قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: چطور از سلامت دیسک سخت کامپیوتر مطمئن شویم؟

  1. #1
    OCH Member
    Obka آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    مهدی
    نوشته ها
    16
    تشکر شده 408 بار در 58 پست
    Obka آنلاین نیست.

    Question چطور از سلامت دیسک سخت کامپیوتر مطمئن شویم؟

    دیسک‌های سخت (HDD) همچون آب و هوا در اروپا می‌مانند، هرگز نمی‌توان به آنها اعتماد کرد! هر آن این امکان وجود دارد که با بروز مشکل فنی، دیگر قادر نباشیم به محتویات با ارزش آنها دسترسی داشته باشیم. برای همین راه‌حل‌هایی وجود دارند تا از بروز چنین فجایع دیجیتالی اجتناب کرده و با بررسی مداوم و اطمینان از سلامت دیسک سخت، از فقدان ناگهانی اطلاعاتمان پیشگیری کنیم.
    [Only registered and activated users can see links. ]
    حتی اگر به طور مرتب از اطلاعات خود نسخه های پشتیبان تهیه می‌کنید، خرابی دیسک سخت به حد کفایت دردسر برایتان خواهد داشت؛ و اگر خبری از نسخه های پشتیبان نیست، آنگاه است که چنین رویدادی یک فاجعه به شمار خواهد رفت. راهکارهایی وجود دارند تا از بروز چنین مصائبی پیشگیری کنیم.
    [Only registered and activated users can see links. ] است که به شما اجازه می‌دهد با بهره از فناوری S.M.A.R.T (فناوری تحلیل و گزارش خودکار) از سلامت دیسک سخت رایانه‌تان با خبر شده و در صورت بروز مشکل، پیش از تبدیل شدن آن به فاجعه فرصت کافی برای نسخه برداری از اطلاعات حیاتی خود را داشته باشید.
    لینک دانلود [Only registered and activated users can see links. ]
    به همین منظور ابتدا مطمئن شوید که دیسک سخت شما از فناوری S.M.A.R.T پشتیبانی می‌کند، سپس نسبت به نصب DiskCheckup اقدام نمایید. جالب است بدانید اغلب دیسک‌های سخت داخلی که در ۱۵ سال گذشته تولید شده‌اند از این امکان پشتیبانی می‌کنند. از این گذشته اغلب سخت دیسک‌های خارجی به جز مواردی که دارای اتصالات SCSI و RAID هستند نیز توسط این برنامه پشتیبانی می‌شوند.
    [Only registered and activated users can see links. ]
    پس از نصب برنامه می‌توانید به زبانه (تب) Device Info (اطلاعات قطعه) رفته و از کلیه جزئیات مربوط به سخت دیسک خود مطلع شوید. مواردی چون مدل، شماره سریال، ظرفیت و سخت‌افزار مربوط به آن گزارش می‌شود.
    در زبانه S.M.A.R.T نیز می توانید به فهرستی از خصوصیات مربوط به این فناوری و تاریخ TEC (شرایط مربوط به آستانه تحمل) دسترسی داشته باشید.
    در دو زبانه آخر نیز به تاریخچه S.M.A.R.T و آزمون‌هایی که بر روی درایو مربوطه صورت گرفته، دسترسی خواهید داشت. برای فعال‌سازی این تاریخچه لازم است تا بر روی دکمه تنظیمات کلیک کرده و سپس کادر کنار عبارت ضبط S.M.A.R.T – Record S.M.A.R.T. attributes for TEC computation را فعال کنید.
    اگر قابلیت رفرش خودکار را فعال کرده‌اید بازه زمانی این عمل نباید کوتاه تنظیم شود، چرا که فایل‌های باینری محتوی اطلاعات مربوطه، بسیار بزرگ و حجیم می‌گردند. بسته به تنظیمات، می توانید قابلیت نمایش کادر اطلاع رسانی را فعال کنید یا اینکه اطلاعات مربوطه را در صندوق پست الکترونیکی دریافت کنید.
    [Only registered and activated users can see links. ]
    در نظر داشته باشید که تاریخ TEC پیش بینی شده زمانی نمایش داده می‌شود که حداقل سه مقدار عددی ست شده باشد و بین آنها تفاوت وجود داشته باشد. همچنین اگر مقادیر مربوط به S.M.A.R.T تغییر نکنند، با پیغام N/A (مقادیری موجود نیست) مواجه می‌شوید.
    منبع : زومیت


    Motherboard : Asus Rampage IV Extreme Processor : Intel Cote I7-3930K
    Main Memory : Corsair XMS3 3*2-1600 Graphics Card : 2*Evga560ti sc
    Cooling : Deep cool - Gameaxx Power Supply : Cooler Master-1200w Gold

  2. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از Obka تشکر کرده اند:

    AMIR (12th September 2012),Blue Rose (11th September 2012),hadi-en (29th September 2012),sapple (19th November 2012),sMohammad (17th October 2012),smrbh (15th September 2012),The Joker (29th November 2012),ZeNer (26th November 2012)



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •