قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
Like Tree5Likes
  • 5 Post By TERRORIST

موضوع: === دستورالعمل MMX ویژه پردازنده های AMD ===

  1. #1
    Moderator
    TERRORIST آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    هر جایی که عملیات تروریستی باشه.
    نام واقعی
    Behzad
    نوشته ها
    2,023
    تشکر شده 14,918 بار در 2,102 پست
    TERRORIST آنلاین نیست.

    === دستورالعمل MMX ویژه پردازنده های AMD ===



    درود خدمت دوستان و کاربران گرامی ، بعد از مدت کوتاهی از پشت سر گذاشتن سونامی که برخی دوستان که نامردانه وب سایت رو ترک گفتن و رفتن برگشتم تا درباره دستورالعمل توسعه یافته مخصوص شرکت AMD که در پردازنده های این شرکت از سال 1999 میلادی از پردازنده های Athlon خود به کار برد و الان نیز از ان زمان تا حالا درون پردازنده ها خود مورد استفاده قرار داده است و بروز رسانی هایی در این دستورالعمل ها بوجود اورده چه در پردازنده های رده Desktop - Server - Mobility و ... شاهد اصلاحاتی نیز هستیم و ایجاد دستورات جدید برای کوتاه ترشدن فرایند اجراء و افزایش کارایی شاهدش باشیم که مانیز در اینده در پردازنده AMD برای رده سرور با استفاده از معماری ARM عرضه خواهد شد خواهیم بود.

    شرکت AMD برای توسعه این دستورالعمل MMX درون پردازنده ها خود ابتداء اقدام به ویرایش و اوردن دستورات جدید در قالب MMX Extensions (به زبان عامیانه) کرده است این دستورات اقدام به افزایش کارایی در انتخاب و تبدیل دستورات به یکدیگر را دارند و همچنین افزایش مدیریت و کنترل دسترسی به داده ها درون کش ها و همچنین ارتباط دارد با بعضی از دستورات SSE درون همان معماری. بعدی از سازندگان و توسعه دهنگان باور دارند این دستورالعمل SSE را باید MMX2 خواند به خاطر تفاوتهای بسیار زیاد این دو در طی این سالها و نسلهای و معماری های جدیدی ارائه شده و بروز رسانی و اصلاحاتی درون این کدها به وجود امده است این دو دستور را به یکدیگر نزدیکتر کرده است. در سال 2005 شرکت Intel اقدام به معرفی دستورات جدید در قالب تکنولوژی SIMD کرده است بر خلاف AMD شرکت Intel خود دارای دستورات MMX مخصوص و انحصاری خود میباشد که دارای کدهای منحصربه فرد برای اجراء کردن داده ها و برنامه ها حال شرکت Intel از دستور MMX2 برای پردازنده ها خود استفاده کرده است که در اصل در این تکنولوژی WMMX2 شناخته میشود. نمونه ای براتون مثال می زنم با استفاده از Prefetch و PrefetchW این دو دستورالعمل برنامه نویسان میتوانند کنترل مدیریت شده ای داشته باشن بروی سطح ها کش پردازنده که داده ها بروی انها بارگذاری میشوند. این دستورالعمل ها اجازه میدهند به برنامه های کاربردی که فقط اقدام به واکشی داده ها درون Cache External ها و یا تمام کش های میکروپروسسورها.


    دستورالعمل های مهم دیگر مورد استفاده مانند: Prefetch0 که اجازه میدهد داده ها واکشی شوند درون پردازنده بدونه استفاده از کش های سطح یک و دو

    دستورالعمل Prefetch1 واکشی میکند تمامی داده رو در تمامی سطح کش ها.
    ویرایش توسط TERRORIST : 6th December 2014 در ساعت 09:12 AM
    Olesius, amirsss, magiteq and 2 others like this.


    Motherboard : Asus X99-Deluxe-USB 3.1 Processor : Intel Core i7 6900K
    Main Memory : Gskill 4*8 Freq: 3200 MHZ 32 GB Graphics Card : Gigabyte GTX 1080 G1
    Cooling : Cooler Master MasterAir Maker 8 Power Supply : Cooler Master V-850 Full Modular



  2. 13 کاربر بابت این ارسال مفید از TERRORIST تشکر کرده اند:

    amirsss (6th December 2014),arman_kad (6th December 2014),CROSSHAIR (6th December 2014),ErfanDL (5th December 2014),golabettruter (6th December 2014),kral2008 (6th December 2014),magiteq (5th December 2014),Olesius (5th December 2014),Reza Y (6th December 2014),sapple (2nd March 2015),SASANOC (19th March 2015),SETIZEN (6th December 2014),XoMa (6th December 2014)



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •