 1150 بهره می برد. در تصویر زیر سوکت مادربورد را مشاهده می کنید.




    از امکانات دیگری که مختص به این سری است استفاده از TUF Components است که شامل چوک های آلومینیومی با کیفیت ، ماسفت ها و خازن های ساخت ژاپن با گواهی نامه کلاس نظامی است که پایداری و طول عمر بسیار بالایی را برای قطعات در پی دارد.






    Thermal Radar 2 کولینگی کامل برای مادربورد ،با امکان کنترل چرخش فن های کیس توسط کاربر:




    در مدل های گذشته از نسل TUF که از Thermal Radar استفاده می کردند، روال را شرکت ASUS ادامه داده و با بهتر کردن کارایی این بخش از کنترل دمایی مادربورد، کنترل سرعت فن ها، تا کنترل دمای نواحی مختلف مادربورد را به طور کامل در اختیار کاربر قرار می دهد.

    امکان جالب و کارآمد دیگر این مادربورد استفاده از تکنیک TUF Dust Defender است که کلیه اسلات ها و جک ها ،درگاه ها و هر نقطه از مادربورد که امکان ورود خاک را دارا است ، بسته و موجب جلوگیری از نشتن گرد و خاک و جلوگیری از کم شدن سطح کارایی در طول زمان می شود. همچنین با استفاده از ASUS ESD Guard برای جلوگیری از تجمع الکتریسیته ساکن در بخش پنل پشتی مادربورد است که به گفته ASUS شانس ایجاد شوک الکتریسیته ساکن را تا 4 برابر کم می کند.


    بایوسی جدیدتر و امکاناتی آسانتر و کاربرپسندتر از گذشته:

    در بخش بایوس این مادربورد که از بایوس های UEFI بهره میگیرد، امکاناتی نظیر استفاده از ماوس ، گرفتن اسکرین شات، و درکل راحتی کار با بخشهای مختلف سخت افزار صرفاً با استفاده از چند کلیک ساده را برای کاربر مهیا می کند. امکان جدیدی که در ASUS در بخش بایوس بورد های نسل جدید به کار برده است قابلیت ساختن میانبر به دلخواه کاربر است. همچنین قابلیتی مانند نوت برداری و نشان دادن تنظیمات و تغییرات قبلی را یاد آور می کند.
    در بخش EZ مد این مادربورد تغییراتی نظیر تنظیم ساعت، تنظیمات XMP مرتبط با رم، تنظیمات مربوط به پورت های SATA و غیره را اعمال کرد.

    از امکانات جالب این بورد تعبیه DirectKey است که بعد از زدن این دکمه، زمانی که سیستم در حالت خاموش است مستقیماً وارد محیط بایوس شده و کاربرد خود را زمانی به رخ می کشد که کاربر مدام وارد بایوس شده و باید کلید Delete را از صفحه کلید بفشارد.



    بررسی های فنی:
    این بورد از یک کانکتور برق 8 پین تغذیه می کند که از 8 فاز دیجیتال برای پردازنده و 2 فاز برای رم ها استفاده می کند که قابلیت اورکلاکینگ را بالاتر برده و پایداری سیستم را در شرایط سخت فراهم می کند.



    همچنین از 4 اسلات رم که می تواند تا ظرفیت 32 گیگابایت رم را با سرعت های 1066/1333/ 1600/1866/2000/2133*/2400*/2600*/2666*/2800*/ و 3000* را در حالت dual-channel را پشتیبانی می کند.

    * حالات اورکلاک شده است.



    همچنین دارای 2 درگاه PCI Express 3.0 در حالت 16x و یا 8x در حالت دوکارت، 1 درگاه PCI Express 2.0 (سیاه رنگ) 16x یا 4x در مد 4 کارت و 3 درگاه PCI Express در حالت 1X بر روی این بورد تعبیه شده است.



    دارای 6 درگاه SATA 6Gb/s (به رنگ قهوه ای) با پشتیبانی کامل از Raid 0,1,5,10 مختص به چیپست Intel z87 و 2 رابط SATA 6Gb/s از شرکت ASMedia با چیپ کنترلر ASM1061 که به رنگ بژ هستند و همچنین 2 رابط eSATA قرمز رنگ از شرکت ASMedia که پا چیپ کنترلر ASM1061 کار می کند به چشم می خورد.

    در بخش شبکه نیز از یک درگاه LAN با سرعت گیگابیت بر ثانیه از چیپ Intel® I217V بهره می برد.
    در بخش مولتی مدیا نیز از چیپ با کیفیت Realtek® ALC1150 که خروجی با کیفتی 8 کاناله را به ارمقان می آورد، استفاده می کند.
    همچنین این مادربورد از 6 درگاه USB 3.0/2.0 که 4 تای آن در پنل پشتی و 2 عدد بر روی مادربورد هستند و 8 درگاه USB 2.0/1.1 که 4 عدد در پنل پشتی بورد و 4 عدد بر روی بورد قرار دارند بهره می گیرد.
    مشخصات ورودی/خروجی پشت مادربورد عبارتند از:

    1 عدد DisplayPort
    1 عدد HDMI
    1 عدد LAN (RJ45)
    4 عدد USB 3.0 (blue)
    4 عدد USB 2.0
    1 عدد Optical S/PDIF out
    6 عدد Audio jack
    1 عدد USB BIOS Flashback Button

    درگاه های ورودی/خروجی روی مادربورد هم عبارت اند از:

    1 عدد USB 3.0 connector(s) support(s) additional 2 USB 3.0 port(s) (19-pin, moss green)
    2 عدد USB 2.0 connector(s) support(s) additional 4 USB 2.0 port(s)
    1 عدد TPM header
    8 عدد SATA 6Gb/s connector(s)
    1 عدد CPU Fan connector(s) (1 x 4 -pin)
    1 عدد CPU OPT Fan connector(s) (1 x 4 -pin)
    4 عدد Chassis Fan connector(s) (4 x 4 -pin)
    2 عدد Assistant Fan connector(s) (2 x 3 -pin)
    1 عدد S/PDIF out header
    1 عدد 24-pin EATX Power connector
    1 عدد 8-pin ATX 12V Power connector
    1 عدد Front panel connector
    1 عدد Front panel audio connector (AAFP)
    1 عدد DirectKey Button
    1 عدد DRCT header
    1 عدد MemOK! Button
    3 عدد Thermal sensor connector
    1 عدد Clear CMOS jumper


    عکس های بیشتر:

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    تست ها:

    مشخصات سیستم:


    CPU Intel Core i7 4770K
    MB ASUS Z87 Sabertooth
    Transcend Axe Ram DDR3 2400MHz Cl10
    Thermaltake ToughPower XT 875w 80+ Bronze
    Thermaltake Frio Air Cooler
    سیستم عامل و بنچمارک ها:
    Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit Service Pack 1
    AIDA64 Extreme Edition 2.60.2100
    SiSoftware Sandra Professional 2012.10.18.21
    CineBench 11.529

    قبل از شروع باید متذکر شد که به دلیل مشکل بایوس ، امکان اورکلاک پردازنده در این مادربورد مهیا نبود و تست ها با فرکانس پیشفرض و حالت Turbo Boost مورد سنجش قرار گرفت.
    تست اول: نرم افزار SiSoftware Sandra



    [Only registered and activated users can see links. ]



    تست دوم نرم افزار AIDA64 Extreme Edition 2.60



    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ]


    تست سوم: CineBench 11
    حالت Turbo Boost غیر فعال:




    حالت Turbo Boost فعال:




    تست سوم: 3Dmark 2006 CPU Test**




    تست پنجم 3Dmark 11 CPU test **



    تست ششم 3DMark Vantage CPU test
    درحالت فرکانس رم 1333



    در حالت فرکانس رم 2400



    ** با توجه به مشکل بایوس بتا درصورتی که فرکانس رم را افزایش می دادیم دما به شدت بالا می رفت و به ناچار در فرکانس 1333رم تست را انجام دادیم ( که البته در ورژنهای بعدی بایوس این مشکل رفع گردید)


    نتیجه گیری پایانی:
    با توجه به نیاز کاربران، شرکت ASUS دیدگاهی وسیع به مقوله استفاده قطعات در شرایط سخت دارد. بنا به این نیاز این نسل از مادربورد به طوری طراحی و تولید شده که بتواند در دماهای بالا (که در شرایط تست به وضوح خنک بودن مادربورد مشهود بود)، استفاده هایی با مدت زمان بسیار بالا( UP TIME بسیار بالا برای سرور ها)، قابلیت اعتماد و پایداری در شرایط خاص ( مثلاً میزان زیاد گرد و خاک، رطوبت بالا و ... یا به اصطلاح شرایط انبار) را تحمل کند و هزینه نگه داری از سیستم را پایین می آورد. همچنین با امکاناتی نظیر پشتیبانی کامل از فن آوری های SLI , CROSSFIRE X، کارت صوتی حرفه ای و قابلیت اورکلاکینگ متعارف بوردی تقریباً کامل برای گیمر های حرفه ای به شمار می رود.
    همچنین پشتیبانی کامل از نرم افزار ASUS AI Suite و بایوس UEFI و امکانات کم نظیر آن از نظر نرم افزاری در درجه خوبی از دید کاربرپسند (User Friendly) می باشد. امکاناتی چون( USB 3.0 BOOST (UASP Support که به کاربر امکان می دهد تا 170 درصد افزایش سرعت در درگاه USB 3.0 که برشمرد. همچنین امکاناتی نظیر USB Charger+ (امکان شارژ سریعتر توسط درگاه USB) ،و DIGI+ Power Control کنترل کامل و دقیق ولتاژ پردازنده و رم ها را به کاربر می دهد.
    این بورد با فرم فاکتور ATX از دیدگاه استفاده در شرایط سخت بوردی کامل بوده و یکی از بهترین گزینه های قابل خرید می باشد. همچنین با استاندارد ها و امکاناتی که این بورد دارد قابل استفاده در سرورهای کوچک برای ادارات و ورک استیشن های کوچک است.
    لابلاتوار اورکلاکینگ هیروز به این مادربورد امتیاز نقره خود را می دهد.







    با تشکر از دفتر شرکت ASUS در ایران به ویژه آقای مجید کشاورز



    سعید مسلمی OverclockingHeroes.com
    کپی برداری از این بررسی فقط با ذکر نام نویسنده و منبع بلامانع است.
    ویرایش توسط Mr. DB : 1st August 2013 در ساعت 08:49 PM


    Motherboard : Skull Processor : Brain
    Main Memory : Embeded in Brain Graphics Card : N/A
    Cooling : Sweat system Power Supply : Stomach

  2. 38 کاربر بابت این ارسال مفید از Mr. DB تشکر کرده اند:

    Agent 47 (24th July 2013),Aliover (24th July 2013),AMD Radeon (24th July 2013),Amin_CaraGT2 (24th July 2013),AMIR_HA (24th July 2013),arman_kad (24th July 2013),Artemis (24th July 2013),Behnam_2337 (24th July 2013),benyps (24th July 2013),Blue Rose (1st August 2013),ErfanDL (24th July 2013),Hamed_Classic (3rd August 2013),hamidparniyan (24th July 2013),Hamidreza (24th July 2013),IceFire (24th July 2013),iSteve (2nd August 2013),magiteq (24th July 2013),MAKAN (24th July 2013),Mehdi_FXX (25th July 2013),mohammad775 (24th July 2013),morteza.p (24th July 2013),Olesius (24th July 2013),Optimus Prime (25th July 2013),overclock990 (24th July 2013),p.X (24th July 2013),red30b (24th July 2013),Reza Y (24th July 2013),sapple (16th August 2013),SASANOC (2nd August 2013),SETIZEN (24th July 2013),smrbh (24th July 2013),Subzero7111 (24th July 2013),TERRORIST (24th July 2013),The Joker (24th July 2013),TRIDENT (1st August 2013),Varand (24th July 2013),XoMa (24th July 2013),ZeNer (24th July 2013)



  3. #2
    Overclocker
    Amin_CaraGT2 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    نوشته ها
    278
    تشکر شده 4,026 بار در 287 پست
    Amin_CaraGT2 آنلاین نیست.
    سعیدجان خیلی منظم و زیبا بود دستت درد نکنه

    بی زحمت وضیعت اورکلاک بیس کلاکشم چک کن ببین چجوریاس


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  4. 19 کاربر بابت این ارسال مفید از Amin_CaraGT2 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (24th July 2013),Aliover (24th July 2013),Artemis (24th July 2013),Behnam_2337 (24th July 2013),benyps (24th July 2013),Blue Rose (1st August 2013),ErfanDL (24th July 2013),iSteve (2nd August 2013),Mehdi_FXX (25th July 2013),morteza.p (24th July 2013),Mr. DB (24th July 2013),Olesius (25th July 2013),Optimus Prime (25th July 2013),overclock990 (24th July 2013),Reza Y (24th July 2013),SETIZEN (24th July 2013),smrbh (24th July 2013),XoMa (24th July 2013),ZeNer (24th July 2013)



  5. #3
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.
    خیلی خوب بود سعید عزیز.
    امیدوارم بیشتر از نوشته های شما دوست عزیزم بهره مند بشیم.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  6. 17 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (24th July 2013),Aliover (24th July 2013),Artemis (24th July 2013),benyps (24th July 2013),Blue Rose (1st August 2013),ErfanDL (24th July 2013),iSteve (2nd August 2013),Mehdi_FXX (25th July 2013),morteza.p (24th July 2013),Mr. DB (24th July 2013),Olesius (25th July 2013),overclock990 (24th July 2013),Reza Y (24th July 2013),SETIZEN (24th July 2013),smrbh (24th July 2013),XoMa (24th July 2013),ZeNer (24th July 2013)



  7. #4
    Network Administrator
    ErfanDL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    MikroTik RouterOS
    نام واقعی
    عرفان
    نوشته ها
    3,034
    تشکر شده 17,392 بار در 2,993 پست
    ErfanDL آنلاین نیست.
    ایول سعید جان لذت بردیم


    Motherboard : ASUS P8P67 WS Revolution - DUAL BIOS MOD Processor : Core i5 3570 @ 4.0 GHz - 1.1 V - 45° C
    Main Memory : G.Skill TridentX 8GB (2x4GB) @ 2400 MHz Graphics Card : ASUS ROG STRIX 1080Ti 11G Gaming
    Cooling : Tuniq Tower 120 Extreme V2 Power Supply : GREEN GP885-B


  8. 12 کاربر بابت این ارسال مفید از ErfanDL تشکر کرده اند:

    Aliover (24th July 2013),Behnam_2337 (3rd August 2013),benyps (24th July 2013),iSteve (2nd August 2013),Mehdi_FXX (25th July 2013),morteza.p (24th July 2013),Mr. DB (24th July 2013),Olesius (25th July 2013),overclock990 (24th July 2013),SETIZEN (24th July 2013),smrbh (24th July 2013),ZeNer (24th July 2013)



  9. #5
    OCH Member
    hamidparniyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    محل سکونت
    esfahan
    سن
    36
    نوشته ها
    142
    تشکر شده 962 بار در 145 پست
    hamidparniyan آنلاین نیست.
    درود
    دست مریزاد و خسته نباشید جانانه سعید جان
    ان شاالله منتظر نمایش نتایج خفن هم از این مادربرد خفن باشیم!
    morteza.p likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    CPU : Core i7 4770KMain Board :Z87X-OC EXTREME
    Ram:
    CORSAIR PLATINUM 3000 OC 8G CL10
    VGA :
    GTX 770 3X WINDFORCE OC 4GCooling : COSTUM WATER COOLING XSPC



  10. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از hamidparniyan تشکر کرده اند:

    Behnam_2337 (3rd August 2013),ErfanDL (24th July 2013),iSteve (2nd August 2013),Mehdi_FXX (25th July 2013),morteza.p (24th July 2013),Mr. DB (24th July 2013),Olesius (25th July 2013),overclock990 (24th July 2013),SETIZEN (1st August 2013),smrbh (24th July 2013)



  11. #6
    Retired Moderator
    Mr. DB آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tonekabon
    نام واقعی
    Saeed
    نوشته ها
    419
    تشکر شده 4,522 بار در 363 پست
    Mr. DB آنلاین نیست.
    تست ها و جایزه به پست اول اضافه شد


    Motherboard : Skull Processor : Brain
    Main Memory : Embeded in Brain Graphics Card : N/A
    Cooling : Sweat system Power Supply : Stomach

  12. 11 کاربر بابت این ارسال مفید از Mr. DB تشکر کرده اند:

    AMD Radeon (1st August 2013),Blue Rose (1st August 2013),ErfanDL (1st August 2013),iSteve (2nd August 2013),magiteq (1st August 2013),morteza.p (1st August 2013),Olesius (1st August 2013),SETIZEN (1st August 2013),smrbh (2nd August 2013),TRIDENT (1st August 2013),ZeNer (1st August 2013)



  13. #7
    OCH Member
    iSteve آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    ناصر
    سن
    33
    نوشته ها
    178
    تشکر شده 1,325 بار در 176 پست
    iSteve آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط !Mr. DB نمایش پست ها
    تست ها و جایزه به پست اول اضافه شد
    این بررسی رو دیر مطالعه کردم، ولی بسیار عالی بود، نشان silver award هم برازنده ی این مادربورده(واقعا این نشان، زیبا طراحی شده!)
    فقط یه مورد رو داخل تاپیک نفرموده بودین و کنجکاو شدم بدونم، اینکه thermal armor از چه موادی ساخته شده؟
    ویرایش توسط iSteve : 2nd August 2013 در ساعت 11:22 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  14. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از iSteve تشکر کرده اند:

    Behnam_2337 (3rd August 2013),magiteq (3rd August 2013),morteza.p (3rd August 2013),Mr. DB (3rd August 2013)



  15. #8
    Retired Moderator
    Mr. DB آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tonekabon
    نام واقعی
    Saeed
    نوشته ها
    419
    تشکر شده 4,522 بار در 363 پست
    Mr. DB آنلاین نیست.
    اینکه thermal armor از چه موادی ساخته شده
    فکر کنم از نوعی آلومینیوم سخت و سرامیک
    met likes this.


    Motherboard : Skull Processor : Brain
    Main Memory : Embeded in Brain Graphics Card : N/A
    Cooling : Sweat system Power Supply : Stomach

  16. 3 کاربر بابت این ارسال مفید از Mr. DB تشکر کرده اند:

    iSteve (3rd August 2013),met (25th May 2014),morteza.p (3rd August 2013)



موضوعات مشابه

  1. ریکاوری بایوس مادربوردهای ASUS به وسیله ASUS CrashFree BIOS 2
    توسط ErfanDL در انجمن بایوس و فیرمور (BIOS & Firmware)
    پاسخ: 22
    آخرين نوشته: 27th October 2017, 07:16 PM
  2. معرفی نرم افزار ASUS ROG OC KnockOut
    توسط ErfanDL در انجمن نرم افزارهای اورکلاکینگ (Overclocking Tools)
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 29th November 2012, 02:38 PM
  3. بسته های جدید بروز رسانی asus برای پشتیبانی از ویندوز 8
    توسط ErfanDL در انجمن فناوری اطلاعات (IT)
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 25th November 2012, 10:39 PM
  4. شایعه : خرید ASRock توسط ASUS !
    توسط Osuk در انجمن فناوری اطلاعات (IT)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 30th September 2012, 11:06 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •