AMD از فناوری جدیدی رونمایی کرد که به موجب آن رندر موی سر شخصیت ها به نحوی بسیار چشم نوازتر انجام میپذیرد...
موهای سر در TressFX با تفکیک بسیار زیادی از هم جدا شده اند که البته این ویژگی با حرکت کردن شخصیت یا دویدن و یا وزش باد بسیار قابل ملاحضه تر و کاربردی تر خواهد بود...
بنا به اظهارات AMD این فناوری بر روی کارت های سری 7000 بهترین کارایی را ارایه خواهد داد و فعلا حرفی از اینکه کارتهای سری قبلتر هم قابلیت استفاده از ویژگی را دارند یا خیر زده نشده...
TressFX برای پردازش از Directcompute مایکروسافت بهره میبرد بنابراین احتمالا این فناوری در کارت های Nvidia هم قابل استفاده خواهد بود
AMD با همکاری استودیو Crystal Dynamics که زیر مجموعه ای Square Enix می باشد . فناوری Tress FX ایجاد کردن برای نرم تر شدن موهای کاراکترها در سری کارتهای گرافیکی RADEON و استفاده کمتر از حافظه. که این محاسبات توسط GPU انجام میشه (( شبیه سازی مو )) . استفاده از این فناوری در DX.11 تهبیه شده است ،
ویرایش توسط TERRORIST : 27th February 2013 در ساعت 01:42 AM
این فناوری چه سودی برای amd داره وقتی انحصاری نیست؟
حتما یک سودی براش داره وگرنه عاشق چشم و ابروی اونا نیست که باهاشون همکاری کنه
اتفاقا این موی طبیعی کاراکتر بازی رو خیلی با اقتدار تر نشون میده
یا مثلا موقعی که بخوان حالت چهره طرف رو بیشتر به رخ بکشن کمی وزش باد ( نسیم ملایم ) به موی سرشون و حرکت موی سرشون موقعیت کاراکتر رو در صحنه بازی بهتر نشون میده
خیلی توپه !!!
از این فناوری جدید لذت بردم !!!
( پ ن : قبل از توضیحات خودم توضیحات اول تاپیک رو نخونده بودم بعد که خوندم دیدم چقدر تفاهم داره با توضیحات من )
با تشکر از دوست عزیزمون بابت این تاپیک در مورد tressFX .....
چیزی که به ذهن من میرسه Physx انویدیا هست حالا این پردازش چطور یهو با این بازی در کارتهای سری 7000 رخ داده جالب هست ، با تمام احترامی که به کمپانی AMD دارم ، کمپانی انویدیا از فناوری Physx در تمامی کارتهای خودش استفاده کرده فقط چند نمونه از کارتهای قدیمی و ضعیف این شرکت هستند که این فناوری ندارند ، ولی در مقابل AMD فقط این فناوری در کارتهای 7000 قابل اجرا دانسته ، این خودش به این معنی هست ( برید کارتهای سری 7000 بخرید:دی)
اما جدا از این مسائل Tress به معنی گیسو و همون موهای بلند گفته میشه ( و اینکه این پردازش و فناوری tressFx فقط در حالت اینکه باد ایجاد میشه نیست در حالتی که موهای لارا کرافت خیس شده هم این tressFx پردازش این افکت هم به عهده داره ، اما گمان نکنم این پردازش در کارتهای انویدیا به خوبی کارتهای AMD صورت بگیرد.)
جالب هست بدونید : دی ....که این اسم از TRESS EFFECT یک نوع شامپو با نام Ouidad گرفته شده
تکنولوژی فوق جز اینکه در حالت معمول و استفاده شده از آن دارای بار پردازشی هست برای جلوه بهتر مسلما نیاز به AA هم هست ...
در ضمن این تکنیک طراحی مو از عواملی همچون باد و رطوبت و حرکت نیز تاپیر پذیر هست ...
نمونه ای از تصاویر با کیفیت از این تکنولوژی :
[Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ]
با تشکر از دوست عزیزمون بابت این تاپیک در مورد tressFX .....
چیزی که به ذهن من میرسه Physx انویدیا هست حالا این پردازش چطور یهو با این بازی در کارتهای سری 7000 رخ داده جالب هست ، با تمام احترامی که به کمپانی AMD دارم ، کمپانی انویدیا از فناوری Physx در تمامی کارتهای خودش استفاده کرده فقط چند نمونه از کارتهای قدیمی و ضعیف این شرکت هستند که این فناوری ندارند ، ولی در مقابل AMD فقط این فناوری در کارتهای 7000 قابل اجرا دانسته ، این خودش به این معنی هست ( برید کارتهای سری 7000 بخرید:دی)
اما جدا از این مسائل Tress به معنی گیسو و همون موهای بلند گفته میشه ( و اینکه این پردازش و فناوری tressFx فقط در حالت اینکه باد ایجاد میشه نیست در حالتی که موهای لارا کرافت خیس شده هم این tressFx پردازش این افکت هم به عهده داره ، اما گمان نکنم این پردازش در کارتهای انویدیا به خوبی کارتهای AMD صورت بگیرد.)
جالب هست بدونید : دی ....که این اسم از TRESS EFFECT یک نوع شامپو با نام Ouidad گرفته شده
البته فرشاد جان در منبعی که من خوندم نامی از سری 7000 ندیدم ...
و مطمئنا هم اینطور نیست .. چرا چون پیش نیاز این تکنیک DirectCompute هست ... و اونم که تو اکثر سریها قابل دسترس ...
تو منبعی که مطالعه کردم مشهود بود که برای انویدیا نیز قابل دسترسه فقط عنوان شده بود که در AMD بهتر کارایی خواهد داشت ...
و قسمت شاید به قول شما تبلیغاتیشم اینه که چون محاسبات به صورت موازی هست بهترین حالت برای اون کارت های بر مبنای GCN پیشنهاد شده ...
بله دقیقا[Only registered and activated users can see links. ]
البته فرشاد جان در منبعی که من خوندم نامی از سری 7000 ندیدم ...
و مطمئنا هم اینطور نیست .. چرا چون پیش نیاز این تکنیک DirectCompute هست ... و اونم که تو اکثر سریها قابل دسترس ...
تو منبعی که مطالعه کردم مشهود بود که برای انویدیا نیز قابل دسترسه فقط عنوان شده بود که در AMD بهتر کارایی خواهد داشت ...
و قسمت شاید به قول شما تبلیغاتیشم اینه که چون محاسبات به صورت موازی هست بهترین حالت برای اون کارت های بر مبنای GCN پیشنهاد شده ...
بله دقیقا[Only registered and activated users can see links. ]
به به ببین کی اینجاست، حامد عزیز دل...
حامد جان درسته حرفی از سری 7000 زده نشده اما اکثر سایت ها و خود AMD این پردازش و بصورت بهینه شده بر روی GCN اعلام کردن که GCN هم فقط در سری کارتهای 7000 هست...
DirectCompute isn't exclusive to AMD, and as such, the technology works on any DirectX 11 graphics card. Of course, AMD believes its own hardware is best suited, pointing out that cards featuring the Graphics Core Next (GCN) architecture are particularly well-equipped for these kinds of tasks because of fast on-chip shared memory and massive processing throughput.
البته لازم به ذکر است انویدیا نیز از این فناوری همانطور که دوستان گفتند بی بهره نیست