توسط وب سایت eurogamer اطلاعات جالبی مستقیم از خود ماکروسافت در مورد Scorpio منتشر شده
CPU/GPU coherency also gets a performance uplift. There's significant hardware offloading too - some of which is inherited from Xbox One, some of which is radically new.
apu جدید از حافظه coherency مشترک بین cpu و gpu استفاده میکند که اساسی جدید هست و همچنین تاخیر پایینی دارد
"We essentially moved Direct3D 12," says Goossen. "We built that into the command processor of the GPU and what that means is that
, for all the high frequency API invocations that the games do, they'll all natively implemented in the logic of the command processor
- and what this means is that our communication from the game to the GPU is super-efficient."
دایرکس 12 قابلیت های جدیدی دارد که مستقیما توسط خود CP سخت افزار گرافیکی پشتیبانی میشود
و کاملا مستقیم و بهینه خواهد بود
They’re really hard on developers, because they have to learn how to program on these new machines; they’re really hard on customers, which I think sometimes people forget.
You have to give up a lot of stuff. The idea [for Scorpio and the future] is, can we smooth that out, can this be more about a family, can we think beyond, ‘We’re gonna do this one and then stop and then start all over again.
هدف کنسول جدید امدن به دوران تازه ای از بهینه سازی ها خواهد بود که بر خلاف گذشته توسعه دهنده گان را محدود نمی کند
و ازادی و انعطاف بیشتری و تفاوت های سخت افزاری به انها میدهد
For instance, while PlayStation 4 Pro cannot use its enhanced hardware to add features like supersampling at 1080P unless game developers specifically work to support it, Microsoft made sure that this would be supported at a system level in Scorpio. As a result, users will be able to choose between a performance mode that will run all the games better or a resolution mode
بر خلاف کنسول سونی که برای بزرگسازی تسکچر ها باید مستقیم توسط توسعه دهندگان کدنویسی میشد
اسکورپو می تواند در سطح سیستم از ان پشتیبانی کند و کاربر بین حالت سرعت یا رزولیشن افزوده میتواند تغییر حالت دهد
یعنی بدون نیاز به کدنویسی اختصاصی
اسکورپیو با 40 cu و هشت هسته بهبود یافته جگوار در لیتوگرافی 16 نانومتری tsmc تولید میشود
که 360 میلیمتر مربع مساحت سطح تراشه در مقابل 232 سطح تراشه گرافیک 480 با 36 cu هست!!!
فرکانس گرافیک اسکورپیو 1172 هست
و cpu 2.3 گیگا هرتز یعنی افزایش 30 درصدی هست
Processing draw calls - effectively telling the graphics hardware what to draw - is one of the most important tasks the CPU carries out.
It can suck up a lot of processor resources, a pipeline that traditionally takes thousands - perhaps hundreds of thousands - of CPU instructions. With Scorpio's hardware offload, any draw call can be executed with just 11 instructions, and just nine for a state change.
دستورات ترسیم که بار پردازشی بر روی cpu و gpu قرار میدهند توسط بخش سخت افزاری اسکورپیو حذف میشوند که بار پردازشی برای هر دو بخش را کاهش میدهد
و هر دستور ترسیمی 11 دستورالعمل می گیرد که اندازه مقدار geometry گرافیک وگا هست
با این قابلیت ها و پشتیانی های نرم افزاری دایرکس 12 پردازنده cpu اسکورپیو 50 درصد کاهش فشار پردازشی داشته است!!
We pushed it through and made sure the 4K textures were flowing through. We’ve got them all there at the right resolutions and they’re not giving us enough of a bandwidth hit to offset that. If we drop back to when we originally ran and we didn’t have 4K assets, it was maybe one per cent different. We were very much bound on a different point than memory bandwidth. It’s been awesome and this is the point it’s at
بازی فورزا 6 در رزولیشن 4k و 60 فریم در حالی که فقط 60 تا 70 درصد منابع گرافیکی را گرفته بود اجرا شد
و پهنای باند 384-bit GDDR5 برای ان کافی بوده است و اصلا گلوگاه نبوده!
همچنین قابلیت های کنترل ولتاژ و کاهش مصرف و حرارت تراشه را دارد
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]