قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
Like Tree6Likes
  • 6 Post By The Joker

موضوع: نقد و بررسی از پیش نمایش TITANFALL

  1. #1
    Retired assistant
    The Joker آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    محمد جواد
    نوشته ها
    775
    تشکر شده 7,070 بار در 737 پست
    The Joker آنلاین نیست.

    نقد و بررسی از پیش نمایش TITANFALL

    با سلام و درود خدمت تمامی عزیزان



    یکی دیگر از سورپرایز هایی که نمایشگاه E3 2013 برای تماشاچیان به همراه داشت ، بازی Titanfall بود که توانست اکثر جایزه های نمایشگاه E3 را برای خود درو کند و هم اکنون از نظر بسیاری از سایت ها و مخاطبان به یکی از مورد انتظار ترین بازی های نسل بعد تبدیل شده است .

    این بازی توسط استودیو Respawn در حال ساخته شدن است و عوامل ساخت بازی کارکنان سابق استودیو Infinity Ward هستند که سری بازی های Call Of Duty را در کارنامه ی خود ثبت کرده اند و شرکت EA وظیفه ی نشر بازی را بر عهده گرفته است .

    در سال 2010 بود که دو تن از خالقان اصلی سری بازی های Call Of Duty-Modern Warfare آقایان Jason West و Vince Zampella به همراه کارکنان آن از استودیو Infinity Ward خارج شدند و استودیو جدیدی به نام Respawn Entertainment را تاسیس کردند و از همان موقع ساخت بازی نسل بعد Titanfall را آغاز کردند .

    در طول این 3 سال اطلاعاتی زیادی از این بازی منتشر نشد و مراحل ساخت بازی در خفا ادامه می یافت ، اما در E3 2013 بود که این بازی با سر و صدای زیادی معرفی شد .



    بازی Titanfall که نام آقایان Jason West و Vince Zampella را پشت خود دارد ، از همین الان آینده ی آن تامین شده است و به گفته ی بعضی ها این بازی ممکن است باعث بروز سبک جدیدی در بازی های رایانه ایی شود .

    بازی دارای دید اول شخص یا همان FPS است ، اما چیزی که این بازی را از سایر بازی ها FPS متمایز می کند Multiplayer بودن آن است .
    بله ، این بازی فقط درای بخش مالتی پلیر است و از بخش سینگل پلیر در آن خبری نیست و همچنین این بازی نیز مانند بعضی دیگر از بازی های نسل بعد MMO است .

    آنلاین بودن بازی یکی از ویژگی های مثبت بازی است و بدون شک در آینده اکثر بازی ها فقط به صورت آنلاین قابل بازی کردن هستند ، البته آنلاین بودن بازی در کشور ما به علت وضع اینترنت یک ویژگی منفی حساب می شود و باعث میشود که اکثر بازیکنان از تجربه ی این بازی فوقالعاده محروم بمانند .

    وقتی که صحبت از یک بازی مالتی پلیر می شود ، دیگر داستان معنایی پیدا نمی کند و فقط کشتن و جلو رفتن و نفر اول شدن در Leaderboard است که مهم است ، اما TF از این قاعده مستثنی است و دارای بخش داستانی بسیار زیبایی نیز است.



    همانطور که گفته شد بازی دارای ویژگی های داستانی نیز است و بازیکن می تواند به صورت Solo و یا Co-op به انجام این ماموریت ها بپردازد و امتیاز ها و آیتم های گوناگون را کسب کند .
    بازیکن در بازی کنترل انسان هایی به نام Pilot ها را دست میگرد ، علاوه بر آن ربات های مکانیکی بسیار بزرگی به نام Titan وجود دارد که انسان ها می توانند سوار بر آنها شوند و به نبرد بپردازند .

    زمانی که در ربات غول پیکر و چند متری خود نشسته اید شرایط نسبت به زمانی که پیاده هستید فرق می کند ، می توانید با تایتان خود بدوید و در مسیر خود Pilot ها در زیر پاهایتان له کنید ، اسلحه ی خود را بردارید و به سمت تایتان های دیگر شلیک کنید و یا به صورت تن به تن به مبارزه با تایتان های دیگر بپردازید که این مورد ، یعنی مبارزات تن به تن تایتان ها بسیار زیبا انجام می شود .



    در بازی کلاس های مختلفی از تایتان ها وجود دارد که هر کلاس ویژگی های دارد که آن کلاس را نسبت به کلاس دیگر برتر می کند ، تا کنون سه کلاس مختلف از تایتان ها به نام های Atlas و Stryder و Ogre در بازی معرفی شده است که هر کدام دارای ویژگی های هستند ، به عنوان مثال کلاس Ogre یک کلاس Heavy است و قدرت مانور کمتری برخوردار است ، اما دارای زره ایی بسیار ضخیم است که در مقابل گلوله ها و یا ضربه های دشمن به راحتی ایستادگی میکند ، اما کلاس Atlas به نسبت کلاس Ogre از قدرت زره ایی کمتری برخوردار است ، اما در مقابل بسیار فرز و تند و تیز است و از قدرت مانور بالایی برخوردار است ، در مقابل کلاس Stryder دارای طراحی اسکلتی است و دارای قدرت مانور بسیار بسیار بالایی است و می توانید با آن پرش های بلند بزنید و با سرعت بدوید و ... ، اما زره این کلاس بسیار کم است و اگر با یک Ogre و یا Atlas شاخ به شاخ شوید به هیچ عنوان شانس زنده ماندن ندارید .

    در حالت عادی خارج شدن از تایتان ها مقداری زمان بر است ، اما زمانی که تایتان شما صدمه دیده است و در حال منفجر شدن است تنها راه خروج از تایتان ، خروجی اضطراری است که بازیکن با کشیدن دسته Eject که در زیر صندلی قرار دارد ، از قسمت بالای سر تایتان به بیرون پرتاب می شود .



    هنگامی که تایتان شما در کنار شما نیست و شما پیاده هستید ، آیا یک سرباز کاملآ بی دفاع هستید ؟
    در پاسخ باید گفت که خیر ، بلکه شما یک سرباز تا دندان مسلح هستید که توانایی حمل انواع و اقسام سلاح های سبک و سنگین و مهمات و ... دارید ، سلاح هایی که حتی تایتان ها هم قدرت ایستادگی در مقابل آنها را ندارند .

    همچنین از دیگر ویژگی ها Pilot ها می توان به Jetpack اشاره کرد که به بازیکن اجازه میدهد به کمک آن با سرعت بیشتری بدود ، پرش های بلندی بزند و یا حتی با کمک آن مسافتی را بر روی دیوار بدود و ...
    بازیکن می تواند وقتی که کنترل Pilot خود را در دست دارد از پشت به یک تایتان نزدیک شود و به کمک Jetpack خود ، بر پشت تایتان بپرد و از پشت به قسمت های آسیب پذیر تایتان ها شلیک کند و آنها را از پا در بیاورد .



    قبل از شروع شدن هر Match ، بازیکن باید ابتدا از میان چندین Pilot یک Pilot برای خود انتخاب کند و سپس از میان تایتان های مختلف نیز یک تایتان برای خود انتخاب کند ، سپس بازیکن باید به مدت دو دقیقه منتظر بماند تا تایتان او ساخته شود و سپس می تواند تماس بگیرد و یک محلی را تعیین کند تا تایتان او به آن محل آورده شود .

    علاوه بر آن Pilot ها توانایی هک کردن تایتان ها را نیز دارا می باشند که در این حالت می توانید کاری کنید که تایتان هک شده خودش را منفجر کند .

    از همه این ویژگی ها بگذریم و اشاره ایی کنیم به گرافیک بازی

    بازی توسط موتور گرافیکی Source که متعلق به شرکت Valve است و تا کنون بازی هایی نظیر Counter Strike-GO و Left 4 Dead و... با این موتور ساخته شده اند در حال ساخته شدن است .
    قدرت این موتور گرافیکی در بازی هایی که تاکنون بوسیله ی آن ساخته شده اند نشان داده نشده است ، اما Respawn از حداکثر قدرت موتور استفاده کرده است تا یک گرافیک چشم نواز را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد .

    همچنین فیزیک بازی مخصوصآ تخریب پذیری اجسام و تایتان و ... به زیبایی بسیار چشم نوازی شبیه سازی شده اند ، زیرا یکی از اصلی ترین بخش های فیزیکی موتور Source همین فیزیک تخریب پذیری است ، علاوه بر آن نورپردازی بازی نیز بسیار زیبا است .



    استفاده از این موتور گرافیکی بسیار عاقلانه به نظر می رسد ، زیرا این موتور گرافیکی قبلآ امتحان خود را پس داده است و یک تجربه ی ناب در کنار گیم پلی بسیار سرعتی و روان ، بدون افت فریم و ... برای بازیکن به ارمغان می آورد ، بر خلاف بعضی از موتور های گرافیکی دیگر که افت فریم جزئی از موتور است و اگر نباشد ، انگار که موتور کار نمی کند و یا سنگینی بی مورد موتور و ... .

    از ویژگی های گیم پلی می تواند به حرکات Pilot ها و مخصوصآ تایتان ها اشاره کرد ، هنگامی که در تایتان خود نشسته اید و در حال حرکت هستید ، کاملآ حس واقعی بودن به بازیکن دست میدهد ، از طریقه ی حرکت کردن تایتان و یا ضربه زدن و دویدن و ... .
    همچنین گیم پلی بازی بسیار سرعتی است و بازیکن باید تمام مدت حواس خود را جمع کند ، زیرا کوچکترین حواس پرتی منجر به مرگ می شود .

    صدا گذاری بازی نیز به زیبایی صورت گرفته است ، از صدای شلیک اسلحه ها گرفته ، تا صدای راه رفتن تایتان های غول پیکر و ... و ... .

    HUD بازی نیز اطلاعات کاملی در اختیار بازیکن قرار می دهد و همچنین مکانیزمی به نام Operator در بازی قرار دارد که اگر بازیکن در محیط گم شد و یا اینکه نمی دانست که چه کاری باید انجام دهد به کمک او می آید .

    تمامی این ویژگی ها توسط Respawn در کنار هم قرار گرفته اند تا بازیکن هنگام بازی کردن Titanfall به هیچ عنوان گذر زمان را احساس نکند .



    بازی Titanfall از یه لحاظ هایی به Modern Warfare شبیه است ، از جمله گرفتن Perk های مختلف و Killstreak ها و ... .
    همچنین از Mode های مالتی پلیر بازی می توان به Team Deathmatch اشاره کرد که بازیکن باید تا اتمام زمان بازی در مقابل دشمن ایستادگی کند و همچنین Hard Point که بازیکن باید به کمک گروه خود نقاط مختلفی که در نقشه مشخص شده اند را بگیرد ، از Mode های مختلف در بازی اطلاعات زیادی در دست نیست ، اما بدون شک تنوع آنها فراوان است تا بازی حالت یکنواختی به خود نگیرد .

    قبلآ گفته شد که بازی Titanfall از جهاتی شبیه به سری بازی های Modern warfare است و حتی بعضی ها گفته اند که این بازی دقیقآ Modern Warfare است ، فقط ربات و ... به بازی اظافه شده است ، در جواب باید گفت که به هیچ عنوان اینگونه نیست و بازی دارای خلاقیت های بسیار زیادی بوده و بازیکن به هیچ عنوان از بازی کردن خسته نمی شود .



    بازی Titanfall دارای پتانسلی بسیار بالایی است و از همان دقایق اولیه معرفی شدنش توانست نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند و به نوعی آینده و فروش خود را کاملآ تضمین کرد .

    این بازی در تاریخ 14 March امسال برای پلتفرم های XONE و PC عرضه می شود .

    با تشکر




    Motherboard : ECS A785GM-AD3 Processor : AMD Athlon II X4 635
    Main Memory : 2x2GB Geil+Kingmax Graphics Card : AMD Radeon HD 7770 GHZ Edition
    Cooling : DEEPCOOL Gammaxx 300 Power Supply : Green GP580B

  2. 15 کاربر بابت این ارسال مفید از The Joker تشکر کرده اند:

    Agent 47 (18th January 2014),Aliover (19th January 2014),ali_men2004 (18th January 2014),AMD Radeon (18th January 2014),AMIR_HA (19th January 2014),Blue Rose (30th April 2014),CROSSHAIR (18th January 2014),magiteq (18th January 2014),mohammad72 (18th January 2014),Optimus Prime (19th January 2014),overclock990 (19th January 2014),sapple (2nd March 2014),SenatorPC (18th January 2014),smrbh (18th January 2014),XoMa (19th January 2014)



  3. #2
    OCH Member
    ali_men2004 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    علی
    سن
    40
    نوشته ها
    187
    تشکر شده 924 بار در 171 پست
    ali_men2004 آنلاین نیست.
    ممنون بابت بررسی زیباتون اگه بخواد کم کم بازی ها آنلاین بشن باید بجای ارتقا سیستم باید بفکر خرید کنسول باشیم(البته اونم نمیدونم میشه سیگنل بازی کرد یا نه. )


    Motherboard : giga z68 Processor : i7 2700k
    Main Memory : 2×4 1600 Graphics Card : giga 3x 760 oc
    Cooling : frio Power Supply : 600eu

  4. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از ali_men2004 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (19th January 2014),Aliover (19th January 2014),The Joker (19th January 2014),XoMa (19th January 2014)



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •