قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13
Like Tree56Likes

موضوع: بررسی ساختاری و فنی پاور گرین Green GP750B-OC

  1. #1
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.

    بررسی ساختاری و فنی پاور گرین Green GP750B-OC

    مقدمه

    با توجه به ارائه قطعات سخت افزاری پرقدرت و با مصرف انرژی بیشتر، امروزه کاربران به خرید سخت افزارهایی پرقدرت به جهت بهره گیری هر چه بیشتر از پرفورمنس سیستم خود تمایل بیشتری نشان می دهند. متعاقب این تصمیم، نکته ای که باید توجه بیشتری به آن شود افزایش مصرف انرژی بیشتر از حد معمول است (که بدنبال بکارگیری سخت افزارهایی نظیر کارتهای گرافیک نیمه حرفه ای، های اند و یا پردازنده هایی با 6 و 8 هسته بوجود امده که بسیاری از کاربران خصوصاً گیمرهابرای رسیدن به حداکثر کارایی، هزینه های گزافی را متحمل می شوند).
    به همین جهت استفاده از سخت افزارهای پرقدرت نیازمند بهره گیری از منابع تغذیه قدرتمند و متناسب با توان سخت افزاری یک سیستم کامپیوتری است. از سوی دیگر، دقت ویژه به استانداردهای جهانی و مرغوبیت منابع تغذیه از حیث کیفیت قطعات تشکیل دهنده نیز موجب افزایش راندمان و طول عمر سخت افزارهای کامپیوتر و به دنبال آن کاهش هزینه برق مصرفی خواهد شد.
    با در نظر گرفتن موارد مذکور، تهیه منبع تغذیه ای که دارای استانداردهای لازم بوده و به جهت کیفیت قطعات و ساخت در بهترین شرایط باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با روشن شدن اهمیت حیاتی منابع تغذیه در پایداری، پرفورمنس بالا، طول عمر سخت افزارها و همچنین لزوم مصرف بهینه انرژی در جهان، سازندگان معتبر نیز با تغییر سیاستها، تولیدات خود را با رعایت استانداردها و فاکتورهای حیاتی و غیر قابل اغماض روانه بازار مصرف کردند.

    هرچند شاید تعداد کمپانیهای معتبر سازنده منابع تغذیه در جهان به تعداد انگشتان دست باشد، اما متاسفانه هنوز هم در هر مقطع از زمان شاهد عرضه پاورهای بی کیفیت و غیر استاندارد به بازار مصرف داخلی هستیم که کاربران بدون اطلاع از خلاء کیفیتی این محصولات، خرید و استفاده از این پاورها به گونه ای مرموزانه به ایشان تحمیل می گردد. بدیهی است که استفاده از اینگونه پاورهای بی کیفیت خسارات و ریسکهای غیر قابل جبرانی را به کاربران وارد خواهد ساخت. در میان سازندگان مطرح، شرکت سیاره سبز گرین بیش از 18 سال است که به طراحی، تولید و عرضه منابع تغذیه و کیس در رده های پایین، میانه و بالا مشغول است.

    این شرکت با درک صحیح نیاز کاربران و بازار ایران و همچنین با گسترش دامنه تحقیقات خود توانسته است اشکالات تولیدات خود در سالهای گذشته را مرتفع و با رعایت استانداردهای نوین جهانی، بکارگیری قطعات باکیفیت و با مصرف انرژی پایین انتخاب محصولات خود را در سبد خرید کاربران ایرانی جای دهد. با افزایش سطح آگاهی کاربران و ارتقای ایشان در استفاده از متدهای تندسازی کامپیوتر (اورکلاک)، شرکت گرین نیز نگاه ویژه ای به مقوله اورکلاکینگ داشته و با آگاهی از نیاز گیمرها و اورکلاکرها، به تولید و عرضه منابع تغذیه مختص این گروه حرفه ای پرداخته است.
    در همین راستا، قصد داریم تا یکی از پاورهای تولیدی این شرکت که در گروه OC دسته بندی شده است را به بوته نقد و بررسی ساختاری و فنی بسپاریم. با ما همراه باشید.

    پاور مورد بررسی ما با مدل GP750B-OC به بازار مصرف معرفی شده است. این پاور توسط شرکت صاحب نام Channel Well Technology Co. Ltd (سازنده اصلی اکثر پاورهای معتبر جهان) می باشد.



    همانطور که از پسوند این مدل مشخص است، این پاور مختص به عملیات اورکلاکینگ طراحی شده است. البته معنی این جمله این نیست که دیگر کاربران نمی توانند از این محصول خوش ساخت استفاده نمایند بلکه مفهوم این است که پرداخت هزینه بیشتر جهت تهیه این پاور به اورکلاکرها توصیه خواهد شد.
    تاکید بر این نکته ضروری است که اظهار نظر درخصوص راندمان و کارایی منبع تغذیه با انجام تستهایی کامل در تمامی بخشهای حیاتی پاور امکان پذیر بوده و در این مقطع بدلیل عدم دسترسی به آزمایشگاهی با تجهیزات کامل جهت دریافت تستهای فنی، صرفاً به ساختار و بخشهای فنی پاور GP750B-OCخواهیم پرداخت.

    بسته بندی پاور گرین GP750B-OC

    بسته بندی پاور با طراحی نسبتاً جدید دارای جلوه بصری مناسبی است. تلفیق رنگ طلایی در زمینه طوسی آرامش خاصی را در بیننده القاء می کند. بر روی جعبه مشخصات، قابلیتها، گروه کاربری پاور و Awardهای دریافت شده با جانمایی مناسب درج گردیده که کاربر می تواند بدون مراجعه به بروشور محصول یا منابع دیگر به اطلاعات این پاور به آسانی دسترسی داشته باشد.



    متعلقات پاور


    این پاور دارای متلقات زیر است:

    1- پاور GP750B-OC که داخل یک کیف (تهیه شده از پارچه جیر) به رنگ مشکی قرار دارد.
    2- کابلها و اتصالات (کانکتورهای مجزا) که در یک کیف مشکی رنگ با درب چسبی قرار گرفته اند.
    3- تسمه های (بست ها) محکم کننده و نگهدارنده کابلهای متصل شده به سخت افزارهای داخلی جهت مودینگ داخلی (افزایش فضای چرخش جریان هوا) بهمراه پیچهای اتصال پاور به بدنه کیس.
    4- کابل برق شهری ACدارای استاندارد AWG (بشماره NSW 24736) به طول 150 سانتیمتر با قابلیت عبور 300 تا 500 ولت جریان شبکه برق و محدوده تغییر اتوماتیک ولتاژ جریان ورودی بین 100 الی 240 ولت.
    5- دفترچه راهنمای سبز بهمراه جداول اطلاعات آمپراژ و ولتاژها


    کانکتورهای پاور GP750B-OC گرین

    کابلهای مجزای این پاور بصورت تخت (Flat) ارائه شده که علاوه بر کمک به گردش جریان هوا در داخل کیس، قدرت بیشتری را در انتقال آمپراژ بیشتر نسبت به کابلهای قدیمی تر خواهد داشت:
    - دوازده عدد کانکتور SATA با 15 پین قابل ارائه بر روی 3 شاخه مجزا (12x Sata Connector 2-Way Cable)
    - چهار عدد کانکتور PCI-E با 8 پین (تبدیل به 2+6 پین) قابل ارائه بر روی چهار شاخه مجزا
    - هشت عدد کانکتور مولکس با 4 پین قابل ارائه بر روی دو شاخه مجزا
    - دو عدد کانکتور EATX/CPU با 8 پین (4+4) قابل ارائه بر روی دو شاخه مجزا با طول 50 سانتیمتر
    - یک عدد کانکتور ATX با 4+20 پین جهت رساندن برق به مادربرد با طول 50 سانتیمتر
    شایان ذکر است که کانکتورهای 24 پین مادربرد و 8 پین پردازنده دارای روکش مش بوده و استفاده از این نوع روکش علاوه بر استحکام و زیبایی، از اثرگذاری میدانهای مغناطیسی و نویز بر روی خروجی ولتاژ جلوگیری بعمل خواهد آورد.



    بدنه اصلی پاور گرین GP750B-OC

    جعبه اصلی پاور از نوعی ورق فولادی به ضخامت یک میلیمتر (SECC) به رنگ مشکی و با پوشش سمباده ای Black Coating ساخته شده که از استحکام مناسبی برخوردار است. بر روی یک سمت بدنه پاور برچسب حاوی اطلاعاتی نظیر مقدار آمپراژ ریلهای 12، 5 و 3.3 و همچنین مجموعه مقادیر جریان خروجی ریلها (وات) به چشم می خورد. با نگاهی به قسمت پشت این جعبه بخش Cable Management جهت مدیریت کانکتورها خودنمایی می کند. مادگی اتصال کابل شبکه برق و کلید روشن / خاموش نیز دو قسمت دیگر بخش پشتی این قوطی فلزی پاور می باشند.


    مشخصات فنی پاور Green GP750B-OC

    در ساخت این منبع تغذیه از استاندارد SSIEPS 12V/ATX 12V استفاده شده است. توان خروجی حقیقی و مستمر پاور 750 وات است. برآیند توان شاخه های +12V در پاور 80A/720W و برآیند توان شاخه های 5 و 3.3 ولت 150 وات است. راندمان پاور در ولتاژ ورودی شبکه برق شهری بین %90 – %93.5 بوده که این راندمان از کارایی مناسب و مصرف بهینه انرژی این منبع تغذیه حکایت دارد.
    اگر خاطر دوستان باشد پاورهای قدیمی دارای یک کلید 220 به 110 بود که در صورت استفاده از برق 110، کاربر باید بصورت دستی پاور را برای کار با ولتاژ 110 آماده می کرد. گاهاً نیز بدلیل تغییر سهوی این کلید از حالت 220 به 110 ، پاور با مشکل جدی مواجه میشد.



    اما چند سالی است که کلید فوق حذف و مدیریت ولتاژ ورودی به مدارهای داخل پاور انتقال یافته است. با این توصیف، پاور GP750B-OC بصورت Full Range ورودی برق شهری را کنترل کرده و می تواند در ولتاژهای بین 100 تا 240 ولت AC به فعالیت بپردازد.
    منبع تغذیه مورد بررسی ما دارای مدار اصلاح ضریب توان یا PFC می باشد. وظیفه مدار PFC کاهش توان ری اکتیو (Reactive) است. شاید برخی از دوستان با وظیفه این مدار آشنایی داشته باشند اما برای عزیزانی که اطلاعات کافی از عملکرد مدار PFC ندارند مقداری بیشتر بر روی این مدار تکیه خواهیم کرد.






    در داخل منابع تغذیه دو نوع جریان وجود دارد. اولین جریان توان اکتیو (Active) است که این جریان تماماً به مصرف المانهای مقاومت (المانهای الکتریکی پاور) می رسد. در حقیقت این توان باعث کار مفید می گردد.
    دومین توان، توان ری اکتیو است. این توان مقدار توانی در مدار است که صرف ذخیره سازی و یا بازپس دهی انرژی در المانهای الکتریکی پاور می شود. توان ری اکتیو نه تنها باعث کار مفید نمی گردد، بلکه سبب افزایش دمای داخل پاور و در نتیجه اتلاف انرژی می شود.
    پاورهای دارای مدار اصلاح ضریب توان را می توان به سه گروه تقسیم نمود:
    - Non PFC: در این دسته از پاورها از هیچ مدار اصلاح ضریب توانی استفاده نمی شود. برای نمونه می توان به پاورهای غیر استاندارد و بی کیفیت (و البته ارزان قیمت) موجود در بازار اشاره کرد.
    - Passive PFC: در طراحی منابع تغذیه دارای مدار پسیو پی اف سی به جای تعبیه یک مدار PFC مجزا، از یک چوک (سلف) برای کاهش خواص خازنی و در نتیجه تصحیح ضریب توان استفاده می شود. مسلماً تعبیه چوک به تنهایی جهت اصلاح ضریب توان نمی تواند پاسخگوی مناسبی باشد.
    - Active PFC: در این مدل پاورها، مدار تصحیح ضریب توان بصورت یک مدار فعال بین شبکه ورودی برق شهری و رگولاتورهای اصلی پاور قرار گرفته و یک ولتاژ ثابت بین 380 تا 400 ولت را برای تغذیه رگولاتورهای پاور فراهم کرده و در این نوع طراحی، برای تغذیه مدار PFC نیازی به ولتاژ ثابت نخواهد بود. عدم نیاز به ولتاژ ثابت جهت تغذیه این مدار، طراح پاور را در کاستن ظرفیت خازنهای ورودی پاور متناسب با ظرفیت القایی مدار یاری می کند. دامنه ولتاژ ورودی بین 90-260 Av می باشد. با این اوصاف، تمام توان ورودی به پاور به مصرف کار مفید رسیده و بهره برداری از شبکه به حداکثر میزان خود خواهد رسید.



    لاین فیلتر EMI

    یکی دیگر از مدارهای تعبیه شده در پاور Green GP750B-OC استفاده از خط ######## EMI (تداخل امواج) می باشد. مسئله تداخل امواج یکی از بزرگترین معضلات سازندگان منابع تغذیه صنعتی (پاورهای کامپیوتر نیز جزیی از منابع تغذیه صنعتی بشمار می روند) تا سالهای پیش بود. زیرا در منابع تغذیه سوئیچینگ که در فرکانسهای بالای 20 کیلوهرتز فعالیت می کنند، امواج الکترو مغناطیسی زیادی تولید شده (علت ایجاد این امواج سوئیچینگ سریع رگولاتورهای مبدل قدرت در پاور است) و این امواج مزاحم باعث اختلال در عملکرد باندهای رادیویی و مخابراتی خواهد شد.
    سالیان پیش بکارگیری استاندارد EMI به عنوان بهترین راه حل جهت کاهش تداخل امواج در منابع تغذیه سوئیچینگ معرفی گردید. بکارگیری این استاندارد با افزودن لاین ######## بوده که از چوک و خازنهای متناسب تشکیل شده است. مدار لاین فیلتر در نزدیکی منبع تولید کننده نویز بر روی برد قرار می گیرد. با توجه به توضیحات فوق، با بررسی داخل پاور متوجه شدیم که پاور GP750B-OC مجهز به دو لاین فیلتر مجزا یکی در پشت کانکتور ورودی برق شهری و دیگری در نزدیکی مدار PWM بر روی برد پاور بوده که در حذف نویز و جلوگیری از تداخل امواج حاصل از سوئیچینگ و فعالیت المانهای پاور با دستگاههایی که در مجاورت منبع تغذیه قرار گرفته اند (تلویزیون، تلفن همراه و ....) کمک شایانی خواهد کرد.



    بکارگیری مدار DC-DC دوبل در ریلهای خروجی

    در بسیاری از کاربردهای صنعتی و منابع تغذیه، تبدیل یک منبع جریان DC ولتاژ ثابت به یک منبع ولتاژ متغیر مورد نیاز می باشد. چاپر DC مدار مجتمعی است که مستقیماً DC را به DC تبدیل می کند. این تبدیل به جهت حذف نویزهای باقیمانده اضافی و خالص تر شدن هر چه بیشتر جریان DC در خروجیهای پاور است. چاپر می تواند به جهت افزایش یا کاهش پله ای ولتاژ منبع DC نیز بکار گرفته شود. از این رو می توان چاپر ها را به دو دسته سوئیچر کاهنده و سوئیچر افزاینده تقسیم کرد. همچنین از چاپر می توان جهت بالا بردن جریان DC نیز استفاده نمود.
    با توضیحات بالا، در پاور مورد بررسی ما از دو مبدل (کانورتر) DC-DC به جهت ######## هر چه بیشتر جریان خروجی ریلهای +12، +5 و 3.3 ولت استفاده شده است. همچنین این مدارها جهت تولید ولتاژهای +5V و 3.3V از تک ریل +12V نیز بکار می روند.



    اگر دوستان به یاد داشته باشند، برخی از پاورها دارای دو ریل 12 ولت بودند. اما در پاور GP750B-OC گرین به جهت افزایش توانایی و ارائه جریان یکدست و پرقدرت، یک ریل +12 ولت تعبیه شده و این نوع طراحی به جهت دسته بندی این پاور در گروه اورکلاکینگ می باشد.
    هر مبدل DC-DC دارای یک کنترلر PWM APW7093 است. دو ماسفت ME90N03 روی مدار نیز قادر به ارائه 47 آمپر در حالت پیوسته و 240 آمپر در حالت پالس می باشند. همچنین دو ماسفت ME60N035 نیز قادر به ارائه 62 آمپر در حالت پیوسته و 100 آمپر در حالت پالس می باشند. خازنهای تعبیه شده در این مدار Solid ژاپنی بوده که قادر به فعالیت در دمای 105 درجه سانتیگراد و طول عمری بالغ بر 100 هزار ساعت را دارا می باشند. استفاده از خازنهای باکیفیت در این مدار تضمین کننده افزایش سطح کیفیت ولتاژ خروجی و طول عمر پاور می باشند.



    نویز و ریپل خروجی پاور GP750B-OC

    از دیگر مواردی که ضامن کارایی و طول عمر سخت افزار سیستم می باشد، میزان نویز و ریپل خروجی پاور است. هر چقدر دامنه این نویز و ریپل محدودتر باشد، ریسک آسیب پذیری قطعات نیز کاهش و پایداری و کارایی سیستم تثبیت خواهد شد. در پاور مورد بررسی ما، نویز ولتاژ خروجی از طریق فیلترهایی در بخش ######## خروجی تا حد امکان کاهش یافته و ریپل نیز به واسطه طراحی مناسب رگولاتورها و ظرفیت متناسب با توان خازنهای ورودی به حداقل رسیده است. این مهم به واسطه تعبیه فیلترهای CLC جهت بهبود در دقت رگولاسیون ولتاژ و کاهش ریپل خروجی میسر گردیده است. در کاهش نویز و ریپل، استفاده از قطعات باکیفیت در مدار داخلی و همچنین عایق بندی خوب مدارهای پاور نقش بسزایی را ایفا می کنند که این مهم در پاور GP750B-OC به خوبی مورد دقت قرار گرفته است.
    در این پاور نویز و ریپل خروجی در حالت Peak To Peak کمتر از 150mV و مطابق با استاندارد جهانی است که این عدد نشانگر بکارگیری قطعات با کیفیت و عایق بندی مناسب مدارات پاور مورد بررسی ما است.



    جریان ورودی برق شهری

    در منابع تغذیه، فیلتر صحیح و باکیفیت جریان AC ورودی بسیار حیاتی است. طبق استاندارد، در این بخش باید 4 خازن و دو سیم پیچ فریت تعبیه گردد اما در این بخش از پاور GP750B-OC گرین مجموعاً از 8 خازن سرامیکی و 3 عدد سیم پیچ فریت با قابلیت فعالیت در دمای 125 درجه سانتیگراد (به جهت ######## ابتدایی هر چه بهتر برق ناخالص ورودی) استفاده شده تا علاوه بر انتقال جریان خالص AC به تک ترانس 12 ولت پاور، پایداری و بازدهی مناسب هنگام اورکلاکینگ سخت افزارهای سیستم را تضمین کند. یک واریستور (ساخته شده از اکسید فلز) نیز در میان سیم پیچها به چشم می خورد.



    بکارگیری یک خازن الکترولیتی 560 میکروفاراد 400 ولت در این بخش (ساخت کمپانی مشهور ژاپنی Nippon Chemi-Con) که قادر است در دمای 105 درجه سانتیگراد به فعالیت بپردازد نیز می تواند در فیلتر هر چه بهتر جریان ورودی نقش بسزایی را ایفا کند.

    گرمای حاصل از فعالیت ماسفتهای بکار رفته در پاور توسط 3 هیتسینک مشکی رنگ آنودایز شده و با سطح مقطع گسترده به خوبی دفع می گردد.
    مرحله بعد نیز مربوط به ترانسفورمر است. در پاور فوق تک ترانس قدرتمند E216944-WH-P CWT 1022 ساخت کمپانی مطرح Channel Well Technology به عنوان تک ترانس اصلی بین دو هیت سینک قرار گرفته است. این ترانس از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار بوده و وظیفه آن تامین ولتاژ حیاتی +12V است. همچنین به جهت تامین ولتاژهای 5 و 3.3 از یک مدار اکتیو VRM استفاده شده است.



    در برخی از پاورهای ارزان قیمت تولید ولتاژهای 12، 5 و 3.3 بر عهده یک ترانس گذاشته شده که این نوع طراحی باعث می گردد تا از توان 12 ولت اصلی به مقدار چشمگیری کاسته شود.


    فاکتورهای محافظتی پاور GP750B-OC

    این محصول دارای فاکتورهای حفاظتی گسترده ای است که زیر به تشریح آنها می پردازیم:

    - SCP یا Short Circuit Protection : در صورت بوجود آمدن اتصال کوتاه در هر یک از شاخه های خروجی، این مدار حفاظتی دستور خاموش شدن پاور را صادر می کند.
    - OPP یا Over Power Protection : در صورت افزایش بار مصرفی خارج از توان کلی این مدار حفاظتی باعث خاموش شدن پاور می گردد.
    - OVP یا Over Voltage Protection : در صورت افزایش ولتاژ در هر یک از شاخه های خروجی، این مدار حفاظتی نسبت به خاموش کردن پاور اقدام خواهد کرد.
    - OTP یا Over Temperature Protection : در صورت افزایش غیر طبیعی گرمای داخل پاور (یا بدلیل از کار افتادن فن تخلیه هوای گرم) این مدار حفاظتی دستور خاموش کردن پاور را صادر می کند.
    - UVP یا Under Voltage Protection : این مدار حفاظتی در صورت کاهش ولتاژ ورودی به پاور (برق شهری) پاور را خاموش می کند.
    - OCP یا Over Current Protection : در صورت اضافه بار خارج از توان بر روی هر یک از شاخه های خروجی، این مدار حفاظتی باعث خاموش شدن منبع تغذیه خواهد شد.
    با توجه به شش لایه حفاظتی سخت افزاری تعریف شده، پاور GP750B-OC دارای بالاترین سطح حفاظتی در ورودی و خروجیهای خود بوده و این لایه ها سلامت و افزایش عمر منبع تغذیه و سخت افزارهای کامپیوتر را تضمین خواهد کرد.

    خنک کننده های منبع تغذیه


    در پاور GP750B-OC گرین دفع گرمای حاصل از فعالیت قطعات روی مادربرد پاور به دو روش صورت می پذیرد. استفاده همزمان از 3 هیت سینک با طراحی مناسب و سطح برخورد هوای عالی به همراه بکارگیری فن 135 میلیمتری سایلنت، دارای هسته بلبرینگی و ساخت کمپانی معتبر Yate Loon Electronics است.






    این فن 12 ولت 0.7 آمپری، بدلیل بزرگی پره های خود و RPM مناسب، به خوبی در اهدایت گرمای داخل محیط پاور به بیرون انجام وظیفه می کند. RPM فن توسط کنترلر هوشمند A-STSC انجام می پذیرد. بر روی فن (در بخش بیرونی) از حفاظ فلزی به رنگ مشکی استفاده شده تا از برخورد اشیاء با پره های فن جلوگیری کند.

    بخش مدیریت کابلها - Cable Management

    قابلیت استفاده از کابلها (کانکتورها) در پاور فوق متناسب با نیاز بر عهده کاربر قرار داده شده است. این مهم به واسطه تعبیه بخشی در پشت پاور با نام محوطه مدیریت کابلها (Cable Management Area) قابل استفاده است. از مزایای طراحی این بخش می توان به عدم پراکندگی کابلها و بهم ریختگی آنها در داخل کیس نام برد. به علاوه، زیبایی داخلی و امکان جریان صحیح گردش هوای ورودی به کیس نیز از دیگر مزایای استفاده این بخش می باشد.



    ابعاد، وزن و گارانتی محصول

    پاور GP750B-OC گرین در ابعاد 150 x 160 x 86 میلیمتر تولید شده و وزن خالص آن 2650 گرم است.
    همچنین این پاور دارای 62 ماه گارانتی تعویض و 10 سال خدمات پس از فروش شرکت گرین است که با توجه به مدت بالای گارانتی تعویض، مصرف کننده می تواند با خیالی آسوده و به شیوه اصولی از پاور خود استفاده کند.
    این پاور علاوه بر دریافت نشانهای استاندارد متعدد از سایتها و مراکز معتبر، دارای نشان 80Plus Gold نیز می باشد.
    این پاور به قیمت 415000 تومان در بازارها و سایتهای اینترنتی داخلی به فروش می رسد.


    عکسهای بیشتر از پاور GP750B-OC

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    سخن آخر

    در این بررسی سعی شد تا حد امکان به تشریح ساختار فنی پاور GP750B-OC ساخت شرکت گرین و همچنین ارائه برخی از اصطلاحات و واژه های الکترونیکی آن پرداخته شود. همانطور که در ابتدای بررسی نیز ذکر شد، انجام تستهای فنی منبع تغذیه نیازمند فراهم بودن لابراتوار تخصصی تست بهمراه دستگاههای آزمایشی / الکترونیکی گرانقیمت می باشد که انجام این تستها بدلیل زمانبر بودن و هم به جهت نیاز به ایجاد شرایطی خاص به زبررسیهای آتی موکول گردید.
    با توجه به شرایط خاص بازار داخلی و افزایش ریالی قیمت قطعات، افزایش قیمت نهایی تمامی محصولات کمپانیها (به خصوص سازندگان منابع تغذیه و منجمله شرکت گرین) امری طبیعی بوده و قیمت نهایی نیز از بکارگیری قطعات باکیفیت بالا در پاور تاثیرپذیر خواهد بود.
    نتیجه گیری کلی درخصوص پاور GP750B-OC گرین را به خوانندگان فهیم واگذار کرده و از کاستیهای این نوشته پوزش می طلبم. توصیه دوستانه ای نیز به کاربران عزیز ایرانی دارم که انتخاب و خرید منبع تغذیه را به عنوان آخرین بخش از خرید یک سیستم کامپیوتری در نظر بگیرند تا با محاسبه توان مورد نیاز سخت افزاری خریداری شده، نسبت به انتخاب یک پاور باکیفیت و با توان مناسب اقدام کنند.

    جا دارد از دوستان بسیار عزیزم جناب آقای مهندس عمرانی (مدیر محترم تحقیق و توسعه شرکت گرین) و جناب آقای شعبانی عزیز به جهت اینکه پاور GP750B-OC را برای بررسی در اختیار لابراتوار تخصصی اورکلاکینگ هیروز قراردادند، صمیمانه سپاسگزاری نمایم.




    نویسنده: بهنام علیمحمدی
    عکسها بصورت اختصاصی تهیه شده اند - انجمن تخصصی اورکلاکینگ هیروز


    **** هرگونه کپی برداری از مقاله فوق غیر مجاز می باشد ****


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  2. 51 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    3adegh (1st January 2014),Agent 47 (19th October 2013),ali.ei (29th February 2016),Aliover (21st October 2013),AMD Radeon (19th October 2013),Amin_CaraGT2 (21st October 2013),AMIR_HA (19th October 2013),Angel of Death (19th October 2013),arman_kad (29th February 2016),Armintech (22nd October 2013),Artemis (19th October 2013),atisoc0936 (18th March 2014),benyps (31st December 2013),Blue Rose (19th October 2013),Dexter_S2 (20th October 2013),Don_Corleone (19th October 2013),ErfanDL (19th October 2013),Farjam (19th October 2013),First.Last (19th October 2013),golabettruter (31st December 2013),Hamed_Classic (21st October 2013),hossien1367 (21st October 2013),iSteve (19th October 2013),mad4tex (10th May 2014),magiteq (19th October 2013),MAKAN (22nd October 2013),Mehdi_FXX (19th October 2013),moeincavallier (6th February 2014),Mohammad 1985 (20th October 2013),mohammad72 (20th October 2013),momo000000 (20th October 2013),morteza.p (19th October 2013),Mr. DB (19th October 2013),msover (19th October 2013),Olesius (19th October 2013),overclock990 (20th October 2013),p.X (19th October 2013),poorya_2 (28th December 2014),Raiden (22nd October 2013),Reza Y (19th October 2013),sapple (28th February 2014),SASANOC (19th October 2013),SETIZEN (19th October 2013),smrbh (19th October 2013),Soheil74 (22nd October 2013),Subzero7111 (19th October 2013),TERRORIST (19th October 2013),The Joker (19th October 2013),TRIDENT (25th February 2014),Varand (19th October 2013),ZeNer (19th October 2013)



  3. #2
    OCH Member
    iSteve آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    ناصر
    سن
    33
    نوشته ها
    178
    تشکر شده 1,325 بار در 176 پست
    iSteve آنلاین نیست.
    نمیشه یه کاری کنید که بشه دکمه ی تشکر رو تا هزاران بار فشرد؟! مشخصه که زمان و انرژی بسیار زیادی به این مطلب اختصاص دادید. واقعا تا به حال بررسی ای از پاورهای گرین که اینقدر دقیق و فنی باشه ندیده بودم، به معنای واقعی کلمه عالی بود آقا بهنام، از شما و کلیه ی عزیزانی که کمک و همراهی کردن صمیمانه سپاسگذاریم
    اتفاقا پاور لازم هستم دعا کنید یکی مثل این بخرم!

    فقط یه سوالی داشتم، اینکه گواهی های 80Plusای که این پاورها دارن به چه صورته؟ منظورم اینه که این گواهی ها مستقیما به پاورهای گرین اعطا شده یا اینکه به مدلهای اصلی(که گرین از روش مونتاژ کرده) داده شده؟ اگه به شکل دوم هست میشه اطمینان کامل داشت که اگه همون پاور گرین هم تست بشه بهش همون 80Plusای تعلق میگیره که به نمونه ی اصلی تعلق گرفته؟


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  4. 15 کاربر بابت این ارسال مفید از iSteve تشکر کرده اند:

    AMD Radeon (19th October 2013),Artemis (19th October 2013),Behnam_2337 (20th October 2013),Blue Rose (21st October 2013),Don_Corleone (20th October 2013),Hamed_Classic (21st October 2013),Mehdi_FXX (19th October 2013),momo000000 (20th October 2013),morteza.p (20th October 2013),Olesius (19th October 2013),sapple (28th February 2014),SASANOC (19th October 2013),SETIZEN (19th October 2013),smrbh (19th October 2013),Subzero7111 (19th October 2013)



  5. #3
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.
    خسته نباشید آقا بهنام عزیز

    مثل همیشه عالی و ممنون از وقتی که گذاشتید


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  6. 15 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    AMD Radeon (19th October 2013),Artemis (19th October 2013),Behnam_2337 (20th October 2013),Blue Rose (21st October 2013),Don_Corleone (20th October 2013),Hamed_Classic (21st October 2013),iSteve (19th October 2013),magiteq (20th October 2013),Mehdi_FXX (19th October 2013),morteza.p (20th October 2013),overclock990 (20th October 2013),sapple (28th February 2014),SASANOC (19th October 2013),SETIZEN (19th October 2013),smrbh (19th October 2013)



  7. #4
    p.X
    Retired assistant
    p.X آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    hamedan
    نام واقعی
    pooyan
    نوشته ها
    311
    تشکر شده 2,095 بار در 319 پست
    p.X آنلاین نیست.
    عالی بهنام جان
    مشالله تو زمینه ی پاور هم اطلاعات خوبی دارید.
    من هنوز حسرت اون ازمایشگاه رو میخورم
    خیلی بدشانسی اوردم
    راستی بهنام جان چرا تو بخش خنک کننده ها قرار دادی این بررسی رو؟
    ویرایش توسط p.X : 19th October 2013 در ساعت 09:36 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    ﺍﮔﺮ ﺟﺎﯼ ﺩﺍﻧﻪ ﻫﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﺎﺷﺘﻪ ﺍﯼ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩﯼ
    ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﻔﺖ ﮐﺠﺎ ﮐﺎﺷﺘﻪ ﺍﯼ

  8. 13 کاربر بابت این ارسال مفید از p.X تشکر کرده اند:

    Behnam_2337 (20th October 2013),Blue Rose (21st October 2013),Don_Corleone (20th October 2013),Hamed_Classic (21st October 2013),iSteve (19th October 2013),magiteq (20th October 2013),Mehdi_FXX (20th October 2013),morteza.p (20th October 2013),Olesius (20th October 2013),overclock990 (20th October 2013),sapple (28th February 2014),SETIZEN (19th October 2013),smrbh (19th October 2013)



  9. #5
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.
    با سلام

    نمیشه یه کاری کنید که بشه دکمه ی تشکر رو تا هزاران بار فشرد؟! مشخصه که زمان و انرژی بسیار زیادی به این مطلب اختصاص دادید. واقعا تا به حال بررسی ای از پاورهای گرین که اینقدر دقیق و فنی باشه ندیده بودم، به معنای واقعی کلمه عالی بود آقا بهنام، از شما و کلیه ی عزیزانی که کمک و همراهی کردن صمیمانه سپاسگذاریم
    اتفاقا پاور لازم هستم دعا کنید یکی مثل این بخرم!
    فقط یه سوالی داشتم، اینکه گواهی های 80Plusای که این پاورها دارن به چه صورته؟ منظورم اینه که این گواهی ها مستقیما به پاورهای گرین اعطا شده یا اینکه به مدلهای اصلی(که گرین از روش مونتاژ کرده) داده شده؟ اگه به شکل دوم هست میشه اطمینان کامل داشت که اگه همون پاور گرین هم تست بشه بهش همون 80Plusای تعلق میگیره که به نمونه ی اصلی تعلق گرفته؟
    ممنونم از شما ناصر عزیز.
    - بله ناصر جان این گواهینامه ها بعد از گذراندن موفق تستهای لازم به محصولات اعطا میشه. همانطور که عرض کردم این منبع تغذیه دارای نشان 80plus Gold هست. مثلا گرین پاوری تولید کرده با مدل GP1350B-OC (اگه اشتباه نکنم) که توان این پاور با اینکه بالای 1000 وات هست اما تونسته نشان 80plus Silver رو کسب کنه.
    - ضمنا امیدوارم که به زودی بتونی این پاور مورد نیازت رو خریداری کنی.

    خسته نباشید آقا بهنام عزیز
    مثل همیشه عالی و ممنون از وقتی که گذاشتید
    سپاسگزارم.

    عالی بهنام جان
    مشالله تو زمینه ی پاور هم اطلاعات خوبی دارید.
    من هنوز حسرت اون ازمایشگاه رو میخورم
    خیلی بدشانسی اوردم
    راستی بهنام جان چرا تو بخش خنک کننده ها قرار دادی این بررسی رو؟
    متشکرم پویان جان.
    - بله گرین دارای آزمایشگاه تخصصی کاملی هست. مطمئنم شما دوست خوبم حتماً این آزمایشگاه رو خواهی دید.
    - درسته پویان عزیز، دیروز متوجه شدم اما نت در دسترس نبود. به انجمن "کیس و پاور" انتقال یافت.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  10. 15 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Artemis (20th October 2013),Blue Rose (21st October 2013),Don_Corleone (20th October 2013),Hamed_Classic (21st October 2013),iSteve (20th October 2013),magiteq (20th October 2013),Mehdi_FXX (20th October 2013),morteza.p (20th October 2013),Olesius (20th October 2013),overclock990 (20th October 2013),p.X (20th October 2013),Reza Y (21st October 2013),sapple (28th February 2014),SETIZEN (20th October 2013),smrbh (20th October 2013)



  11. #6
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    بسیار عالی بود آقا بهنام

    راستش پاور خیلی خوبی هست و در این شرایط قیمت مناسبی هم داره(430)...اتفاقا من چند روز پیش برای یکی از دوستام سیستمی رو میخواستم ببندم که از این پاور استفاده کردیم



    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  12. 11 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Behnam_2337 (21st October 2013),Blue Rose (21st October 2013),Don_Corleone (22nd October 2013),Hamed_Classic (21st October 2013),iSteve (20th October 2013),magiteq (20th October 2013),morteza.p (20th October 2013),Olesius (20th October 2013),sapple (28th February 2014),SETIZEN (20th October 2013),smrbh (20th October 2013)



  13. #7
    Retired Moderator
    Hamed_Classic آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    ارومیه
    نام واقعی
    حامد
    نوشته ها
    558
    تشکر شده 4,837 بار در 473 پست
    Hamed_Classic آنلاین نیست.
    با سلام

    واقعا عالی بود بهنام جان دست مریزاد
    یادم نمیاد تا حالا چنین بررسی منبع تغذیه به زبان پارسی مطالعه کرده باشم

    ممنونم از زحماتتون

  14. 9 کاربر بابت این ارسال مفید از Hamed_Classic تشکر کرده اند:

    AMIR_HA (21st October 2013),Artemis (21st October 2013),Behnam_2337 (22nd October 2013),Don_Corleone (22nd October 2013),iSteve (21st October 2013),Mehdi_FXX (22nd October 2013),morteza.p (22nd October 2013),sapple (28th February 2014),SETIZEN (21st October 2013)



  15. #8
    Retired Assistant
    Goodman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    Tabriz
    نام واقعی
    Reza
    سن
    43
    نوشته ها
    108
    تشکر شده 1,424 بار در 125 پست
    Goodman آنلاین نیست.
    واقعاً بررسی فوق العاده و تخصصی بود
    ممنون بهنام جان

    در صورت امکان و بودن اطلاعات:
    ممنون میشم در مورد ریپل-نویز این پاور توضیحات بیشتری داده بشه و اگه ارقام دقیقی در دست هست در اختیار کاربران قرار داده بشه.
    با توجه به اینکه این مورد یکی از مهمترین (و شاید مهمترین گزینه) برای یک انتخاب درست یک پاور باشه ولی متاسفانه خریداران به اعداد و گزینه هایی مثل راندمان خروجی که هیچ نقشی در استقامت پاور نداره اهمیت بسیار بیشتری میدن

    در توضیحاتی که داده شد عدد کمتر از 150MV در حالت peak ذکر شد که نمیتونه ملاک قرار بگیره
    چون:
    1- ریپل و نویز شاخه های مختلف کاملاً متفاوت خواهند بود
    برای مثال برای گرفتن تائیدیه:
    در شاخه های 3.3+ و 5+ ولت باید به عددی زیر 50MV رسید
    در حالیکه برای گرفتن تائیدیه این عدد در شاخه 12+ ولت باید زیر 120MV باشه

    2- با توجه به اینکه متاسفانه پاورها نسبت به ریپل خروجی دارای استاندارهای متفاوتی نیستن و تنها با رسیدن به اعداد بالا برای گرفتن تائیدیه کافی هستش و ارگان خاصی هم برای رسیدگی به این امر وجود نداره
    متاسفانه بعضاً اعدادی نامناسب رو تو پاورهای گرون قیمت شاهد هستیم
    برای مثال پاورهای گرون قیمت سری
    CoolerMaster Silent Pro Gold
    تو شاخه +12 ولت دارای ریپل-نویزی حدود 100MV هستن که عدد مناسبی نیست و حتی میتونه تو دراز مدت باعث افت ولتاژ و رسوندن آسیب به قطعات بشه
    ولی این گزینه ای نیست که براحتی هر کاربری ازش مطلع باشه و با یک تبلیغات راندمان 80+ Gold و فنی با کیفیت و کم نویز از پاورهای رقیب که حتی زیر 40Mv در این شاخه ریپل دارن به تعدادی بیشتر و با قیمتهایی بالاتر بفروش میرسن

    لازم میدونم در اینجا بعنوان یک انجمن تخصصی سخت افزار ، اینچنین مواردی با بحث و گفتگوی بیشتر به شفاف سازی کاربران منجر بشه


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  16. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Goodman تشکر کرده اند:

    Artemis (22nd October 2013),Behnam_2337 (22nd October 2013),Don_Corleone (22nd October 2013),iSteve (22nd October 2013),magiteq (22nd October 2013),Mehdi_FXX (22nd October 2013),momo000000 (22nd October 2013),sapple (28th February 2014),SETIZEN (22nd October 2013),smrbh (22nd October 2013)



  17. #9
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.
    با سلام
    واقعا عالی بود بهنام جان دست مریزاد
    یادم نمیاد تا حالا چنین بررسی منبع تغذیه به زبان پارسی مطالعه کرده باشم
    ممنونم از زحماتتون
    سپاسگزارم.

    واقعاً بررسی فوق العاده و تخصصی بود
    ممنون بهنام جان
    در صورت امکان و بودن اطلاعات:
    ممنون میشم در مورد ریپل-نویز این پاور توضیحات بیشتری داده بشه و اگه ارقام دقیقی در دست هست در اختیار کاربران قرار داده بشه.
    با توجه به اینکه این مورد یکی از مهمترین (و شاید مهمترین گزینه) برای یک انتخاب درست یک پاور باشه ولی متاسفانه خریداران به اعداد و گزینه هایی مثل راندمان خروجی که هیچ نقشی در استقامت پاور نداره اهمیت بسیار بیشتری میدن ...........................
    متشکرم آقا رضای عزیز
    رضا جان می دونم اطلاعات فنی شما در این زمینه خیلی خوب و کافی هست. اما تا اونجایی که بنده مطلعم باید عرض کنم که:
    در منابع تغذیه سوئیچینگ اگه جریان ورودی به خوبی فیل.ت.ر نشه و ریپل حذف نشه (یا حداقل تا حد امکان کاهش پیدا نکنه) در خروجی با نویز مواجه میشیم. همونطور که در متن نیز به آن اشاره شد، در منابع تغذیه سوئیچینگ باکیفیت (و البته کمی گرانقیمت) نویز در بخش ورودی رو با تعبیه فی.ل.ت.رهای CLC (تعبیه این نویزگیر مابین diode Bridge و ترمینال خروجی) میشه از بین برد. البته در مدارهای صنعتی حساس تر به ریپل، از CLCLC نیز استفاده میشه که این مدار ریپل رو خیلی بیشتر فی.ل.ت.ر میکنه.
    حذف (کاهش) این امواج در بخش خروجی هم با تعبیه خازن ها (خازنهای باکیفیت و با توان بالا) و مدارهای فی.ل.تر..ینگ انجام میگیره. همچنین در اینگونه منابع تغذیه میشه با انتخاب کردن فرکانس سوئیچینگ، نویز رو از محدوده فرکانس قابل کارکرد پاور دور کرد. مجموع دو روش تعبیه CLC + انتخاب فرکانس خاص سوئیچینگ دو روشی هست که سازندگان در کاهش یا حذف ریپل و نویز در ورودی و خروجی از اون استفاده می کنن.

    عدد 150mv هم استاندارد هست. درسته که اگر ریپل و نویز خروجی در سوئیچینگها کمتر از این عدد باشه خیلی بهتر بوده و کارکرد بهتر پاور رو تضمین میکنه، اما این عدد استاندارد بوده و بنا به تشخیص همین استاندارد، دستگاه سوئیچینگ با این مقدار نویز و ریپل خروجی قابل قبول و تایید هست.
    صد البته که رسیدن به زیر 150 یکی از مزایای دستگاه به شمار میاد، اما رسیدن به استاندارد جهانی 150mv در منابع تغذیه سیستمهای کامپیوتری قابل قبول هست.
    این رو هم باید در نظر گرفت که اگر سازنده بخاد به نویز و ریپل زیر 150 برسه، طبیعتاً باعث افزایش قیمت نهایی محصول هم خواهد شد که بعید بنظر میرسه که وقتی پاوری دارای استاندار نویز و ریپل (150mv) هست، سازنده بتونه خریدار رو برای اعداد کمتر از این میزان (150mv) و افزایش هزینه پرداختی متقاعد کنه.
    در تایید صحبتهای شما باید بگم در نهایت چیزی که مهم هست اینکه هر چقدر نویز و ریپل خروجی پاور کمتر باشه قطعاً خیلی بهتر خواهد بود.

    رضا جان موارد فوق در ذهن بنده بود که عرض کردم اما اگر شما دوست خوبم این موضوع رو با اطلاعات خوبتون بیشتر شفاف سازی کنید به همه دوستانتون کمک شایانی کردید.
    با توجه به اطلاعات با ارزشی که شما درخصوص منابع تغذیه دارید، پیشنهاد می کنم یک مقاله جامع با موضوع "نویز و ریپل و اثر میدانهای الکترومغناطیسی بر کارکرد دستگاههای سوئیچر" تهیه کنید تا همه بتونن از اون بهره برداری لازم رو داشته باشن.

    قربون شما


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  18. 11 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Artemis (22nd October 2013),Don_Corleone (22nd October 2013),Goodman (24th October 2013),Hamed_Classic (22nd October 2013),iSteve (22nd October 2013),magiteq (22nd October 2013),Mehdi_FXX (22nd October 2013),morteza.p (22nd October 2013),sapple (28th February 2014),SETIZEN (22nd October 2013),smrbh (22nd October 2013)



  19. #10
    OCH Member
    iSteve آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    ناصر
    سن
    33
    نوشته ها
    178
    تشکر شده 1,325 بار در 176 پست
    iSteve آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Goodman نمایش پست ها
    لازم میدونم در اینجا بعنوان یک انجمن تخصصی سخت افزار ، اینچنین مواردی با بحث و گفتگوی بیشتر به شفاف سازی کاربران منجر بشه

    نقل قول نوشته اصلی توسط Behnam_2337 نمایش پست ها
    .......
    اما اگر شما دوست خوبم این موضوع رو با اطلاعات خوبتون بیشتر شفاف سازی کنید به همه دوستانتون کمک شایانی کردید.
    با توجه به اطلاعات با ارزشی که شما درخصوص منابع تغذیه دارید، پیشنهاد می کنم یک مقاله جامع با موضوع "نویز و ریپل و اثر میدانهای الکترومغناطیسی بر کارکرد دستگاههای سوئیچر" تهیه کنید تا همه بتونن از اون بهره برداری لازم رو داشته باشن.

    قربون شما
    بحث بسیار جالب و خیلی کاربردی و مهمی هست، منم از این موضوعات هیچ اطلاعاتی نداشتم. اگه آقا رضا زحمت بکشن و یک تاپیک با همین موضوع بنویسند بی نهایت سپاسگذاریم
    ویرایش توسط iSteve : 22nd October 2013 در ساعت 11:57 AM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  20. 9 کاربر بابت این ارسال مفید از iSteve تشکر کرده اند:

    Behnam_2337 (22nd October 2013),Don_Corleone (22nd October 2013),Goodman (24th October 2013),Hamed_Classic (22nd October 2013),magiteq (24th October 2013),Mehdi_FXX (22nd October 2013),morteza.p (22nd October 2013),sapple (28th February 2014),SETIZEN (22nd October 2013)



صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. آشنایی با نرم افزار محاسبه توان مصرفی سیستم Green
    توسط Aliover در انجمن نرم افزارهای نمایش اطلاعات سیستم (Monitoring Tools)
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 4th March 2014, 06:55 PM
  2. بررسی تخصصی کیس : Green X6 Challenger
    توسط p.X در انجمن کیس و پاور (Case & Power Supply)
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 28th January 2013, 11:57 PM
  3. معرفی رم Samsung Green DDR3 30nm 1600mhz
    توسط Varand در انجمن حافظه اصلی (RAM)
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: 13th January 2013, 08:04 PM
  4. قیمت های فضایی Green
    توسط Varand در انجمن کیس و پاور (Case & Power Supply)
    پاسخ: 59
    آخرين نوشته: 18th September 2012, 03:00 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •