قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4
Like Tree17Likes
  • 17 Post By Olesius

موضوع: بررسی خنک کننده GamerStorm Assassin

  1. #1
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.

    بررسی خنک کننده GamerStorm Assassin

    با نام و یاد ایزد یکتا

    با سلام و احترام خدمت کاربران عزیز

    مدتی است محصولات حرفه ای کمپانی خوشنام Deep Cool در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته است، لذا با همکاری نماینده محترم این کمپانی در ایران بررسی جدیدترین محصول کمپانی مذکور تهیه و تنظیم گردیده است که امیدوارم مفید واقع شود. شایان ذکر است محصولات Deep Cool همواره در ایران با قیمت و کارایی مناسب شناخته می شوند.


    چنانچه نیم نگاهی به گذشته و سیر تکاملی سیستم های دسکتاپ، سرور، ... بویژه پردازنده های مختلف داشته باشیم، همواره کنترل و دفع حرارت تولیدی پردازنده مرکزی یکی از معضلات جدی کمپانی های سازنده بوده است. چرا که حرارت تولیدی پردازنده در صورت دفع نامناسب باعث کاهش عمر مفید پردازنده یا وارد شدن آسیب جدی به آن می گردید. بمرور زمان و به سبب پیشرفت هایی که در زمینه ساخت خازن ها و ترانزیستورهای مجتمع با ابعاد کوچکتر و بالطبع مصرف انرژی کمتر حاصل گردیده، تکنولوژی ساخت پردازنده ها نیز دگرگون شده و در حال حاضر شاهد پردازنده هایی با تکنولوژی ساخت 22 نانومتری نیز می باشیم که نوید مصرف انرژی کمتر و بازدهی بیشتری را می دهد. البته این بدین معنی نیست که امروزه دیگر هیچ پردازنده داغ و پر مصرفی وجود ندارد، تعداد هسته های پردازشی، فرکانس کاری پردازنده، میزان کش سطوح مختلف، معماری و عوامل دیگر در این موضوع دخالت دارند که باعث می شود برخی کمپانی های سازنده پردازنده مانند AMD همراه با عرضه پردازنده های سری FX-8000، به کاربران خود توصیه اکید به تهیه واترکولینگ یا ایر کولینگ قدرتمند داشته باشند! اگر کمی به عقب تر نیز بازگردیم، برای اولین بار کمپانی Intel همراه با پردازنده های اکستریم Core i7 980X و Core i7 990X خود نیز ایر کولینگ قدرتمند تری عرضه کرد. این روال هم اکنون نیز ادامه داشته و کمپانی Intel پردازنده های Core i7 3930K، Core i7 3960X و Core i7 3970X خود را بدون خنک کننده به فروش رسانده و کاربران رو ملزم به خرید خنک کننده مناسب یا واتر کولینگ می نماید!

    مورد مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، قابلیت اورکلاک پردازنده های مختلف و اقبال عمومی تمامی کاربران اعم از گیمرها، اورکلاکرها و ... به این موضوع می باشد! در واقع قابلیت و پتانسیل اورکلاک بالای پردازنده های امروزی باعث گردیده هر کاربری نسبت به اورکلاک (افزایش فرکانس کاری) پردازنده خود جهت دستیابی به کارایی بالاتر ترغیب شود که در این صورت دیگر فن باکس/استوک پردازنده جوابگوی دفع حرارت پردازنده مرکزی در حالت اورکلاک نخواهد بود. هرچند نباید فراموش کرد همیشه گرما و حرارت تنها دلیل لازم برای ارتقاء به کولینگ بهتر نیست بلکه در بسیاری از موارد با انتخاب Air Cooling یا Water Cooling مناسب، علاوه بر کارکرد خنک پردازنده، نویز حاصل از سیستم نیز به طور محسوسی کاهش می یابد و آرامش/آسایش محیط کار یا منزل را به دنبال دارد. با توجه به موارد مطرح شده هر سیستم حرفه ای (سیستم های رندر، سیستم های سرور، سیستم های بازی، ... ) نیازمند خنک کننده ای با کارایی بالا بوده و این امر اجتناب ناپذیر می باشد.. .


    کمپانی Deep Cool:

    کمپانی Deep Cool با شعار یا ماموریت بهترین کارایی و راه کارهای حرارتی برای خریداران سراسر جهان، در سال 1996 میلادی تاسیس گردید. این کمپانی فعالت خود را با تولید خنک کننده های سرور و دسکتاپ برای پارتنرهای ODM یا Original design manufacturer آغاز کرده و بتدریج فعالیت خود را به سوی خنک کننده های دسکتاپ و نوت بوک گسترش داده است. تاکید کمپانی Deep Cool بر پوشش نیازهای کاربران حرفه ای و کیفیت بالای ساخت محصولات این کمپانی باعث شده است محصولات این کمپانی بخوبی جایگاه خود در بازارهای جهانی به دست بیاورد. شبکه توزیع کمپانی Deep Cool در حال حاضر در بیش از 60 کشور جهان قرار داشته و به سرعت نیز در حال گسترش می باشد. تیم تحقیق و توسعه (R&D) این کمپانی در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، آلمان، چین مستقر بوده و در طراحی و تولید محصولات جدید همواره نوآوری و خلاقیت را مد نظر دارد. قابل ذکر است کمپانی Deep Cool گواهی نامه های مختلفی نظیر ISO 14000 و ISO 9000 را در محافظت از محیط زیست و کیفیت کسب کرده است و یکی از تامین کنندگان کمپانی های بزرگ Dell، Fujitsu، Siemens، Osram و ... می باشد. احترام به خریدار یا مشتری مداری نیز از جایگاه ویژه ای نزد این کمپانی برخوردار بود و طبق اظهار نظر کمپانی Deep Cool همواره سعی می شود بهترین خدمات و سرویس های لازم در کمترین زمان ممکن به خریداران ارائه شود. برای خریداران خود نیز آرزوی ویژه ای دارند: “Enjoy your cool life!”


    چرا Deep Cool؟

    ممکن است شما نیز سوال کنید Deep Cool به چه معنی بوده و به چه موضوعی اشاره دارد! علاوه بر معنی تحت الفظی آن "سرمای عمیق" کمپانی Deep Cool داستانی از سال 1997 و برتری یک نرم افزار برابر شطرنج باز معروف "گری کاسپاروف" را نقل می کند! در آن سال طی مسابقات قهرمانی جهان، نرم افزاری که بروی یک ابر رایانه از کمپانی IBM نصب شده بود توانست در یک رقابت نفس گیر برابر شطرنج باز معروف و قهرمان جهان یعنی گری کاسپاروف پیروز شود! آن نرم افزار Deep Blue نام داشت! این موضوع نشان داد ساخته دست انسان می تواند تا چه اندازه ای موفق ظاهر شود! از این رو نام کمپانی توسط مدیران آن Deep Cool انتخاب گردید تا امیدوار باشند محصولاتی با کارایی بالا نظیر Deep Blue تولید کنند!


    GamerStorm Assassin:

    گیمر استورم (یا طوفان گیمر) نام برند جدیدی می باشد که بازار هدف آن را گیمرهای حرفه ای تشکیل می دهد. درواقع کمپانی Deep Cool از این طریق به گیمرهای حرفه ای بهای ویژه ای داده است و محصولات معرفی شده از این سری به نوعی خاص و منحصربفرد (با توجه به نیازهای گیمرهای حرفه ای و برآورده کردن آنها) می باشند. خنک کننده Assassin به عنوان اولین عضو این سری از تمامی سوکت های Intel و AMD پشتیبانی کرده و با توجه به مشخصات فنی در خور توجه (!) رقیب سرسخت و قدرتمندی برای خنک کننده های موجود در بازار ایران تلقی می گردد.

    پس از باز کردن پکیج شکیل Assassin و بسته های تو در تو! اولین موردی که برخورد می کنم خود خنک کننده می باشد که بخوبی بسته بندی شده است!

    خنک کننده Assassin، از یک هیت سینک دوگانه (Twin Tower) حجیم به منظور دفع حرارت بهتر (افزایش سطح تماس با محیط) تشکیل شده است که قابلیت نصب سه فن را دارا می باشد، البته در داخل پکیج دو فن قرار داده شده است. Fin های آلومینیومی این هیت سینک حجیم در شکل و شمایل خاصی برش خورده اند که کمپانی Deep Cool آنها دندان های کوسه! (Shark teeth) نامیده است، این نوع طراحی علاوه بر ایجاد ظاهری شکیل در دو سوی Assassin باعث ایجاد جریان بهتر هوا نیز می گردد! سایز کلی خنک کننده Assassin بدون فن 140X128X158 میلیمتر و با فن 140X128X158 میلیمتر می باشد. همچنین وزن کلی آن همراه با فن ها 1378 گرم می باشد.


    این دو مجموعه هیت سینک توسط هشت هیت پایپ مسی با کارایی بالا به قطر 6 میلیمتر به کف (Base) خنک کننده Assassin متصل شده اند. طرز قرارگیری هیت پایپ ها U شکل بوده و در هر برج نیز در امتداد یکدیگر (در راستای یک خط) قرار گرفته اند! طبق بررسی های فیزیکی و ترمودینامیکی هیت پایپ ها زمانی حداکثر کارایی و انتقال حرارت را دارا می باشند که کمترین خمش ممکن را داشته و در معرض مستقیم جریان هوا قرار بگیرند. از این رو طراحی Assassin تا اینجای کار بی نقص و قابل تحسین می باشد!


    سرانجام به مهم ترین بخش از یک خنک کننده می رسیم، کف (Base) خنک کننده وظیفه مهم جذب کامل حرارت پردازنده و انتقال صحیح و سریع آن به هیت پایپ ها و در ادامه به هیت سینک ها را بر عهده دارد! بدلیل ضریب هدایت گرمایی بالای فلز مس، همواره در این بخش از فلز مس استفاده می گردد. هیت پایپ ها به طور موازی کنار یکدیگر قرار گرفته و به کف (Base) خنک کننده متصل (لحیم کاری یا جوش کاری) شده اند از این رو انتظار می رود حرارت تمامی نقاط پردازنده بخوبی توسط کف و پس از آن هیت پایپ ها جذب گردد. حسن ختام این بخش که برای تماس کامل با پردازنده لازم و ضروری می باشد، کف صاف و یک دستی است که توسط دستگاه های/ماشین آلات CNC پرداخته شده و حالت آینه ای به خود گرفته است.
    نکته قابل توجه در این بخش، زائده های کوچکی بروی بخش فوقانی کف (Base) خنک کننده می باشد که بالحاظ تئوری می تواند در دفع حرارت در همان ابتدای کار و از کف خنک کننده نقش مفیدی داشته باشد. قابل ذکر است تمام اجزای این مجموعه، اعم از هیت سینک ها، هیت پایپ ها و کف نیکل اندود شده اند.



    در داخل پکیج Assassin دو فن 120 و 140 میلیمتری به رنگ مشکی و سبز با ولتاژ کاری 7 الی 12 ولت داخل بسته های جداگانه قرار گرفته است که بترتیب 1200 و 1400 RPM بوده و حجم هوادهی آنها نیز 52.35 و 80.28 CFM می باشد. نویز حاصل از کارکرد این فن ها نیز در حداکثر دور برای فن 120 میلیمتری 23 دسی بل و برای فن 140 میلیمتری 32 دسی بل ذکر شده است که در طول تست ها تنها نویز فن 140 میلیمتری در حداکثر دور کمی شنیده می شود که قابل اغماض می باشد، چرا که سیستم تست مورد استفاده در این بررسی Open Air بوده و داخل کیس این میزان نویز محسوس نخواهد بود. هرچند در داخل پکیج Assassin دو آداپتور به چشم می خورد که یکی از آنها ولتاژ ثابت 7 ولت به فن ها اعمال کرده و باعث می شود فن ها در کمترین میزان نویز خود فعالیت کنند و دیگری نیز تبدیل دو کانکتور به یک کانکتور 4 پین برای اتصال به مادربورد (جهت مدیریت هم زمان هر دو فن) می باشد. در بروشور یا دیتا شیت محصول اشاره ای به ضد غبار بودن فن ها نشده است ولی کیفیت بالای ساخت فن ها توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند! خصوصا فریم یا کاور دور فن ها که از پلاستیک نرم و خاصی ساخته شده است! کمپانی Deep Cool این ماده را تحت عنوان (De-Vibration TPE) مطرح می کند که باعث کاهش نویز حاصل از کارکرد فن ها می شود.




    در آخرین بسته نیز، Thermal Past، براکت ها، پیچ و مهره های لازم، گیره های نگه دارنده فن ها، دفترچه راهنمای نصب و استیکر فلزی جالب GamerStorm بچشم می خورد. شایان ذکر است بروی Thermal Past یا خمیر حرارتی هیچ نام و مشخصاتی ذکر نشده است و تنها از طریق دوستان مطلع شدیم که Deep Cool Z9 از جدیدترین خمیرهای حرارتی کمپانی Deep Cool می باشد. همان طوری که در ابتدای بررسی اشاره شد، خنک کننده Assassin با تمامی پلتفورمهای موجود سازگار می باشد و هیچ گونه کم و کسری به چشم نمی خورد!
    Intel Socket
    LGA2011/LGA1366/LGA1156/LGA1155/LGA775
    AMD Socket
    FM1/AM3+/AM3/AM2+/AM2




    سرانجام پس از بیان مشخصات خنک کننده Assassin، زمان بررسی و مقایسه عملکرد آن در برابر [Only registered and activated users can see links. ] فرا می رسد. خنک کننده ترمال تک از پنج هیت پایپ 6 میلیمتری بهره می برد که با پردازنده در تماس مستقیم می باشند. دو فن 130 میلیمتری نیز این خنک کننده را همراهی می کنند که دور آنها از 800 الی 2000 RPM قابل تغییر می باشد. برای یکسان سازی شرایط بررسی، برای هر دو خنک کننده از خمیر حرارتی Deep Cool Z9 استفاده شده است.
    بررسی را در حالات مختلف نظر تک فن و دو فن و همچنین در حالت پیش فرض و اورکلاک شده پی خواهیم گرفت.

    در ابتدا مشخصات سیستم تست :



    - فرکانس پردازنده: پیش فرض
    - تنظیمات بایوس در حالت پیش فرض، Turbo On


    حالت اول، Single Fan:

    برای بررسی دمای پردازنده در حالت بیکاری، سیستم به مدت 15 دقیقه در محیط دسکتاپ و بدون هیچ فعالیتی رها می گردد. مدیریت مصرف انرژی ویندوز نیز در حالت بالانس قرار گرفته است!
    به منظور بررسی دمای پردازنده در حالت لود نیز، نرم افزار OCCT و تست Linpack آن به مدت 15 دقیقه اجرا می گردد. برای صحت از نتایج بدست آمده دمای محیط تست 28 درجه سانتی گراد فیکس شده و تست ها نیز دو بار سنجش می گردند. همچنین ساعت مشخصی از روز که محیط تست آفتاب گیر نباشد انتخاب گردیده است.




    حالت دوم، Dual Fan:




    - فرکانس پردازنده: اورکلاک شده به 4.5 گیگاهرتز، ولتاژ پردازنده 1.25 ولت
    - تنظیمات اعمال شده Turbo Off, EIST Off

    حالت اول، Single Fan:




    حالت دوم، Dual Fan:





    نتیجه گیری پایانی:
    در بررسی های این چنینی همواره نتیجه گیری و جمع بندی مطالب عنوان شده در طول بررسی و نتایج حاصل از آن قدری مشکل می باشد. در واقع سعی بر این است تمامی نکات مثبت و منفی محصول ذکر شود تا حق مطلب بخوبی ادا شده و تصمیم گیری نهایی به خریداران واگذار شود! خنک کننده Gamerstorm Assassin در طول بررسی و در حالات مختلف همواره عملکرد بهتری نسبت به خنک کننده Frio Advanced Editon داشته و در برخی تست ها این میزان اختلاف حتی به 8 الی 9 درجه سانتیگراد (اختلاف داغ ترین هسته ها) نیز رسیده است. اما نباید فراموش کرد Frio Advanced Edition از هیت سینک کوچک تر و تعداد هیت پایپ کمتری نسبت به رقیب قدرتمند خود برخوردار می باشد و این میزان اختلاف به اختلاف طراحی دو محصول نیز باز می گردد ! در هر صورت اگر از فاکتور قیمت صرف نظر کنیم، بسته بندی محصول، کیفیت ساخت محصول، لوازم و ابزارهای لازم، کیفیت ساخت و هوادهی فن های همراه محصول و عملکرد آن در طول تست های مختلف بسیار خوب ارزیابی می گردد و به کمپانی Deep Cool برای طراحی این محصول باید تبریک گفت!

    اما شاید تنها نکته منفی در مورد خنک کننده Assassin، سایز حجیم و بزرگ آن می باشد که در هر صورت اسلات اول و دوم حافظه ها را پوشانده و مانع نصب حافظه های بلند (تاج دار) می گردد. از این رو کاربران قبل از خرید حتما باید به این موضوع دقت داشته و در صورت امکان از حافظه هایی با ارتفاع کم استفاده نمایند. همچنین ممکن است فاصله اسلات های حافظه با پردازنده مرکزی در مادربوردهای مختلف نیز متفاوت باشد.



    با تشکر از شرکت فرانوآران، نماینده محترم کمپانی Deep Cool در ایران و مدیریت محترم شرکت جناب آقای ضیایی
    تیم اورکلاکینگ هیروز


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  2. 36 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    ABS92 (3rd May 2014),Agent 47 (6th July 2013),Aliover (6th July 2013),AMD Radeon (6th July 2013),AMIR_HA (7th July 2013),Artemis (6th July 2013),Behnam_2337 (6th July 2013),Blue Rose (6th July 2013),Don_Corleone (7th July 2013),First.Last (6th July 2013),Goodman (6th July 2013),Hamed_Classic (14th October 2013),IceFire (6th July 2013),lorn (6th July 2013),magiteq (6th July 2013),MAKAN (6th July 2013),Mehdi_FXX (6th July 2013),mohammad72 (6th July 2013),mohammad775 (6th July 2013),momo000000 (6th July 2013),morteza.p (6th July 2013),Mr. DB (6th July 2013),Optimus Prime (8th July 2013),Osiris (7th July 2013),p.X (6th July 2013),Reza Y (7th July 2013),sapple (12th July 2013),SASANOC (7th July 2013),SenatorPC (8th July 2013),SETIZEN (6th July 2013),sMohammad (6th July 2013),smrbh (6th July 2013),The Joker (7th July 2013),Varand (6th July 2013),XoMa (6th July 2013),ZeNer (6th July 2013)



  3. #2
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    خسته نباشید علی جان
    بسیار عالی بود... واقعا لذت بردیم



    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  4. 16 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Aliover (6th July 2013),AMIR_HA (7th July 2013),Artemis (6th July 2013),Behnam_2337 (6th July 2013),Blue Rose (6th July 2013),Don_Corleone (7th July 2013),First.Last (6th July 2013),magiteq (6th July 2013),Mr. DB (6th July 2013),Olesius (6th July 2013),sapple (12th July 2013),SETIZEN (6th July 2013),sMohammad (6th July 2013),smrbh (6th July 2013),XoMa (6th July 2013),ZeNer (6th July 2013)



  5. #3
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.
    علی آقای عزیز واقعا عالی بود.
    همه بخشها کامل بررسی شد.
    ایرکولینگ فوق در تستها نتایج رضایت بخشی داشته و می تواند به عنوان یک پیشنهاد در سبد خرید کاربران ایرکولینگ قرار گیرد.
    امیدوارم از قلم شیوای شما همواره بهره مند باشیم.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  6. 17 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    AMIR_HA (7th July 2013),Artemis (6th July 2013),Blue Rose (6th July 2013),Don_Corleone (7th July 2013),First.Last (6th July 2013),magiteq (6th July 2013),Mehdi_FXX (6th July 2013),Mr. DB (6th July 2013),Olesius (6th July 2013),p.X (6th July 2013),sapple (12th July 2013),SETIZEN (6th July 2013),sMohammad (6th July 2013),smrbh (6th July 2013),The Joker (7th July 2013),XoMa (6th July 2013),ZeNer (6th July 2013)



  7. #4
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.
    از لطف دوستان عزیز ممنونم


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  8. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    Agent 47 (8th July 2013),AMIR_HA (7th July 2013),Artemis (8th July 2013),magiteq (8th July 2013),sapple (12th July 2013),sMohammad (7th July 2013)



LinkBacks (?)

  1. 5th February 2014, 06:54 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •